Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 06:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvad har de gang i? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Pladebranchen gør meget i at kopisikre deres udgivelser, for at undgå pirateri. Hidtil har der ikke været prisforskel på de kopisikrede og de ikke kopiskrede CDer, men det vil der måske komme i nær fremtid. Spørgsmålet er så om de sikrede skal være billigere, eller om det er de ikke-sikrede, der skal være dyrere. Noget kunne tyde på, at det bliver sidstnævnte løsning:

Den nye foreslåtte prisstrukturen vil føre til at de som vil spille CD-ene sine på flere enheter må betale mer.

http://www.itavisen.no/art/1304016.html?PHPSESSID=f4d762d642 7be0fa81fff20a55d0383f

det er et citat fra itzonen.dk

Jeg syndes, at det er for meget, det her. Jeg tror de kommer til at skyde sig selv i foden, med det her.

mvh marthin 

Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Ja, hvis det nu sker, så er det den ulovlige kopiering med garanti bare stige - det lyder som lidt af et selvmål fra musikbranchens side

Tøffe

Til top Vis Tøffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøffe

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Det er jo noget fis at komme med.. hvorfor skal man straffes fordi man har flere afspillere? Det kommer ikke til at gå i længden.. hvis folk ikke kan høre musikken i deres biler, som vil salget falde endnu mere. og dermed skyder de sig selv i foden, men vil sikkert alligevel kaste skylden på piraterne.

ITavisen.no skrev:

En som ikke har den helt store troen på CD-en er Steve Jobs i Apple. Han mener at CD-er og platebutikker vil forsvinne i løpet av et tiår.

den tvivler jeg så på.. jeg tror mere på at SACD og DVD-A vil vinde markedsandele. og på den måde lade cden gå langsomt ud. Jeg kan ikke forestille mig, at jeg på noget tidspunkt skulle købe al min musik over nettet. Så skal kvaliteten ihvertfald stige meget kraftigt, for det er bare ikke godt nok pt.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Tøffe skrev:

Ja, hvis det nu sker, så er det den ulovlige kopiering med garanti bare stige - det lyder som lidt af et selvmål fra musikbranchens side

Tøffe

Igen

jeg syntes de bliver ved med at brokke sig og finde på nye "smarte" metoder til at tjene kassen... MEN! hvad de ikke fatter er at uden pirat kopering af musik ville der garanteret blive solgt meget! mindre end der gør nu til dags for folk ville ikke kende kunsterne.. eller de ville ikke gå ud og give 100-150kr for en cd de ikke vidste var god eller dårlig

at det så er ulovligt at kopiere osv er en anden sag.. men jeg er af den faste overbevisning at det fremmer deres salg og IKKE! som de siger giver dem et kømpe tab hvert år..

studerende på su... hvor mange cd'er køber de mon hver mdr når de bor på kolegier og skal købe mad selv osv.. nej ikke mange..

personligt køber jeg aldrig en cd uden at lytte den igennem først.. om det så er via radio / venner eller mp3'er.. jeg har hverken plads eller råd til at købe skrammel.
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

har lige købt tre dobbelt cd'er... er på su...

i england, til halv pris, minus engelske afgifter (og forsendelses-omkostningerne er kun 6 kr mere end i danmark)

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

det jeg mener er bare at man må se sig om efter nadre steder at handle end DK... surt for den danske pladebranche, for salget flytter jo bare til et andet eu land.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

det jeg mener er bare at man må se sig om efter andre steder at handle end DK... surt for den danske pladebranche, for salget flytter jo bare til et andet eu land.

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Maximusoptimus skrev:
Jeg syndes, at det er for meget, det her. Jeg tror de kommer til at skyde sig selv i foden, med det her.

mvh marthin 

De har ikke flere fødder tilbage at skyde på. Jeg er bange for at de snart rammer livsvigtige organer. Men måske preller kuglerne af på deres tykke hud !!! Er der da slet ikke fornuftige folk i pladebranchen der kan indse at de er ude på et skråplan. Alt kopisikringspjat hæmmer på ingen måde kopieringsmængden - det bliver højest mere besværligt - og mht at hæve prisen ak ak ak....

Fra  en der foretrækker originalen. Jeg lånte en gang en CD på biblioteket og kopierede den - jeg blev så glad for den at jeg købte den (!).

Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

klart kan det lade sig gøre at købe cd'er ind

men det jeg mener er at mange nok ikke bare går ud og køber en cd de ikke kender bare sådan uden vidre fordi coveret ser flot ud..
og specielt ikke hvis man er på su
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2004 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

klc-audio skrev:
Maximusoptimus skrev:

mvh marthin 

De har ikke flere fødder tilbage at skyde på. Jeg er bange for at de snart rammer livsvigtige organer. Men måske preller kuglerne af på deres tykke hud !!! Er der da slet ikke fornuftige folk i pladebranchen der kan indse at de er ude på et skråplan. Alt kopisikringspjat hæmmer på ingen måde kopieringsmængden - det bliver højest mere besværligt - og mht at hæve prisen ak ak ak....

Fra  en der foretrækker originalen. Jeg lånte en gang en CD på biblioteket og kopierede den - jeg blev så glad for den at jeg købte den (!).

det er præcis det jeg mener! mange gange ved man ikke om man gidder musikken i mere end måske 1 uge eller et par dage.. og derfor køber man det ikke.. men kan man test høre det i lidt længere tid ja så er chancen der helt bestemt for at man går ud og giver penge for en rigtig cd som også er bedre kvalitet.

for det er jo også en del af grunden til vi er hifi nørder.. musikken skal være i en hvis kvalitet

Viper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2003
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Maximusoptimus skrev:

De har skudt sig selv i foden for lang tid siden... Der er mange faktorer i det her, men en af de væsentligste er nok at pladebranchen ikke ved hvad de skal gøre, og i stedet bliver drevet af "eksperter" uden nogen konkret viden, som prøver at fortælle dem at de kan gøre alt muligt. Så de tåger rundt og prøver alt muligt som generelt bare mislykkes, fordi det er blevet foreslået af uvidende folk.

Jeg kan også henvise til: http://www.jegsmadrerdig.dk/?2 - hvor jeg har kommenteret nogle af tingene for et stykke tid siden.

Til top Vis Viper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Viper Besøg Viper's Websted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Viper: Nydelig hjemmeside med lige dele ironi og sarkasme, herligt og tilføjet til foretrukne!!!  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Et par ting jeg funderer over:

Hvis man har en kopisikret cd og vil spille den på sin mp3 afspiller, hvad gør man så (har tænkt på at købe en sådan, derfor spørgsmålet). Skal man så købe numrene også som mp3 online, eller gøre følgende som så er ulovligt:

Bruge WinDAC til at rippe sine cd'er og dernæst konvertere filerne til mp3 selv? Dette kan sagtens lade sig gøre - i hvert fald med den ene cd jeg skulle bruge da jeg skulle lave en bastard-pop.

Til top Vis anderspj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anderspj Besøg anderspj's Websted

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Jamen hvornår fatter pladebranchen at det er umuligt at kopisikre en CD? Hvis alt andet fejler kan man jo blot føre det analoge signal fra CD-afspilleren ind i sit lydkort og så sample hele svineriet!

Det eneste man hidtil har opnået med kopisikring er at gøre livet surt for dem, som ærligt og redeligt har købt en kopisikret CD. Disse helt ærlige kunder kan ikke være sikre på at deres CD overhovedet kan afspilles! Hvor rimeligt er det lige?

Nu vil man så gøre livet endnu mere surt for de ærlige kunder. Flot!

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Perejvind:  Helt enig !

Hvorfor er det egentligt lige at musik kunstnere skal tjene kassen og være mange milliardære ??? Hvis de mente de havde et budskab så burde budskabet være nok i sig selv og syntes jeg personligt ikke at kunstnerne skal tjene mere end andre hårdt arbejdene. Hvis man vil have sit budskab ud så skal man lade være med at sælge sin cd til mere end den er værd.

sorry OT ..

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2004 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Dette er nok den mest negative tråd jeg længe har læst herinde  og de skulle svines endnu mere, men heldigvis kan de tillade sig at være komplet ligeglade... lidt som landmænd der brokker sig over vejret, bortset fra pladeselskaberne har evnen til at få det til at regne indtil de drukner

Jeg mener at kunne huske en nedsættelse af afgiften på cdér for ca fem år siden !! hvad er der sket med den  Er som så mange andre begyndt at bestille Cdér på nettet, og hvis jeg får 50 nye cdér på et år er det mange, men kvaliteten og prisen passer simpelthen ik sammen..

Gå over til vinyl

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

Gå over til vinyl

hehe er de billigere ?

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Sendt: 26 Juli 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Ja gå over til vinyl

Jeg kan bare ikke se noget formål med det de vil ,som vi siger på godt jysk, det er træls.

Jeg syndes der bare er mange problemer med kopibeskytte cd'er,  det er ikke alle cd'afspiller som kan afspille de forbande cd'er

det kan ikke være rigtigt at cd'er skal til at være dyre, men det skal de sgu nok til at være. Jeg er gammel nok til at huske at en ny cd koste cd 120 kr var det ikke i starten i 90'erne??

så jeg tror flere vil hente det fra nettet,

Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2004 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Nej vinyl koster vel omkring 180 på tilbud for de helt nye, men købte 37 LP´s for 370 kr i mint i dag
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Sendt: 26 Juli 2004 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Bliver du udgivet nyt vinyl, hvor kan man købe det, ??

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes