Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Jamo fyrer ansatte (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bambadoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Status: Offline
Sendt: 16 August 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Til top Vis bambadoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bambadoo

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 August 2004 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Ja det er meget trist at læse, især det massive underskud Jamo fik og at et af selskaberne gik i betalingsstandsning. Det er jo rystende.

B&O har netop offentliggjort sit regnskab i dag, og der var overskudet større end forventet, +300 millioer før skat.  Dog er omsætningen igen faldet en del, og ma har på 2 år mistet næsten  milliard i omsætning. Der er også næsten 600 færre ensatte hs B&O på disse 2 år, så overskudet skyldes nok en effektiv reduktion af enhver virksomheds største udgiftspost, de ansatte.

B&O etablerer fabrik med produktion i Tjekiet, så det må nok forventes at der også derfra ryger en hel del arbejdspladser i meget nær fremtid.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 August 2004 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

nåja selvom vi ikke alle dele B&O's lydfilosofi er det da glædeligt at de kan

gøre sig i den benhårde konkurrence.Jamo ja man må da håbe det bare er

midlertidigt ,det er aldrig sjovt at miste sit job

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

kagemand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 August 2004 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

det er sørgeligt, kender en hel del der arbejder/arbejdede på jamo

Til top Vis kagemand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kagemand

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 August 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Trist, og desværre læser man lige den efterhånden obligatoriske linie "Afskedigelserne vil ske i takt med, at produktionen bliver flyttet til Asien"!

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 August 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Jamo-krisen er ikke bare midlertidig, den er dyb og kræver en total rekonstruktion af selskabet. Det er vist med kniven for struben.

Det får mig til at tænke på hvad vi egentlig skal leve af herhjemme i fremtiden. Flere og flere arbejdspladser ryger til udlandet, og vi har jo trods alt stadig mange arbejdsløse akademikere, så det hjælper jo ikke engang at sige til de ufaglæfte, tag en lang uddannelse.

Husker I den gamle kampagne "køb dansk!" ?

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 August 2004 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Jamo-krisen er ikke bare midlertidig, den er dyb og kræver en total rekonstruktion af selskabet. Det er vist med kniven for struben.

Det får mig til at tænke på hvad vi egentlig skal leve af herhjemme i fremtiden. Flere og flere arbejdspladser ryger til udlandet, og vi har jo trods alt stadig mange arbejdsløse akademikere, så det hjælper jo ikke engang at sige til de ufaglæfte, tag en lang uddannelse.

ja kan sige indefor mit job er der smuttet 20000 jobs de sidste 15 år , bare vent det bliver meget værre nu .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 August 2004 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
ctacta skrev:

ja kan sige indefor mit job er der smuttet 20000 jobs de sidste 15 år , bare vent det bliver meget værre nu .

Ja, og så udtaler IDA og DI fandme skulder ved skulder at der om 5 år mangler 5.000 ingeniører her i DK....det er sgu da smagløst at komme med sådanne postulater . Øhmm....det er godt nok noget off-topic det her så jeg får sgu nok en begmand af Admin  

Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer

All4HIFI
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Sendt: 16 August 2004 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
jensen skrev:
ctacta skrev:

Ja, og så udtaler IDA og DI fandme skulder ved skulder at der om 5 år mangler 5.000 ingeniører her i DK....det er sgu da smagløst at komme med sådanne postulater . Øhmm....det er godt nok noget off-topic det her så jeg får sgu nok en begmand af Admin  

Det danske erhvervsliv vil gerne have en overproduktion af ingeniører. Så kan erhvervslivet presse lønnen og udvælge de bedste. Se blot hvordan læger skovler penge ind, da der er mangel på læger i det danske samfund. Håber vi kommer til at mangle ingeniører, så vi kan fordoble vores løn og købe noget ordentlig HI-FI....

Til top Vis All4HIFI's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af All4HIFI

Jacob AN
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 August 2004 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Ja du har fårstået det, køb dansk- men det er efterhånden svært at finde virksomheder der producere i Danmark med produkter til rimelig pris- Jeg har altid været fan af Jamo- men må nok frem over at købe andre mærker, som er fra danmark. Da jeg er patriot og har lyst til at købe dansk- bliver det tilsidst umulig at være patriot.

Hjemmebio er fedt
min hjemmebio
Til top Vis Jacob AN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob AN Besøg Jacob AN's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 16 August 2004 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Det er udskibningen af jobs til østen der gør at mange folk har et anstrengt forhold til specielt Kina, og ikke mindst de firmaer der udelukkende gør det i kapitalismens navn. Tingene bliver ikke billigere, men de få griske folk der har meget, vil tjene endnu mere fordi nok ikke er nok. Det er med til at knække halsen på andre som ellers troede at de godt kunne stå imod!

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Ja, vi skal nok på sigt til at indstille os på at arbejde mere for en mindre løn....og det betyder jo så, at vi fremover kun har råd til billigere Hi-Fi som vi har mindre tid til at høre på....... 

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 August 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

ja, jeg må da også erkende at dem jeg har talt med, gloede da jeg ville producerer herhjemme (kabinet m.m.) i disse tider, men jeg vil sgu gøre noget for at det går den rigtige vej. Desværre må jeg erkende at det at lave en distribution herhjemme er ekstremt vanskeligt, selv direkte salg, det går dog meget bedre i Spanien, hvorfor jeg også er startet ud dernede.

Det er tankevækkende at de 2 ejere og iværksættere fra Jamo gik derfra med over 400 millioner kr. i lommen. Og 3 år efter er det hele stort set sunket i grus, på trods af et velhavende Norsk venturefond, og nu en Islandsk bank der er gået ind og reddet de sidste stumper. Dog med krav om at al produktion skal være østpå. 40 arbejdspladser i Glyngøre er godt nok ikke meget der bliver tilbage.

Det er til at blive lidt deprimerende over

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Bruger siden: 14 September 2003
Sendt: 16 August 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

først flextronics, der røg der 1700 ansatte

jeg tror simpelthen ikke der en fremtid for industriel produktion i Danmark

aalborg portland er også slot, til udlandet tror også snart det lukker 

Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Ja, og Kemira i Fredericia.....300 mand

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Odense
Sendt: 16 August 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

den slags er altid dybt beklageligt.... og dette er ingen undtagelse.

uanset hvad, så er det altså gode højttalere til billige penge. og det er dansk.

skrevet af en mand hvis højttalere er mærket "made in Denmark"

All4HIFI
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Sendt: 16 August 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Når man tager et kig ud i det danske samfund, hvor mange mennesker producere noget, og er direkte værdig skabene ??. Jeg vil påstå at maks 10 % af befolkningen i dk producere en vare som er værdi skabene for det danske samfund. Resten (90 %) er administration, bureaukrati, politikere osv. Man kan være for og imod told mure osv, men jeg tror at det forhindre os i at blive fattige.

Til top Vis All4HIFI's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af All4HIFI

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Sendt: 16 August 2004 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Den 26 december 2003 skrev jeg dette indlæg

De fleste Jamo højttaler bliver lavet i kina .Det er måske snart slut med at der kan stå made in denmark på jamo højttaler.De bliver dog stadigvæk udvikelet i danmark og afprøvet før de sættes i prodution i kina.Jeg har gode forbindelser hos Jamo, så den er god nok.Men jeg kan ikke sige hvem det er

PS deres højttaler er dog ikke blevet dårliger af den grund
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ -Power skrev dette til mit indlæg

hejsa

det passer nu ikke helt.
det se får lavet i kina er alle deres indbygnings højtaler samt deres plastik kab.
samt deres helt billige trækab.
MEN alle trækab laver de selv på fabrikken i glyngøre,selv de helt billige har de fundet ud af at de faktisk er konkurence dygtige med kina og har hentet flere modeller hjem til glyngøre.
Deres concert kab bliver lavet ude på en anden fabrik(i D.K som jeg ikke ville nævne navn på)
------------------------------------------------------------ -------------------------------

NYT

Jeg håber ikke at jeg får helt ret i mit indlæg fra den 26/12-2003, håber da på at der altid vil stå Made in danmarkjamo højttaler og man kan genoptage noget af produtionen i danmark igen når der begynder at komme plus på kontoen hos jamo. Der kommer rigtig mange nye ting fra jamo i 2004/2005 40" & 50" plasma skærme og dvdafspiller og en måske en afløser til deres meget roste THX ultra2=D7PEX surroundhøjttalersæt så fremtiden ser måske ikke så sort ud for jamo.

Se jamo´s nye hjemmeside med plasmaskærme http://2f.jamo.com/

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 August 2004 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

All4HIFI skrev:
Acer skrev:
jensen skrev:
ctacta skrev:

Det danske erhvervsliv vil gerne have en overproduktion af ingeniører. Så kan erhvervslivet presse lønnen og udvælge de bedste. Se blot hvordan læger skovler penge ind, da der er mangel på læger i det danske samfund. Håber vi kommer til at mangle ingeniører, så vi kan fordoble vores løn og købe noget ordentlig HI-FI....

Sådan en gang vrøvl. Vi skal have flere ingeniørre, fordi fremtidens udvikling skal være i Europa/USA, mens produktionen skal foregå i østen/den 3. verden. Det er der ikke noget nyt i, blot et naturligt led i globaliseringen. Jamo har i de senere år været dårligt ledet - specielt efter at de norske ejere kom ind i billedet. Man burde allerede for mange år siden have kigget på deres svenske kolleger hos Audiopro, som har forstået at udnytte globaliseringens styrke ved at udvikle og distribuere fra Sverige og producere i Kina. Du skal blot glæde dig over som ingeniør, at du har valgt en god uddannelse med fremtid i.

Lars 

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 August 2004 kl. 04:00 | IP-adresse registreret  

Dette er et naturligt led i udviklingen. Dem som forstår at ændre sig sammen med den globale udvikling vinder og dem der kun vil lave det de altid har lavet, ja de får et problem.

HUsk på at hvis man ikke flytter produktion til Asien eller andre billig lande, ja så lukke hele fabrikken fordi det man producerer simpelthen bliver for dyrt.

Så en vigtig viden og kompetance for ingeniører og andre industri folk fremover er at kunn ehåndtere at flytte produktion og udvikling til andre lande. Dette er ikke let og der begås mange brølere i den sammenhæng. Jeg har selv arbejdet med dette område nu igennem mange år. Man vinder hvis man kan håndtere altid at flytte til de billigste lande og håndtere de ændringer det giver. Stritter man imod taber man før eller siden.

Og ja der er ingen fremtid i Danmark og andre dyre lande med produktions når en produktionsmedarbejde skal have 150 kroner eller mere i timen. I Indien er det ca 2 kroner i timen og så gør det ikke noget at de er dobbelt så længe om det.

Det samme gælder udvikling, Ingen vil udvikle i lande hvor timeprisen er 500 eller mere når den er omkring 30 kroner for det samme kvalificerede arbejde andre steder.

Men fortvil ej, det er ikke slut med højtlønnet arbejde i Danmark. Vi skal bare lave noget andet. Det er også sim skal styre hele processen og håndtere heleflytning. Husk på at lige nu er det Kina og Indien som alle taler om. Om 5 år er det måske Cambodia og Uganda og om 10år helt andre lande. Dette er en konstant process som har kørt i mange år allerede indenfor visse barncer. Prøv at tænk mange år tilbage og sig sy industrien. De flytter hen hvor det er billigst og de magter opgaven, så vi har en del at lære af dem.

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes