| Forfatter |
|
mmunk Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 18 November 2013 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej H4A! Jeg er i gang med projektopgave i niende klasse og jeg er så "heldig" at mit overemne er "kredsløb" og jeg har valgt at min underemne skal være elektroniske kredsløb, kun fordi så står jeg ikke helt blank  Jeg har en idé om at mit produkt skal bestå af en lille forstærker, kun fordi jeg kan ;) Ikke noget voldsomt, bare nok til jeg kan få noget lyd igennem, evt få lyd igennem fra min tlf.. Og jeg ku ikke være mere ligeglad om det mono, stereo, sorround, eller hvad det er, det skal bare være en SIMPEL forstærker.. Helt dum til elektronik er jeg ikke, og jeg kan også styre en loddekolbe uden de store kvaler.. Tror I det er noget der kan lade sig gøre? Eller har i evt. en anden ide til et lille kredsløb der kan laves?? Jeg har 3-4uger til lave det så det skal ikke være det helt store.. Og et byggesæt vil IKKE blive godkendt af censor.. *EDIT* Bygge sæt som i to boards hvor jeg forbinder en ledning vil ikke blive godkendt! Der skal noget arbejde fra min side ind over Mvh
__________________ mit anlæg
Mit DIY projekt
hilsen mmunk
|
| Til top |
|
| |
mx jelle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 18 November 2013 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså at bygge en forstærker er lidt af en opgave  Kan fortælle dig at det er et typisk 3. semesterprojekt for elektronik her
på Aalborg Uni hvor jeg går, som løber over et halvt år
Der er selvfølgelig større krav om forståelse og at vi selv skal dimensionere osv. ved dig, men alligevel er det nok noget af en
opgave at sætte sig for, for en niendeklasses projektopgave, selvom de findes i rimelig simple former også __________________ Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
mmunk Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2013 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har min onkel til hjælp konstant som er udd. inden for elektronik og vi har sammen nu fundet noget vi blev enige om vi ku fuldføre.. Så vi gir det et skud  Ellers må jeg finde på noget andet, men det her ku nu være sjovest, specielt fordi den kun skal køre på 9V så den vil ku laves bærbar osv  __________________ mit anlæg
Mit DIY projekt
hilsen mmunk
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 19 November 2013 kl. 07:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Prøv at kigge på Gainclone/chip amp forstærker.
Det er nok den mest simple der kan laves, og skulle ikke være helt dårlig (har ikke hørt den).
__________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 19 November 2013 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
LGrau skrev:
Hej,
Prøv at kigge på Gainclone/chip amp forstærker.
Det er nok den mest simple der kan laves, og skulle ikke være helt dårlig (har ikke hørt den). |
|
|
De lyder begge (LM1875 & LM3886) ganske glimrende, men ingen af dem kommer til at sige et kvæk med 9Volt  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2013 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 19 November 2013 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mx jelle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 19 November 2013 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var heller ikke for at tage moddet fra dig, bare for at fortælle at det godt kan blive et større projekt end som så
Fordelen ved at blande skole og hobby er jo, at det så ikke gør så meget at ligge det dobbelte tid i skolearbejdet __________________ Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
mmunk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2013 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
Det er denne lille forstærker jeg starter mig med at prøve at lave, den virker relativ overskuelig, og jeg har fundet alle tingene frem og det er en prisklasse der er til at overskue..
Hvis det lykkedes at lave denne, vil jeg en dag nok prøve at lave mig noget større til mig selv som jeg ikke skal aflevere til en lære og aldrig se igen
Så nu glæder jeg mig til tingene er kommet hjem og jeg kan gå i gang med at bygge den
det er denne og så laver jeg 2 så jeg har et phono stik på hver og så kan jeg bruge dem i stereo  http://makezine.com/projects/small-amp/ __________________ mit anlæg
Mit DIY projekt
hilsen mmunk
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2013 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Link FIX : http://makezine.com/projects/small-amp/
Det er samme ic, jeg linker til lidt længere oppe i tråden, der er diagram i bunden af linket. Hvis du vælger den i stedet (den er ikke sværere), så får du en tonekontrol med i købet, det er der da lidt mere "blær" over __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
mmunk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2013 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
TAk for link fix
Og jeg har set lidt på det, men hvis jeg skal være helt ærlig, har jeg ikke lært at læse diagrammer, så jeg ved ikke helt 100 hvordan jeg ville sq bygge den du har linket til
Den jeg har fundet der er diagrammet dejlig ligetil, derfor jeg pt. er landt på den
Måske, hvis der er en der kan forklare mig lidt om diagrammet på den du har linket til (evt. over tlf, eller Skype da det til tider kan være lidt nemmere end at skrive det) kan jeg lave den, men lige nu er den anden mere realistisk __________________ mit anlæg
Mit DIY projekt
hilsen mmunk
|
| Til top |
|
| |