Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Første hjemmebyg? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JakobDeleuranDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2013
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 27 April 2013 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne godt tænke mig at bygge mig mine egne højtalere men jeg kan ikke finde ud af hvilke Enheder jeg skal vælge
Kunne godt tænke mig nogle enheder mellem 3-5.5". Nogle der kan hjælpe? Helst et par fuldtone enheder da det bare er et par
små højtalere der skal kunne stå oven på mine Dali 606 Vi snakker 200kr. maks pr. enhed. Alto-hojttaler.dk har nogle
rigtig fine Enheder fra Aura og Monacor men ved ikke helt hvilke. Vi snakker 8ohm's enheder da min NAD forstærker har nogle
år på bagen. Nogle der kan hjælpe mig?.    
Til top Vis JakobDeleuranDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JakobDeleuranDK

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 April 2013 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Det lyder som et godt projekt at kaste sig ud i. Men hvorfor skal de stå oven på de andre højttalere? Har du tænkt at de skal spille sammen eller hvordan?
En gammel Nad som f.eks 3020 vil ikke have problemer med en lille fuldtoneenhed på 4 Ohm, så hvis du ikke spiller på begge højttalersæt samtidig, er det næppe noget problem om den ender på 4 Ohm.

Aurasound NS3-193-8A kendes fra konstruktionen CT 227 og SPH 60X fra Monacor bliver brugt i CT 193. Begge er konstruktioner fra tyske Klang & Ton og der kan findes en del om begge konstruktioner på nettet, ikke mindst på diyaudio.com.

Bemærk at Monacor-enheden er ca. 2½ gange større i areal end Aurasound-enheden. Det er medvirkende til dens følsomhed på 89dB mod Aura's 80dB. Til gengæld behøver Monacoren så også et større kabinet.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes