| Forfatter |
|
Mikkel Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 05 Juli 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Nu har jeg netop lige været i biografen og set en film(ja, hvad skulle jeg dog ellers lave der!? ), men der var noget jeg lagde mærke til ved selve filmen: Hvis man kigger på selve kvaliteten af filmen, så er den da ikke optimal! JEG synes at der er en masse uro(læs: flimmer/små sorte prikker) på lærredet...Eller er det bare mig?
Så jeg vil gerne vide: Hvorfor går man ikke over til noget nyere, hvor billedekvaliteten er lige så skarp som f.eks. på DVD?
|
| Til top |
|
| |
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
| Sendt: 05 Juli 2004 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også undret mig meget over det. Jeg tror simpelthen at de sorte prikker kommer fordi rullen er en smule slidt efter de mange fremvisninger. MEN kan jo tage fejl.
|
| Til top |
|
| |
McDave Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 05 Juli 2004 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet skyldes sikkert at biografrullerne massefremstilles for hurtigt, og kvaliteten ikke altid er lige god. en anden årsag kunne være slitage på rullen forårsaget af fremviseren. men grunden til de sorte prikker og små streger er ganske alm. støv! rullerne ligger frit fremme på deres tallerkner på fremviseren, og er meget udsatte for støv. dette har også iriteret mig, at biograferne virker ligeglade med dette, og derfor foretrækker jeg da også at se film på mine egne "beskedne" 100"
ret mig hvis jeg har sagt noget forkert, eller hvis problemet ligger andetsteds! __________________ Mit Grej
|
| Til top |
|
| |
Jannik Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2004 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes nu også at den er gal med sortniveauet. Sort er ikke sort, men grå.
|
| Til top |
|
| |
Ricky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 05 Juli 2004 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ting er en 50" tommer skærm. Noget andet er et 25 kvadratmeter biograflærred.
Digital fremvisning er på vej frem i biograferne, men der går nogle år før vi vil se det i de danske biografer.
Cinemaxx vil f.eks ikke installere digitale fremvisere før udvalget af digitale film er større end de er pt. Samme melding kommer fra Nordisk film. En væsenlig faktor er også økonomien. Biograferne kan få adskellige italienske analoge fremviser for samme pris som en enkelt digital fremviser koster.
Slid er en anden faktor. Der vil vise sig noget støj efterhånden som filmstrimlen bliver vist. Samtidig er der er tiden, fra filmen er klar til kopiering og til præmieren under enormt tidspres. Det teknologiske muligheder gør, at instruktøren kan finpudse lige til det sidste. Det kan bevirke at det går lidt stærkt når masteren skal kopieres i X-tusinde eksemplar til alverdens lande.
Der ingen tvivl om, at digital fremvisning bliver den foretrukne måde at vise film i biografen, ligesom er de digitale kinomaskiner med tiden bliver både bedre og billigere...
__________________ Venligst
Ricky - Husk film skal ses i hjemmebiografen
|
| Til top |
|
| |
S.R.S Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 05 Juli 2004 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den flimren der, den minder mig om 60Hz billede på en computerskærm og det er simpelthen uudholdeligt at se på.
Når jeg har været i biffen i biocity aalborg går jeg altid hjem med ondt i øjnene og det er pisseirriterende. Det kan godt være det ikke lige er 60Hz de viser, men det er fandme nederen!!! __________________ - Den lille HiFi Gnom
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 05 Juli 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
S.R.S skrev:
|
Når jeg har været i biffen i biocity aalborg går jeg altid hjem med ondt i øjnene og det er pisseirriterende. Det kan godt være det ikke lige er 60Hz de viser, men det er fandme nederen!!!
|
|
|
Du skal gå i Kenndyarkaden i stedet. Der virker det som en bio nu engang skal 
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 05 Juli 2004 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er kun en Biocity i Aalborg, så jeg er ret sikker på at det er den han mener. Jeg synes bestemt ikke at Aalborgs nye biograf er blandt de bedste - billedet er set bedre, og lyden er til tider AAAAALT for høj.
Her synes jeg Hjørring Bio-center er bedre - personligt! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 05 Juli 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
x
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 05 Juli 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
Ricky-hifi4all skrev:
|
Digital fremvisning er på vej frem i biograferne, men der går nogle år før vi vil se det i de danske biografer.
|
|
|
Det er ingen garanti for bedre billed !!!
|
|
|
Sikkert ikke, men som tingene er i øjeblikket, så er der en overvejende sandsynlighed, og jeg er overbevist om at det bliver til det bedre ud fra hvordan omtalen er af de amerikanske biografer som benytter teknikken! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Robert Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 471
|
| Sendt: 05 Juli 2004 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannik skrev:
| Synes nu også at den er gal med sortniveauet. Sort er ikke sort, men grå. |
|
|
Helt enig Jannik.
Efter jeg fik projektor ( LCD ), begyndte jeg at lægge mærke til biografernes sortniveau ...... hvorfor mon ???. Og alle de biografer jeg har været i ( både nye og store ), havde bestemt ikke noget godt sortniveau.
__________________ Mvh. Robert
|
| Til top |
|
| |
Ricky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 07:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
Ricky-hifi4all skrev:
|
|
|
|
Det er ingen garanti for bedre billed !!!
|
|
|
Det er fuldstændig korrekt, men med digital fremvisning vil opløsningen i optagelsen, givetvis få et par takker op i den rigtige retning. Som så meget andet nyt, så skal det først igang før det bliver rigtig godt. Men jeg er sikker på, at både selve film og de digitale kinomaskiner vil blive bedre i takt med at det bliver mere udbredt __________________ Venligst
Ricky - Husk film skal ses i hjemmebiografen
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Der er kun en Biocity i Aalborg, så jeg er ret sikker på at det er den han mener. Jeg synes bestemt ikke at Aalborgs nye biograf er blandt de bedste - billedet er set bedre, og lyden er til tider AAAAALT for høj.
Her synes jeg Hjørring Bio-center er bedre - personligt!
|
|
|
Jeg har kun set en enkelt film derude, nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvad den hed, men jeg havde ikke rigtig nogen problemer..
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
x
|
| Til top |
|
| |
Jannik Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan vi da heller ikke vide, men i ekstremt mørke scener, her tænker jeg på Passion of the Christ hvor Judas forrædder ham, var det ikke helt sort med gråt.
Selvfølgelig kan det være at Hr. Gibson ville have denne effekt, men lur mig om ikke det er sort når man ser det på tv.
|
| Til top |
|
| |
kimhvid Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg læse en interessant artikel om biograferne i staterne (kan desværre ikke huske hvor). De har som bekendt været de første til at tage de digitale muligheder til sig, men det der er interessant er at et stigende antal biografer skifter fra digitale lydanlæg tilbage til de gamle analoge da lyden skønnes bedre (mindre aggresiv, mere "korrekt"). Det samme er så også ved at ske ved fremviseren der også nogle steder skiftes tilbage til den analoge slags.... Det var specielt evnen til at gengive farver naturligt der skulle motivere til "tilbageskridtet". Min personlige efaring er også at en dvd ikke fremkommer særligt naturlig i sin farveholdning (der er for meget kapow over det) og jeg foretrækker selv et dårligt biograf billede til enhver tid. Det var vist kun i en håndfuld af biografer at dette var sket, men kendetegnede for dem alle var at de ikke var en del af en stor kæde og derved uafhængige.
__________________ MVH Mr White Der lige nu desværre ikke længere befinder sig i Ho Chi Mihn City i selskab med en kølig White Russian og savner tilstedeværelsen af en smule HiFi ----------------------------
|
| Til top |
|
| |
Jacob AN Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 05 Juni 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 28 Juli 2004 kl. 02:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
her mulighed for at få svar........!!!!!! Vores bio i Viborg, Fotorama er altid et besøg værd- ingen problemer men den er også THX`et.
DB=Danske Biografer http://www.danske-biografer.dk/
__________________ Med Venlig Hilsen
Jacob
-----------------------------------
Hjemmebio er fedt
min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |