Bruger siden: 13 Februar 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 14
Sendt: 07 Marts 2013 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
Hej igen DIY Forum
Har et lille forbindelses dilemma...
Jeg har fået fingrende i et dejligt DBX 223XL aktivt delefilter som jeg gerne vil have sat til mit Naim set-up: 72-Hicap-2x140
Problematikken ligger i hvordan jeg forbinder de to meget forskellige systemer
Naims egen Naxo forbindes mellem 72'eren og Hicap'en, mens almindelige anlæg forbindes mellem forforstærker og effekt trin...Info på nettet om hvordan man griber sagen an er meget få og forvirrende, så jeg er lidt på bar bund.(køre med bi-amp setup nu- og filteret skal "trække" mine 2 vejs Dynaudio Hjemmebyggede højttalere) Fik stukket et stykke papir i hånden af en lokal Hifi guru...well det stemmer hverken overens med mit tidligere Naim 4 pin til Rca DIY eller tegningen i min Naim manual....!?!?!?
Er der tilfældigvis nogen af jer Hifi guru'er der ligger inde med den nødvendige viden(og meget gerne en tegning) om hvordan jeg skal gribe sagen an... Venter spændt på jeres feedback....kan næsten ikke vente med at starte loddekolben og komme i gang...
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
Sendt: 07 Marts 2013 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
Tror du er røget ind i Apple-problemet. Deres produkter passer heller ikek til noget som helst andet end deres eget.
Din Naim ser således ud på bagsiden - UUPS! DIN-stik ... troede ikke man brugte dem mere:
BILLED OPLOAD VIRKER IKKE ... har nu prøvet 4 forskellige billeder!
ALT andet hifi ser meget anderledes ud. Din DBX er nærmest et semi pro produkt og så igen noget helt tredie. Her kan kun guderne hjælpe dig! Selv hvis du evt. får forbindelserne til at passe, er det ikke sikkert niveauerne er OK. DIN og XLR kører med forskellig følsomhed og udgangsniveauer.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Bruger siden: 13 Februar 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 14
Sendt: 10 Marts 2013 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
Hej igen alle!
Tak for den fine respons...er stadig lidt tilbageholden i de lidt rustne lodde fingre mht. set up'et
Så vidt mit utrænede øje kan spotte, indeholder tegningen ikke forbindelse til 2 amp's.... Ved det godt...men jeg er ikke den helt store haj ud i den slags og da det er ved at være "lidt" siden jeg sidst fumlede med DIY, er jeg lidt ekstra forsigtig.
Da det er good old Naim køre jeg ikke ballanceret(det var vist ikke opfundet da mit anlæg blev undfanget!), så det er ikke noget jeg behøver at bekymre mig om
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum