| Forfatter |
|
Oligru Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Nu har jeg fulgt dette site i et års tid og selv deltaget i debatter i ca et halvt.
Det forekommer mig at tonen er blevet meget stram. Der var fx. en fyr den anden dag der kom til at udtale sig forkert om en ny type DVD film han troede han havde fundet. Han blev mildest talt haglet ned. Hvad ligner det ? Debatterne bliver da ikke mere interessante fordi der til sidst hersker en stemning hvor kun elektronik ingeniører og branchefolk tør udtale sig. Og mange ting er jo subjektive, den enes oplevelse kan altså være lige så interessant at høre som den andens.
Oliver
|
| Til top |
|
| |
Whistler Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
He
lad mig sige det her på den her måde, den som første begynder at svine er den som har tabt, folk er nogle halvhjerner idag.
tilbage i de gode gammel dage var der noget der hed etik, og det hersker stadig på newsgroups (se dk.tekniks.elektronik etc. ), problemet her er at folk er alt for anonyme.
og så fatter folk hellere ikke at man skal opføre sig på samem måde som man opfører sig i det virklige liv.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
I har fuldstændig ret, og det er bestemt noget der er fokus på. En del folk glemmer specielt det sidste du skriver, men tendensen er desværre sådan at selvom det måske ikke interesserer folk hvad der bliver skrevet, så skal de alligevel lige ind og bidrage med et eller andet ligegyldigt nonsens, og desværre har det i flere tilfælde været nødvendigt at lukke tråde fordi det går i selvsving.
Navnet "Hifi4all" forståes desværre ikke ens ved alle folk, og så er det de selvbestaltede guruer man skal til at slås med - desværre. Og det er jo så let at gemme sig bag en computerskærm hvor man ikke behøver blive konfronteret med folk når man går over stregen.... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
brorlille Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 319
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej oliver
Er du også blevet træt af de selvfede branchemedlemmer (især dem der
ikke vedkender sig branchemedlemskab), som belærer os andre om, hvad
der er rigtigt eller forkert? Dette foregår i øvrigt ofte i en
nedladende tone fyldt med smarte udtryk og henvisen til filosoffer og
lignende.
Denne optræden har selvfølgeligt været kendt længe fra sælgere af især meget "rytmiske og hurtige" produkter.
mvh krydsmads
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey, er du8 på stoffer ? Sådan en omgang bræk skal sgu da lede længe efter....HI-FI mafioso.....pjat...du lever i en anden verden, ...due Citat ACER.
Ovenstående ser jeg som et eks. på hvor galt det kan gå. Det er da iorden
man er uenig.Det kan man vel så skrive uden at blive personlig.
Og Acer jeg ser frem til dit svar, hvis det kan lade sig gøre at skrive i en
ordentlig tone.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Debattørerne bør være bedre til at respektere de forskellige meninger folk nu engang har omkring hifi og musik. Som der blev skrevet i en anden tråd er det vigtigt at have øje for, at ikke alle ser hifi i sig selv som et mål.
Desuden ville det være rart hvis der var lidt færre brugere der så sig selv som verdensmester  __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selvfølgelig interesseret i at lære fra dem der ved en hulens masse om div. emner. Jeg ville bare ønske at de ud over at have stor viden om det aktuelle enme også prøvede at analysere lidt hvem de skriver til og for. Dette site kan formodenligt på grund af landets størrelse ikke indelses i en masse undergrupper som på globale sites. Så nogen gange behøver man måske ikke at fortælle en stakkels 20 årig at hans drøm om en projektor til 8000 er ubrugelig, den er sansynligvis fin til ham. Rådgiv ham i stedet om hvilken een i denne prisklasse han burde købe.
Og sidst men ikke mindt. Hvis det endelig skal være en konkurrence om hvem der er klogest. Hvorfor prøver de kloge hoveder så ikke at gå ind på fx. avsforum. På dette site skal de battle med folk der fx. arbejder med at udvikle ny DLP chips etc. Det underlige er at på disse sider er tonen ikke stram og aggressiv.
Oliver
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
i langt de fleste tråde synes jeg at tonen er acceptabel. JA, der er enkelte tråde som pludselig eksploderer, eller på anden måde udvikler sig skidt.. Jeg giver Fournais helt ret, der er nogle stykker der burde revurdere deres selvopfattelse.. 
Der er flere eksempler på enkelte indlæg i tråde, hvor personen ikke svarer på spørgsmålet men kun kommer med mere eller mindre nedladende kommentarer til et andet indlæg. Den slags er vi ikke glade for, og desværre opdager vi ikke dem alle. Ser vi indlæg som vi ikke mener hører hjemme herinde, så bliver der sendt en lille besked til forfatteren. (som fx et indlæg i "DIY Vienna..." tråden)
Brorlille: Branchemedlemmer, der ikke vedkender at de er branchemedlemmer, har jeg heller ikke meget til overs for.
|
| Til top |
|
| |
brorlille Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej andre
hvem er acer?
mvh krydsmads
|
| Til top |
|
| |
Whistler Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Witzel:
Du kommer aldrig over at folk er nogle fjolser en gang imellem (læs hver gang)
det eneste sted hvor du generalt kan se at der stadig er nogenlunde orden er på newsgroups, men det skyldes også at det publikum som er der er noget ældre og mere moden, hvorimod her på hifi4all vil du aldtid finde nogle mennesker som bestemt ikke er moden til at bruge et forum, disse mennesker ser du typisk og på tweakup.dk, overclocking.dk, etc. etc. jeg kunne blive ved.
men jeg ser det praktisk talt aldrig på newsgroups.
grunden til det er nok at de folk, som udtaler sig hjerneløst ikke ved at de grupper findes (sansynligvis pga. der alder), eller fordi at de ikke kan klare at komme ud i den mere åben debat hvor du ikke kan gemme dig så godt.
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg syntes det er meget sjælent at folk de går over stregen,men nu har jeg jo
heller ikke været med så længe ,syntes bare det som regel er de samme
som gør det!i den tid jeg har været med har jeg da lært en masse af en masse
flinke medindsatte herinde,lad nu ikke den 1 % ødelægge et godt forum der er
trodsalt 99% som bruger/bidrager til forumet(håber jeg)
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, der er ingen tvivl: Det er et rigtigt godt site, og jeg glæder mig altid til den lille overspringshandling det er midt i arbejdstiden at gå ind og tjekke hvad der skrives.
Oliver
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
brorlille skrev:
hej oliver
Er du også blevet træt af de selvfede branchemedlemmer (især dem der ikke vedkender sig branchemedlemskab), som belærer os andre om, hvad der er rigtigt eller forkert? Dette foregår i øvrigt ofte i en nedladende tone fyldt med smarte udtryk og henvisen til filosoffer og lignende. Denne optræden har selvfølgeligt været kendt længe fra sælgere af især meget "rytmiske og hurtige" produkter.
mvh krydsmads
|
|
|
Du finder også de egenskaber hos adskillige såkaldt almindelige brugere! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemmet er måske også at der nogle der er, ja undskyld udtrykket er pisse
fulde når de skriver. Bare en ide om hvorfor det nogle gange går helt galt.
MVH
|
| Til top |
|
| |
brorlille Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
brorlille skrev:
hej oliver
Er du også blevet
træt af de selvfede branchemedlemmer (især dem der ikke vedkender sig
branchemedlemskab), som belærer os andre om, hvad der er rigtigt eller
forkert? Dette foregår i øvrigt ofte i en nedladende tone fyldt med
smarte udtryk og henvisen til filosoffer og lignende. Denne optræden har selvfølgeligt været kendt længe fra sælgere af især meget "rytmiske og hurtige" produkter.
mvh krydsmads
|
|
|
Du finder også de egenskaber hos adskillige såkaldt almindelige brugere! |
|
|
hej
Helt rigtigt, men når der er profit indblandet, er troværdigheden ofte
fuldstændig forsvundet. Så bliver forum'et brugt til usmagelig (og
sikkert også gratis) markedsføring.
mvh krydsmads
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
|
jeg syntes det er meget sjælent at folk de går over stregen Enig,men nu har jeg jo
heller ikke været med så længe ,syntes bare det som regel er de samme
som gør det! Yesi den tid jeg har været med har jeg da lært en masse af en masse
flinke medindsatte herinde,lad nu ikke den 1 % ødelægge et godt forum der er
trodsalt 99% som bruger/bidrager til forumet(håber jeg) Vi bør ikke lade os blive provekeret af de få brugere, som ikke har lært at kommunikere på en acceptabel og respektabel måde.
Vi må blive bedre til at ignorere dem , ellers vinder de . Jeg forsøger at ikke læse deres indlæg eller tråd, og hvis de kommentere mine indlæg så forsøger jeg at hoppe let og elegant over indlægget.  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes også at person hetzen der nogle gange fremkommer, samt personer der ikke svarer på spørgsmålet i tråden men blot rakker ned på andre (se min hdcd tråd...) er stærkt ødelæggende, men som music 4 all så pænt er inde på, så er det kun en enkelt procent...
jeg synes dog tonen er blevet noget pænere den sidste måneds tid, og de fleste meget negative personer er blevet langt mere flinke...
andre: jeg tror nu også at stave fejl og generelle dårlige formuleringer har en del af skylden, men vi er jo heldigvis ikke allesammen ens (længe leve vores forskellighed..) __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
brorlille skrev:
Ronin skrev:
brorlille skrev:
hej oliver
Er du også blevet træt af de selvfede branchemedlemmer (især dem der ikke vedkender sig branchemedlemskab), som belærer os andre om, hvad der er rigtigt eller forkert? Dette foregår i øvrigt ofte i en nedladende tone fyldt med smarte udtryk og henvisen til filosoffer og lignende. Denne optræden har selvfølgeligt været kendt længe fra sælgere af især meget "rytmiske og hurtige" produkter.
mvh krydsmads
|
|
|
Du finder også de egenskaber hos adskillige såkaldt almindelige brugere!
|
|
|
hej Helt rigtigt, men når der er profit indblandet, er troværdigheden ofte fuldstændig forsvundet. Så bliver forum'et brugt til usmagelig (og sikkert også gratis) markedsføring. mvh krydsmads
|
|
|
Det kan jeg sagtens følge dig i, og der er jo klare regler for hvordan det foregår, så hvis der opfanges noget som opfattes som reklame/markedsføring, bliver der også sat en stopper for det - det er jo regelen og ikke undtagelsen der gælder! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
jeg synes også at person hetzen der nogle gange fremkommer, samt personer der ikke svarer på spørgsmålet i tråden men blot rakker ned på andre (se min hdcd tråd...) er stærkt ødelæggende, men som music 4 all så pænt er inde på, så er det kun en enkelt procent...
Eller tråden om fanatisme, den har sq gjort mig harm en gang imellem... Der er jeg helt enig med dig.
jeg synes dog tonen er blevet noget pænere den sidste måneds tid, og de fleste meget negative personer er blevet langt mere flinke...
andre: jeg tror nu også at stave fejl og generelle dårlige formuleringer har en del af skylden, men vi er jo heldigvis ikke allesammen ens (længe leve vores forskellighed..)
Det mener jeg ikke du har ret i. De fleste stavefejl kan man gennemskue, og det samme gør sig gældende for dårligere formuleringer.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo.. ja... det var nu mere bare ment som et irrirtationsmoment, på samme måde som negative mennesker her på siderne, men ellers har du ret...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |