| Sendt: 16 September 2004 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Det er svært at svare entydigt på de spørgsmål du har stillet.
Det ender meget nemt med at man anbefaler et eller flere produkter. Det er noget hø fordi de andre leverandører så vil føle sig forbigået.
I sidste ende er det et spørgsmål om at prioritere. Det er klart at man skal kende parametrene for at kunne det. Oftest er det et spørgsmål om smag. Men da begyndere typisk ikke aner hvad de kan få eller hvad de vil have, andet end "Det skal spille godt", er det monster svært at anbefale noget.
Der har været en række begynder tråde herinde, hvor folk, deriblandt jeg har kommet med nogle generelle betragtninger. Det er i de fleste tilfælde endt med at folk har valgt noget fordi deres far, kammerat, en sælger, katten eller en helt anden har sagt god for det.
Som jeg ser det er det følgende retningslinjer som gør at folk vælger deres anlæg:
- Design
- Pris/ydelse
- Tekniske specifikationer
- Størrelse
- Mærkets renommé
- Lyd
- Samspil med øvrige komponenter
- Evne til at spille højt
- Lytterummets beskaffenhed
Om det lige skal være standerhøjttalere eller en gulvmodel afgøres ved en afvejning af økonomiske, designmæssige og lydmæssige kriterier. De der stiller krav om en dyb bas, køber sjældent reolhøjttalere. Hvis man ikke har meget plads giver det vel sig selv.
Afhængigt at hvordan man sortere parametrene laver man sit anlæg.
Jeg ved ikke om ovenstående var en hjælp, hvis man har styr på hvordan man vil prioritere ovenstående punkter er det meget nemmere at vælge produkter.
Find ud af hvad du vil, så hjælper vi gerne med at finde de rigtige ting. __________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|