Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: News om Classe Delta serie ?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 03 August 2004 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

Jeg ville se om der er nogle er på forummet der kender noget til den nye Delta serie fra Classe.

Delta serien er den som Hifiklubben har skrevet en lille smule om og som nu indtil videre er over 1 år forsinket. SÅ de har vist lidt problemer, doh må det siges at det også er en meget stor opgave at lancere en total ny serie med alle enheder tilgængelige.

Det jeg har fået fra Classe i Canada er en Adobe fil som viser nogle billeder af alle apparater sammen med nogle foreløbige priser og specs. Disse priser bliver nu sikkert ganget med 2 af B&W/Hifiklubben som står for forhandligen i DK. Jeg kan desværre ikke finde ud af at kopiere denne fil herop.

Delta serien skulle indeholde 12 nye apparater. Det er forskellige forstækere både effekt og integreret, forforstærkere og surround forsats og CD spillen + tansport og en multiformat spiller. Alle er kendetegnede ved det samme design med et stort LCD display foran.

Udover denne fil som jeg fik fra Classe, så har jeg kun fundet lidt fra udstillingen i Vegas fra foråret som bare viser lidt billeder af apparaterne i real life og så nogle små kommentarer i forskellige blade om at der snart er noget i vente.

Har i set andet feks test eller mere præcise ting på priser i Europa/DK eller datoer for hvornår man kan se/høre/føle på den nye serie.

Er der ellers nogen som kender noget mere specifikt til deres problemer der gør at de er så forsinkede? Her mener jeg ikke de der salgsmand problemer med feks at det er vigtigt at det virkelig fungerer før det kommer og derfor forsinker vi eller vi skal have hele programmet klar og derfor forsinker vi osv.

Classe

PS. Hvis nogle måtte ønske filen med billeder, spec og priser på Delta serien så send mig en mail adresse.

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

tonka
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 August 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Hej Classe,

Det er endnu ikke officielt da alle detaljer endnu ikke er på plads men det skulle være ganske sikkert at Delta serie vil blive frigivet i Scandinavien ved en event i en af HFKs københavner butikker om et par ugers tid. Dette event vil være forbehold medlemmer af HFK Cybertainment så hvis du er tilmeldt og har accepteret at få indbydelser til events skulle du også få en hilsen inden længe. 
Derudover kommer produkterne i HFKs nye årskatalog som kommer på gaden i starten af September. 

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 August 2004 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Jeg glæder mig til det nye Katalog! Nye Dali Evidence og Classe...og de nye Denon nok også.

Det bliver spændende!

Hvis det er dvden øverst ser det ud som om at den får en meget tynd skuffe a la Proceed/Mark Levison!!  Den skuffe er så stillet. Det nye desig er fedt! Godt at se at nogle designer kan finde ud af det, i modsætning til Denons designer som burde fyres for det nye design! Iæsr de nye dvd afspillere!

Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2004 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Tak for nyheden.

Jeg vil glæde mig til det nye katalog så *S*. Jeg er spændt på prissætningen i Skandinavien !!!! Lidt bange anelser måske

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 August 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Så har de fået de nye modeller hos Hifiklubben på Åboulevarden.

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 August 2004 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

Jeg glæder mig til det nye Katalog! Nye Dali Evidence og Classe...og de nye Denon nok også.

Det bliver spændende!

Hvis det er dvden øverst ser det ud som om at den får en meget tynd skuffe a la Proceed/Mark Levison!!  Den skuffe er så stillet. Det nye desig er fedt! Godt at se at nogle designer kan finde ud af det, i modsætning til Denons designer som burde fyres for det nye design! Iæsr de nye dvd afspillere!

Mener også at der er en del afhopper fra ML ved classe nu , nok derfor , der er også sket meget med classe de sidste 3 til 5 år

Også har de måske kikket lidt på http://www.pliniusaudio.com/pro/pro04.htm
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2004 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Jeg elsker det nye design! Især deres dvd og dvd drev ser rigtig spændende ud! SACD/DVD A/ DVI/ HDMI/ Firewire.,...25 kg og så det store flotte dispaly, mums!

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 13 August 2004 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Jeg elsker det nye design! Især deres dvd og dvd drev ser rigtig spændende ud! SACD/DVD A/ DVI/ HDMI/ Firewire.,...25 kg og så det store flotte dispaly, mums!

Det har http://www.marantz.com køre med i flere år , sjovt nok er de ved at gå væk fra det , men ders DV12S2 har også det hele , en fed maskine .

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2004 kl. 06:40 | IP-adresse registreret  

Og hvor ville jeg gerne med til product lancering i næste uge i klubben af den nye serie !!!! og så sidder jeg pt i Bangkok

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2004 kl. 03:25 | IP-adresse registreret  

Jeg håber da der er en venlig sjæl der vil fortælle lidt om hvordan product lancering gik og også om der er nogle eventuelle tilbud fra starten !!!

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 18 August 2004 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Derfor synes jeg ikke om classe .

They say that "Imitation is the sincerest form of flattery". At CES in January this year we were approached by two people who told us that Classé of Canada were so impressed with the Plinius "New Look" that they had decided to copy us! Writer Ken Kessler asked if we knew that Classé had "ripped off" our look, and a contract designer from Europe, who had been engaged by Classé on some of their development work came to tell us the same. Their new product range is so similar in design to ours that it is hard to consider it anything other than plagiarism. Thanks for the compliment Classé! Plinius Leads!

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 August 2004 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Til jensen: Jeg forstår måske godt at du muggen over det, du ser som direkte plagiat, men ellers er det da ikke særligt suspekt at "adoptere" en ny stil. Det ses jo inden for alle mulige produkter. Bare se på biler og motorcykler. Og det bedste eksempel er jo vores allesammens hi-fi grundlag, musik, hvor nye stilarter hele tiden opstår, som mange kunstnere så adopterer. Hvorfor er du nu lige så vred på Classé og forsvarer Plinius, som i årevis har fremstillet forforstærkere, som er snydt ud af næsen på Audio Research hvad angår design? Nu har jeg ikke spor imod Plinius, som jeg har hørt spille fremragende, men det er jo ikke let at være high-end fabrikant, som vi alle ved. Alle kæmper med arme og ben for at gøre sig spiselige for os brugere. Lidt forståelse for denne trængte branche synes jeg kommer os alle til gode. Og de nye Classé er da flotte, synes jeg.

Til top Vis klogesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klogesen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 18 August 2004 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

klogesen skrev:

Til jensen: Jeg forstår måske godt at du muggen over det, du ser som direkte plagiat, men ellers er det da ikke særligt suspekt at "adoptere" en ny stil. Det ses jo inden for alle mulige produkter. Bare se på biler og motorcykler. Og det bedste eksempel er jo vores allesammens hi-fi grundlag, musik, hvor nye stilarter hele tiden opstår, som mange kunstnere så adopterer. Hvorfor er du nu lige så vred på Classé og forsvarer Plinius, som i årevis har fremstillet forforstærkere, som er snydt ud af næsen på Audio Research hvad angår design? Nu har jeg ikke spor imod Plinius, som jeg har hørt spille fremragende, men det er jo ikke let at være high-end fabrikant, som vi alle ved. Alle kæmper med arme og ben for at gøre sig spiselige for os brugere. Lidt forståelse for denne trængte branche synes jeg kommer os alle til gode. Og de nye Classé er da flotte, synes jeg.

Jeg synes det er så plat , et stort mærke som Classe ikke kan finde på noget selv , hvad mon der sidder inde i ? .

men ja det er flot og det er plinius også .

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2004 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

Jensen,

Nu bliver en fortælling fra en leverandør om en anden jo ikke automatisk til en sandhed !!

Men får mig må de egentlig have taget det fra hvem de har lyst til for jeg synes det ser flot ud.

Og inden i er der da sikkert en del ting som bunder i nogel ML, da der jo er en del folk fra ML som er rejst til Classe. Men dette kan jeg også sgatens leve med for jeg kan lide lyden og så betyder det mindre hvor den kommer fra.

I den her hifi branche kopierer alle jo alligevel fra alle. Når man kigger tingene i sømmene så findes der meget få virkelige nyskabelser i hifi branchen, men derimod utroligt meget "gammel vin på ny indpakning"

Det er tæller er om man personligt kan lide lyden og udseendet, og om pengepungen overlever købet !!

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 19 August 2004 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

Classe skrev:

Jensen,

Nu bliver en fortælling fra en leverandør om en anden jo ikke automatisk til en sandhed !!

Men får mig må de egentlig have taget det fra hvem de har lyst til for jeg synes det ser flot ud.

Og inden i er der da sikkert en del ting som bunder i nogel ML, da der jo er en del folk fra ML som er rejst til Classe. Men dette kan jeg også sgatens leve med for jeg kan lide lyden og så betyder det mindre hvor den kommer fra.

I den her hifi branche kopierer alle jo alligevel fra alle. Når man kigger tingene i sømmene så findes der meget få virkelige nyskabelser i hifi branchen, men derimod utroligt meget "gammel vin på ny indpakning"

Det er tæller er om man personligt kan lide lyden og udseendet, og om pengepungen overlever købet !!

nej ved jeg godt , men nu har plinius jo haft det fremme en del år .

Men begge mærker er top nice , og ville klart hoppe på plinius .

Det jeg har hørt af plinius spiller godt enda rigtig godt .

Men SIM-Audio er også nice og bliver meget rost .

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 August 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

De skulle efter sigende have fået det i butikken i KBH, men er der nogen der har hørt det som kan droppe en linje om lyden.

Johansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 01 September 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Ville lige nævne at Classe's nye hjemmeside er kommet:

www.classeaudio.com

Lukas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004
Sendt: 02 September 2004 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår faktisk godt hvad Jensen mener om Classes plagiat.

Der er mere stil over en udviklingsafdeling, der magter at være original.

Det er jo også noget vi selv, psykologisk og socialt, værdsætter.

Hvem har egentlig respekt for den, der fik 11 i skolen ved at låne

kloge Åges noter?

Det er altid bedst at være sig selv. En mere ærlig anstrengelse.

Og vi spejler os jo i vores hifi - interesse. Det er ikke tilfældigt hvilke

produkter vi falder for. Hvis man ellers tør, kan man finde nogle af de samme

egenskaber i  produkterne, som man håber at finde i sig selv.

Det er også grunden til at  musiksmag ( og produkternes egenskaber ) er noget

vi kan tale om i årevis. I dette forum, f.eks.

Jeg er ret imponeret over så mange her skriver herinde. Det er sgu bloody

fantastic.

Til top Vis Lukas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukas

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2004 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Har set siden, nu hvor der endelig kom liv i den. Det havde været annonceret længe.

Skal nok blive en god side når den først bliver helt færdig. Jeg er helt vild med at man kan finde mange af de gamle produkter der og deres manualer osv. Det burde alle gøre.

Helt ærligt, vis Classe har stjålet designet, hvem har så lige stjålet designet med den firkantede kasse med en forplade. Det som stort set alle andre har. Hvem var først og hvem har stjålet. Det eneste som er tilfælles er dog de buede sider. Kvaliteten af forarbejdningen er vist tæmmelig forskellig på de to producenter.

Ærgeligt at Classe Delta først kan leveres en gang til næste år. Men positivt at man i DK nu prissætter serien lidt tættere på det nordamerikanske marked.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Fedt at der er Touch screen på cden og dvden! Der er vidst også en LCD der kan vise video fra dvden. Total lir! http://www.classeaudio.com/delta/images/CDP300.jpg

Hvis nu drevet er det der tynde et så er det også rigtigt fedt! Nogle der har set dem live?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes