Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 00:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Misundelse er en grim ting. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Hej

For ca. en måned siden vandt en af mine venner et anlæg igennem, bladet T3. Et komplet Linn anlæg med Linn Classik Movie DI forstærker og DVD. Ud over dette fulgte der et Loewe Mimo 32" TV på en stander med.

Igår kom tingene så. Dum som jeg er skynder jeg mig over til ham, og ser at 2 personer fra Linn pakker det hele ud, og montere det. FUCCCKK hvor var jeg misundelig.

Allerførst komme de fede Linn Ninka front højttalere i maple. Bag på kan man se 5 forskellige tilslutnings muligheder.

Derefter en Linn Katan baghøjttalere (2 stk) og en Trikan Center.

Der skal selvfølgelig også en sub til. Her leverede de en Linn Sizmik 10.25 med en 500W RMS forstærker.

Og selvfølgelig Linn Classik Movie DI forstærker, DVD afspiller og et Loewe Mimo 32" med Mimo Rack 2 stander.

Jeg kan kun sige.. Misundelse er en GRIM ting!!

Mvh Michael

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

chrhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2004
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

MISunder du din ven?? Det tror jeg ikke du gør. Ordet MISunde, høre ikke sammen i denne sammenhæng. Med mindre du ikke kan lide din kammerat selvfølgelig.
Til top Vis chrhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrhansen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

gichael3257 skrev:

Hej

For ca. en måned siden vandt en af mine venner et anlæg igennem, bladet T3. Et komplet Linn anlæg med Linn Classik Movie DI forstærker og DVD. Ud over dette fulgte der et Loewe Mimo 32" TV på en stander med.

Igår kom tingene så. Dum som jeg er skynder jeg mig over til ham, og ser at 2 personer fra Linn pakker det hele ud, og montere det. FUCCCKK hvor var jeg misundelig.

Allerførst komme de fede Linn Ninka front højttalere i maple. Bag på kan man se 5 forskellige tilslutnings muligheder.

Derefter en Linn Katan baghøjttalere (2 stk) og en Trikan Center.

Der skal selvfølgelig også en sub til. Her leverede de en Linn Sizmik 10.25 med en 500W RMS forstærker.

Og selvfølgelig Linn Classik Movie DI forstærker, DVD afspiller og et Loewe Mimo 32" med Mimo Rack 2 stander.

Jeg kan kun sige.. Misundelse er en GRIM ting!!

Mvh Michael

hm

kan man da ikke være på sin ven , kun glæde

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

ja, det lyder som et rigtigt fedt anlæg! glæd dig endelig over at han har fået fingrene i noget fedt grej, foreslå evt. en hifi aften, hvor du spænder dit eget for hans anlæg og vise versa. 

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Det var da ellers noget af en flot premie at vinde, et stort tillykke til din ven, hvordan syns du ellers det lyder, hvis du da har hørt det i Stereo/Surround??

Men som "Jensen" siger, du skulle heller være glad på din ven vegne end være misundelig, men kan vel egentligt godt forstå dig lidt, har også selv flere venner som har nogle rigtige lækre anlæg, og jeg er da også misundelig på dem, men sådan er det jo...

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Sendt: 10 Juni 2004 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Jeg skulle måske have haft lidt mere ironi (staves det sådan? ) med i det første indlæg :)

Jeg er helt klart glad på min vens vegne. Jeg har også sagt til ham at fra nu af kommer vi over vær aften og ser film.

Det har en rigtig lækker lyd. Det er helt klart bedst til surround. I stereo mangler der rigtig meget dybte. Det kan være det kommer senere, når højttalerne bliver spillet til.

Jeg kan rigtig godt li lyden i front højttalerne. Mellemtonen er lige som den skal være, og detaljerne er i top. Desværre syntes jeg at diskanten godt kan blive lidt for skarp, og skære i mine øre. Centeren er ikke noget at råbe hurra for. Den lyder udemærket, men er ikke noget specielt.

1. Hånds indtryk af forstærker og dvd afspilleren, er at den er meget svært at indstille, men efter en times tid hvor man har set på de forskellige menuer, begynder det at være nemt. Jeg syntes nemt man kommer til at blande TV og Anlæg sammen, idet at man ser On Screen Display.

Tv'et er bare SUPER. Jeg synes kun der mangler en ting. En knap til at skifte imellem de forskellige formater. For at ændre dette skal man trykke på en knap der bringer en menu frem. Herefter skal man bevæge sig ned på formater, og ændre det. Det ville være nemmere hvis man vha. en knappe kunne skifte imellem de forskellige formater. Derudover ville det være fedt hvis man kunne indstille kanaler seperat med hvilket format de skal kører. F.eks. TDC Info kanal skal være 4:3 hvor Sverige 1 og 2 skal være 16:9, men der er kun mulighed for en overordnet indstilling.

Subwooferen er rigtig fed. Enheden ligner til min forbavselse en Peerless XLS 10". Om det er ved jeg ikke. Den spiller rigtig godt, og der er 8 forskellige indstilings punkter bla. Gainer(1, 2, 3, 4, 5, 6, 7dB), Filter(50, 80, 120 og alt igennem), Fase (0 og 180) Kunne måske være bedre med variable fase, Volume, "Mini Gainer" (0,0.5,1, 1.5dB) o.s.v. Da anlæget var sat til, havde subben et område hvor den gav et forkert tryk. Ens øre blev helt lammet. Det kunne fin tunes på subben. Det må jeg sige er kvalitet. Derud over så har den jo en kæmpe eff. forstærker indb. og den fylder intet.!

Jeg må ærligt indrømme at jeg havde forventet mere af anlæget. Jeg syntes ikke rigtig jeg kan hører forskel i stereo på hans Linn og mine Audiovector M1 Super. Det er lidt i mellemtone området, men her kan jeg bedre li mine audiovector.

Alt i alt, så er anlæget rigtig fedt, især når det har været gratis.

Men hvis man skulle bruge de penge på et anlæg, ville jeg nok ikke lige købe det samme. Højttalerne er meget fornuftige, men den forstærker / DVD skal jeg bare ikke eje. Jeg glemte lige at sige at en kæmpe grund til dette, er at den har indb. blæser, som kan høres. Så hellere få et anlæg, som ikke er alt i ét og et pænt rack.

Mvh Michael

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

ja det må sgu da være fedt at vinde sådan et anlæg

jeg mener nu nok ironien skinner klart igenem på første inlæg

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Ikke dårligt at vinde sådan en omgang

Hvad er den samlede værdi for hele molevitten?

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Fangede også fint ironien Tillyke til din ven, der vandt det, og uha, jeg ville gerne have det TV

Nautilus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Kan du ikk få ham til at komme med nogle billeder af hele set-up'et?
Til top Vis Nautilus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nautilus

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Sendt: 10 Juni 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Hele værdien er 100.000kr med 5års garanti på alt undtagen fjernsynet, som er 2år.

Derud over gratis Scart kabel (3m i god kvalitet) og højttalere kabel (10kr pr m.) med banan stik.

Næste gang jeg låner kamera af de gamle, skal jeg nok lige tage nogen billeder af hans setup. :)

Mvh Michael

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Du kunne jo også få ham til at blive bruger her på siden - vi kan altid bruge flere med-nørder!

Og billeder - ja.....!

Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

gichael3257 skrev:

Hele værdien er 100.000kr med 5års garanti på alt undtagen fjernsynet, som er 2år.

Derud over gratis Scart kabel (3m i god kvalitet) og højttalere kabel (10kr pr m.) med banan stik.

Næste gang jeg låner kamera af de gamle, skal jeg nok lige tage nogen billeder af hans setup. :)

Mvh Michael

hvad er der at være misundlige på ! 2 år på tv'et.... NOT.

ja f**k, det ville ikke være dårligt at vinde. men kan du ikke tage en DVD med og nyde det fra tid til anden.... eller hele tiden ? evt. kan du jo forære ham en stol DU sidder rigtig godt i.

Til top Vis Peter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes