| Forfatter |
|
clemme Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 104
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg savner anmeldelser af Hifi til normal pris her på hifi4all. Synes det altid er et eller andet pompøst, som man alligevel ikke har råd til. Bemærk, at det der bliver diskuteret i de forskellige fora er "Hifi til normal pris".. Er jeg den eneste der mangler dette ?
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes der er mange alternativer
Roksan, system audio, quad, dls og så videre
ellers er www.homecinemachoice.com os et godt sted
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er det måske ikke interesant at anmelde en amp til 2000,- og det har
da heller ikke den store interesse fra min side,men jo jeg tror der er mange
der vil have glæde af sådane tests men anmelderne de får jo ikke en krone
for deres arbejde herinde så jeg er meget tilfreds med det jeg får
stort skulderklap til dem der laver et stort arbejde herinde     
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Clemme
Jeg vil give dig ret et stykke hen ad vejen. Vi har været meget opmærksomme på det de seneste måneder - det har resulteret i anmeldelser som
- Audio Aero Prima serien
- Cayin
- Classic 6.8
- Roksan
- Denon AVR-1404 og 1604
men følg med - vi vil helt klart også satse på de billigere produkter i den kommende fremtid. Der er anmeldelser på vej af forstærkere i 2 - 3000 kroners klassen som noget af det første.
|
| Til top |
|
| |
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er normalpris?
Ikke for at lyde arrogant, så tror jeg, at der er lige så mange herinde der mener at eks 10.000 for en intr.forstærker er en rimelig pris, som dem der mener at 10.000 for et samlet anlæg er en rimelig pris.
Men der har da været testet noget Denon til en god pris.
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Red: når der kommer så stort et spring i det anmeldte.. hvordan bedømmer i dem så ? ud fra pris kontra kvalitet ? bliver det så os med kabler til 40 kr pr m ? som vel er højt sat til en receiver i den prisklasse
men alle anmeldelser er jo yderst velkomne og meget spændende læsning og kan jo være i finder den hellige gral til 2495,- på knald tilbud men kan ik helt se det relevante af tests i den prisklasse.
Men ok hedder jo Hifi4all
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må jo nok give clemme lidt ret.
Det er da meget sjovt at læse anmeldelser af kabler til 20.000, men hvor mange af os, er det lige der har pengene til at købe den slags.
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Clemme
Godt gået for selvfølgelig skal der som også redaktøren er inde på være anmeldelser af udstyr i den overkommelige del af prisskalaen. Her syndes jeg at Hifi4All har en helt særlig forpligtelse til at teste udstyr der giver køberen en god musikoplevelse uanset pris. Der er simpelthen så meget Lo-Fi derude at man skulle tro at det var løgn men man kan faktisk, for nogenlunde de samme penge som et "Bilka plastic-anlæg" koster, få noget der minder lidt om Hifi, et eksempel kunne være Cambridge og der er en del producenter der til små penge laver O.K. udstyr.
Et simpelt spørgsmål kræver et simpelt svar og det kunne være, "jeg har 10.000 til et anlæg hvad kunne I foreslå at jeg investerer i ? og svarret skal man selvfølgelig kunne finde på disse sider - hvor ellers .
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men når vi snakker i den prisklasse bliver alt det testede jo til en reklamesøjle for hifiklubben, denon på denon på cambridge, er det så ik lettere at gå derned og høre det ? det er de dyrere ting der kan være svære at lytte på, og derfor burde være mere relevante at bruge tid på
|
| Til top |
|
| |
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Giver dig ret. De laver et godt arbejde, som vi alle nyder godt af.
|
| Til top |
|
| |
Sinan_Tamer Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ENIG!!
Det samme gælder også når der anmeldes HTer til 80.000; Jeg syndes de skulle holde det på et lidt mere rimeligt niveau.
Der har f.eks. ikke været anmeldelser af den nye generation af digitale
forstærkere, selvom det burde være en lille sensation.
|
| Til top |
|
| |
micjen Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er da mange ht til småpenge...har du ikke kigget i anmeldelserne?
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det anmeldelserne blandt andet kunne bidrage til, var at tage mærker med man normalt ikke bare finder i HiFi klubben og lign.
Lidt eksotiske mærker (der dog helst skal kunne fås i DK), er altid sjove at høre om.
- Som selvbygger er jeg selvfølgelig meget interesseret i flere tests af selvbygkonstruktioner.
|
| Til top |
|
| |
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes da at anmeldelserne er meget blandede. Og der er også anmeldelser dra den billige ende fx http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 662&zoneid=3
Desuden kan skal man jo tænke på at redaktionen ikke bare selv kan vrage og vælge. Hvis de for et tilbud om at anmelde en dyr fed forstærker eller en tophøjtaler, ja så er det da klart at de springer på! Det er vel også det vi andre drømmer om!
|
| Til top |
|
| |
clemme Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 104
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes også redaktionen leverer et super stykke arbejde, men anmeldelser er nu engang langt fra varierende..
Forstærkerne der bliver anmeldt har en gennemsnits pris på ca. 15k og de bliver (næsten) alle sammen rost til skyerne(Hvilket jo måske kunne hænge sammen med at produkterne bliver lånt ud gratis, og leverandøren forventer gode anmeldelser. Det virker lidt bemærkelsesværdigt at samtlige forstærkere over 10k er super gode. Hvorimod man f. eks altid kan finde hager ved fjernsyn uanset pris)(Got my point?)
Det jeg reelt set mener er, at det kunne være rart, hvis der kom nogle forstærkere på banen i den mere humane prisklasse (Jeg snakker overhovedet ikke om Bilka-produkter, da jeg ved at samtlige af os herinde mere eller mindre er lyd-entusiaster ), men produkter i 3000-10000kr klassen.. Desuden kunne det også være rart med en test af en masse højttalerkabler til rimelige penge.. (Er overbevist om at av-connection gerne vil låne ud igen ;)
Dette er ingen kritik bare et forslag til at gøre en i forvejen god side bedre.
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clemme:
Forstærkerne der bliver anmeldt har en gennemsnits pris på ca. 15k og de bliver (næsten) alle sammen rost til skyerne(Hvilket jo måske kunne hænge sammen med at produkterne bliver lånt ud gratis, og leverandøren forventer gode anmeldelser. Det virker lidt bemærkelsesværdigt at samtlige forstærkere over 10k er super gode. Hvorimod man f. eks altid kan finde hager ved fjernsyn uanset pris)(Got my point?)
He ja meget af det man læser herinde bliver rost til skyerne, hænger måske sammen med at de kun tager det ind, som de har hørt positve ting om, ikke den store grund til at finde produkter man ikke tror på, der er dog nogle få af produkterne der har fået en latterlig god anmeldelse, så man bliver dybt skuffet når man selv lytter på det... men er jo os en smagssag, men glæder mig da os til at se en negativ test 
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
.................. men glæder mig da os til at se en negativ test 
|
|
|
Nå !!! Det var da en underlig forventning... !
Vi har faktisk haft udstyr forbi, der var så ringe, at vi ikke vidste om det var defekt eller bare dårligt og derfor er blevet returneret... !
Der er desuden udstyr til adskillige 10.000 kronesedler, der har fået en lidt blandet anmeldelse, hvis man nærlæser anmeldelserne
Som jeg har sagt før, så adskiller vi på HIFI4ALL.DK os fra "professionelle" anmeldere ved også at skrive hvilke følelser, oplevelserne sætter gang i. Det er meget vigtigt at få fortalt, hvis jeg virkelig begejstres. Selv om vi lytter til udstyr, der ofte bringer det samlede anlæg op på 5 - 800.000 eller mere, er det stadig skønt at kunne rocke med og blive begejstret for en forstærker til 7000,-, som det var tilfældet med eksempelvis Cayin 252B...
Men I har en lille smule ret. Undertiden flipper enkelte leverandører ud over den mindste smule tøven ved performance. Alle typer af argumenter benyttes undertiden for at godtgøre kritikken af en anmeldelse. Det er ubehageligt, men vi forsøger at bevare den hårde hud i øregangene.
Måske kan vi kritiseres for ikke at være rå nok, men hvis der er en egenskab i et produkt, som vi ikke bryder os om, kunne vi aldrig finde på, bare at rakke produktet ned af den grund alene. Vi bruger meget tid på at finde de kvaliteter, produkterne indeholder, og de områder, vi bryder os mindre om, beskriver vi i højere grad end bare at rakke ned, så den enkelte kan vurdere beskrivelsen fremfor nedrakningen.
Jeg dykkede ned i en helt tilfældig anmeldelse og saksede lige disse linier:
Vi startede med at lade den tage sig kærligt af en større CD-samling og lyden bød ikke på overraskelser i forhold til forventningerne: Dette er en ægte Sony på godt og ondt. Bassen er traditionen tro en anelse tilbagetrukket og efterlader et lyst, detaljeret indtryk, men den er der, og den er dejlig opløst med god luft i både stortrommeanslag og gengivelse af instrumenter med grundtoner i området. Mellemtone og diskantområdet støtter hinanden godt op gennem frekvensområdet og er ganske homogent, men efterlader som antydet et indtryk af lys og luft på bekostning af fylde. Det klæder stilarter med begrænset rytmisk fundament, mens tung rock, techno og den slags stilarter godt kunne fortjene lidt mere smæk i bunden.
Hvis vi kun lyttede til tung rytmisk musik, kunne vi have rakket dåsen ned til undergrunden. I stedet arbejder vi målrettet på at afdække dens kvaliteter og i hvilke sammenhænge, dåsen rent faktisk KAN benyttes og give en god oplevelse. Det kræver stor erfaring og er faktisk sværere, end det umiddelbart ser ud. Men jeg gi'r mig også lidt.. det KAN tolkes som en lidt vattet indstilling, hvis man gerne vil kritisere..
Anyway...
Udvikling og produktion af underholdningselektronik har været i gang ret mange år. Det betyder, at både de elektriske design, men ikke mindst udvalget af komponenter, materialer og software er enormt og når alt dette parres med producenternes kollosale erfaringsgrundlag, ville jeg faktisk blive forundret, hvis der kom en virkelig elendig dåse fra et "etableret" firma til fx 10.000,-
Hifi-historien er fuld af mere eller mindre udbredte fortællinger om udstyr, der bare var skidt fra starten - de fleste af de firmaer eksisterer enten ikke mere eller er gået over til at producere produkter, der har kvalitet nok til at kunne sælges. Her adskiller hifi sig ikke fra andre varer. Du køber fx ikke en sur og ubehagelig vin to gange efter hinanden. Bilindustrien og de medier, der beskæftiger sig med den, bruger fx store ressourcer på at analysere, om deres kunder vil vælge samme mærke næste gang.....
Konklusionen er, at i har ret på nogle områder - det vil vi forholde os til. Omvendt vil vi ikke holde op med at udforske produkternes evner på godt og ondt i stedet for bare at hakke dem ned.
Denne dialog er meget vigtig, da den bringer os tættere på en forståelse for, hvad det er der ligger til grund for de anmeldelser, der kommer her på siderne. Måske kan denne udmelding få nogle til at læse vores anmeldelser med lidt andre øjne.

|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
brian skrev:
|
Giver dig ret. De laver et godt arbejde, som vi alle nyder godt af.
|
|
|
Giver jer helt ret, det er god læsning   
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
RED: som altid et godt indlæg der viser at i tænker over tingene, og at der som altid er en grund til i tager den vej i gør, men...
At man skal lede efter hentydninger i anmeldelserne, der måske kan antyde at produktet i bedste fald rammer en lille niche af forbrugerene, kan være svært for mange, som måske køber efter jeres anbefalinger, fordi det lød ok i butikken er ikke hensigtsmæssigt !! Især ikke nu når i vil anmelde forstærkere i den "billige" ende...
Men hvis man tager anmeldelserne i den ånd, som de er skrevet i kan de være guld værd, netop fordi i anmelder følelsen et bestemt produkt giver, istedet for en konklusion på om produktet overhovedet er noget værd... en lille indikation på om produktet lever op til prisen ville måske ik være helt af vejen men igen det er jo en smagssag (Er bare lidt for let at sige, istedet for at give den en dom med på vejen)
Hvis man er til de lidt mere kontante reviews kunne http://www.hifichoice.co.uk/archive/perl/143_printreview.htm
være et bud
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg husker tydeligt HiFi & Elektronik (bladet), der gav alle produkter en karakter, og listede alle testede produkter bagerst i bladet med de givne karaktere.
Et sådant system ville jeg ikke anbefale her. Alt for ofte hørte jeg fra andre hvordan denne liste blev brugt som et opslagsværk, og karakterene blev slugt råt.
Så ingen decideret karakterer, tak!
Ofte syntes jeg anmeldelserne bliver lidt for "tunge" i sprogbruget, og det gør at mange føler at alle de testede produkter ikke bliver kritiseret nok for eventuelle mangler.
Måske en skarpere tunge i anmeldelserne.
- Men fortsæt med den ellers gode objektivitet jeg nyder indtil videre.
|
| Til top |
|
| |