Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: En sublim oplevelse (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kresten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har i længere tid undersøgt muligheder for opgradering af mine kabler, og var forinden særdeles betænkelig ved, om dyre kabler overhovedet gav nogen nævneværdig forbedring af lyden. Dette har nu ændret sig radikalt og jeg vil lige dele denne oplevelse med jer.

Mit system består af:

Pathos New Classic One
Roksan Caspian CD-afspiller
Selvbyggede højttalere på hver 65kg med thiel diskant, en 8" mellemtone og to 10" basser.

Jeg skiftede mit Kimber PBJ signalkabel ud med Harmonic Technologi Pro-Silway Mk III (4500kr.) og dernæst mine singlewire Cable Talk 3.11 ud med Biwire Harmonic Technologi Fantasy med bananstik (3800kr.) og hvilken ændring.

Lyden blev mere blød, stemmerne mere dynamiske og jeg sværger, at jeg kunne høre hvert enkelt hår på violinens bue, der blødt bølgede sig over strengene. En helt fantastisk oplevelse. Med undtagelse af Deep House har udskiftningen af kabler betydet en helt ny pladesamling med mere liv og mere kvalitet. Specielt Jazz og klassisk musik har fået en ordentlig opgradering.

Derfor kan jeg uden at blive helt religiøs sige, at jeg i den grad er blevet omvendt. Kvalitetskabler betaler sig og jeg vil råda alle til at låne sig frem for at prøve en anden kabelkonstellation. Der kan være en verden til forskel.

Mvh Kresten Thomsen
Til top Vis Kresten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kresten Besøg Kresten's Websted

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jamen det lyder da dejligt, og kan kun være enig med dig, der er altså en forskel på de kabler i de forskellige prisklasser, men det er da fedt at høre at du er blevet glad for dem du har købt, jeg er selv int. i at lytte det HT fantasy dog i singel wire udgave da jeg kun kan benytte det..

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Kresten
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2004 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Og jeg som gik og troede, at Vienna Bethoven understøttede Bi-wire. Er du selv af den overbevisning, at bi-wire eller Tri-wire ikke forbedrer lyden?

Held og lykke med Fantasy. Jeg er imponeret og glæder mig til, at de er spillet til.
Til top Vis Kresten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kresten Besøg Kresten's Websted

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Tror ikke det er Bjørns setup du har set, hvis det er WWW-knappen du har trykket på. Det ligner mere Jensen's. Så medmindre Bjørn og Jensen er den samme...???

Men Vienna bruger vist kun single-wire, for at svare på dit spørgsmål. :)

Kresten
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2004 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Hans hjemmeside er http://www.vassagohifi.com så jeg troede det var hans. Beklager forvirringen. Jeg kan godt se, at Bjørn skrivet et andet setup end han linker til.

David Bay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Det lader til at kabler er et meget aktuelt debatemne, og der er jo også en ganske spændende debat igang om DIY-sølvkabler, her på sitet. Er tillige selv ved at overveje nye kabler, og der er jo angiveligt meget at hente der, lydmæssigt.

Mit anlæg består af en rega planet cd, holfi pre/power nb2se forstærkning, og jeg er ved at købe et par B&W nautilus 804'ere, at spænde for.

Har selv overvejet eichmann express-kabler (det firma som laver bullet-plugs termineringer - i øvrigt et små-belastet firmanavn, eller hvad ) , men er endnu i tjekke-ud-fasen. Er der i den forbindelse nogen, der har nogle tip til gode kvalitet/pris forhold? Evt gode og billige sølvsignalkabler - hvis sådan noget findes..

Mvh David

Stay cool

Til top Vis David Bay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Bay

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Hej Kresten. Har du prøvet at skifte tilbage til de gamle kabler og lytte efter de finesser som du pludselig har opdaget? Min erfaring er, at det kan være lidt "farligt" bare at indsætte nyt grej og lade sig begejstre, uden at give det gamle et ekstra lyt.

Kresten
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

solu skrev:

Hej Kresten. Har du prøvet at skifte tilbage til de gamle kabler og lytte efter de finesser som du pludselig har opdaget? Min erfaring er, at det kan være lidt "farligt" bare at indsætte nyt grej og lade sig begejstre, uden at give det gamle et ekstra lyt.

Ja, det har jeg. Jeg testede i to dage med ombytning af forskellige kabler, inklusive nogen jeg havde lånt fra en ven. De gamle kabler kom ikke tæt på en klang, der kav mine højttalere den kredit, de har fortjent. Min nuværende kabelkombination er simpelthen den bedste ud fra de kabler jeg har haft til rådighed.

Jeg vil dog give dig ret i, at man ikke bare skal sætte nye kabler ind i et nyt system og at man (hvis det er muligt) skal låne sig frem inden man køber. To dage var ikke nok for mig, hvis jeg skulle være 100% sikker, men jeg valgte at købe alligevel, og er stadig ikke skuffet.

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Jamen så kan jeg jo ikke sige andet end tillykke! Altid rart at finde ud af, at der er endnu et skridt imod bedre lyd, som man ikke har taget.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes