| Forfatter |
|
PTHJ Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa :-)
Har igennem mange år været facineret at lyden fra Snell A3i, og det at de skal placeres ret tæt på bagvæggen .. ( har kun haft denne model ) .. og tit tænkt på, det burde være muligt, at bygge en udgave idag, med bedre følsomhed og punch i bas/mellemtone, med de enheder der er tilgængelige idag
Har været inde og lure lidt på Troels Gravesen's side omkring wide baffel ..
Sonus Faber Stradivari bruger jo også princippet .. og i mine øjne er de nogle af de smukkeste højttalere der er lavet
Er der nogen der kender til DIY konstruktioner, som er gennemprøvet og fungerer rigtig godt, så kom endelig på banen
Mvh
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep har bygget wide baffle speakers. Mit seneste projekt er beskrevet på min hjemmeside her: LINKDe spiller fremragende og der kommer snart mere på hjemmesiden, har dog lige lidt problemer med at uploade billeder og tekst, da min udbyder har ændret i opsætningen (nærmest lagt siden ned).  Der mangler stadig nogle ordentlige afkoblingsfødder og nye forstærkere til mellemtone og diskant er ved at bliver bygget.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan
Har været inde at kigge på din side så sent som idag, men der var jo ikke mere end i din tråd herinde.
De ser flotte ud dine speaker  .. Hvad er det for en Accuton du bruger som mellemtone ?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Følger lige lidt med. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har haft bygget DDRDipoleDesign
det største problem er at skaffe enhederne - for fabrikken er lukket...
MVH
Ulrik
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget fin og udførlig konstruktions beskrivelse  MEN MEN,, nu var det jo et system med bedre følsomhed en Snell A's ca 86db .. så de 80db sammen med dipoler, som ikke kan stå tæt på bagvæggen, er slet ikke noget for mig
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
De 86 db er jo for én højttaler. Du kan lægge 6 db til for et sæt og så hjælper rummet med også.  Mine A2 virker ikke specielt tunge, men det er de nok. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
PTHJ
Hvor stor afstand har du mellem din A'er? __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
De 86 db er jo for én højttaler. Du kan lægge 6 db til for et sæt og så hjælper rummet med også. Mine A2 virker ikke specielt tunge, men det er de nok.  |
|
|
Nu spiller vi jo heldigvis, for det meste med 2 højttalere .. ikk'
Har aldrig hørt A2 som har 10" bas .. men, de er nok nemmere at kontrollere end A3i's 12"
Har haft 4 sæt Snell A3i igennem de sidste 20 år .. ja faktisk er der måske et sæt mere på vej
De kræver rimeligt med strøm for at lyde godt .. men det gør det mest jo, når det kommer til stykket.
De har ikke, det der, plinge ling pin point stereo perspektiv, som mange moderne super smalle højttalere har .. men de spiller til gengæld mere som når man hører rigtig musik .. dog måtte der godt være det smæk i bassen, som på de B&W 802D jeg lige har haft
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er faktisk ganske godt smæk i dem. Bemærk højttalerne bredde. Enhederne sidder 30cm inde på den store flade. Stiller du dem f.eks 2 meter fra hinanden, er de reel 2m 60cm fra hinanden. Har du for stor afstand kan slagkraften i bassen godt falde noget. Jeps, de har et mere realistisk perspektiv end de fleste højttalere har. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
PTHJ
Hvor stor afstand har du mellem din A'er?  |
|
|
Har ikke et sæt nu ;-) .. Men alt efter rummet de var sat op i, var der et sted imellem 2,5 og 3,5m. målt fra midten af kabinetterne
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt A3i adskillige gange i Klubben, da de havde Snell over Palladium sættet med Eric Gad det gule album. Der var masser af hug i bassen og det er der også med de rigtige plader på min A2. Disse har dog lidt mere niveau i nedre mellemtone, end A3 og A3i har. De kan godt virke lidt slanke her. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kan jeg jo af gode grunde ikke udtale mig om  .. mellemtone enheden er måske større en den 4" 11FM der sidder i A3i ? Men nu har Palladium sættet jo heller ikke særlig meget "varme" i det område ..
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, den er også en 4" som A3i. Varmen sørgede en top loaded Denon cd afspiller for, med AudioQest Ruby signal kabler på. Så lidt varme her var der dog. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
dipolist Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 September 2013 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Nej, den er også en 4" som A3i. Varmen sørgede en top loaded Denon cd afspiller for, med AudioQest
Ruby signal kabler på. Så lidt varme her var der dog.
 |
|
|
Sidder og læser med og kan slet ikke følge det her indlæg.
Ingen toploadede cdafspiller fra Denon tilføjer nogen varme, tvært imod.
Og hvem ved sine fulde 5 bruger så elendigt et kabel som Ruby til sådan et setup
Jeg har også hørt A3i´eren ret mange gange og synes også den mangler lidt attack, men den forsvinder fint i lydbilledet.
Bedste resultat jeg har prøvet med dem, var en Aragon 4004 MKII på bunden & en 2004 på toppen.
2004eren er en del mere luftig i mellemtone og diskant end 4004eren, til gengæld er 4004eren "kort" i bassen og et godt
match til A3i´erens bas.
Men selv med de 2 forstærkere på synes der at mangle attack og man tømte næsten forstærkerne ved at spille lidt højt
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dipolist Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 September 2013 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den 4004 er pænt lukket, for ikke at sige temmelig meget
Det Aragon og Acurus blev vist også pustet lidt meget op til at være mere end det er
Jeg har ikke hørt en eneste Acurus der var værd at høre på og jeg har da hørt DIA 100, A250, A150 og den "bedste" af dem
A200.
2004eren er bestemt den der lyder bedst af alle sammen, men man finder jo nemt en forstærker der lammetæver dem idag
Ruby kablet ? Tjae, skal vi ikke bare lade den ligge for ikke at være for onde mod dem der evt bruger det
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 25 September 2013 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Jep har bygget wide baffle speakers. Mit seneste projekt er beskrevet på min hjemmeside her:
LINKDe spiller fremragende og der kommer
snart mere på hjemmesiden, har dog lige lidt problemer med at uploade billeder og tekst, da min udbyder har
ændret i opsætningen (nærmest lagt siden ned).]Der mangler stadig nogle ordentlige afkoblingsfødder og nye
forstærkere til mellemtone og diskant er ved at bliver bygget.
|
|
|
Venter spændt på ydeligere forklaring. IMO meget spændende højttaler du har bygget
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2013 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske man skulle prøve med Hypex moduler på basserne, og så lade rørtrinene trække topperne
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2013 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
janils skrev:
Jep har bygget wide baffle speakers. Mit seneste projekt er beskrevet på min hjemmeside her:
LINKDe spiller fremragende og der kommer
snart mere på hjemmesiden, har dog lige lidt problemer med at uploade billeder og tekst, da min udbyder har
ændret i opsætningen (nærmest lagt siden ned).]Der mangler stadig nogle ordentlige afkoblingsfødder og nye
forstærkere til mellemtone og diskant er ved at bliver bygget.
|
|
|
Venter spændt på ydeligere forklaring. IMO meget spændende højttaler du har bygget  |
|
|
Også her  .. De ser super godt ud, og ligner noget der burde være stort potientale i
|
| Til top |
|
| |