Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 03:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Trådløst pjank (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Er efterhånden træt af alle de reklamer omkring trådløst sourround og IT ud styr for den sags skyld. senest her på HIFI4ALL hvor der er en artikkel om JVC.

Det er sikkert godt nok, men hvad der aldrig skrives er at en trådløshøjtaler i stedetfor højtalerkablet altså skal have en 220volt kabel i stedet for. Der slåes på at man slipper for den besværlige kabel føring osv osv. men er en 220v kabel lettere at trække end højtalerkablet, eller .....

hvad mener i .... Jeg mener, at de HIFI skribenter skal vågne op og skrive hvordan det faktisk hænger sammen i stedet for bare at trykke fabrikantens salgsgas, som kun fortæller det, de mener er fordele og intet om ulemper.

Til top Vis Jan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Hvis du læste, så kunne du jo se at den nyheden rent faktisk var skrevet af JVC selv. ;)

Og jeg vil da give dem ret i at det kan da være noget nemmere at bare sætte et 220v kabel til den nærmeste stikdåse end det er at trække et langt ht kabel fra baghøjttalere helt om til recieveren.

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

...men hvis de skal have et 220v kabel, så er det vel ikke helt TRÅDLØST?
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

sam25
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt følge dig !
Jeg mener de (hifi4all) er alt for ukritiske. Det ser ud som om Sony kan få alt igennem. Der er alt for meget billigt konsum… det kan man se i Bilka avisen. Og alt for lidt af det spændene og anderledes.

Der må da være noget.

Også lige til sidst… den med de der Sony projektoren til 100K eller hvad det var ! det er da meget sjovt, men vel ikke så rasende aktuelt for ret mange her på hifi4all.

Og jo JVC… om det er net ledning eller højttaler ledning. Er da et fedt. Men det er der samme med suround anlægs reklamer. Der er ALDRIG trukket ledninger hen til højttalerne. De er nok ikke så smarte, så de må komme med.
Til top Vis sam25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sam25

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

I et ældre High Fidelity har jeg set en rigtig trådløs højttaler. Det var en eller anden artikel om en messe de havde været til.

Denne høttaler havde indbyggede batterier og klasse-D forstærker, som skulle sikre (relativ?) lang levetid på en batteriopladning. Signaloverførslen kan jeg ikke lige huske hvordan foregik, om det var BlueTooth eller RF eller hvad-ved-jeg.

Men den var i hvert fald "rigtig" trådløs.

Og som sidebemærkning må aktive højttalere så være det "værste", rent indretningsmæssigt. De skal jo både have netledning og signalkabel.

/Præsten

Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

sam25 skrev:

Jeg kan godt følge dig !
Jeg mener de (hifi4all) er alt for ukritiske. Det ser ud som om Sony kan få alt igennem. Der er alt for meget billigt konsum… det kan man se i Bilka avisen. Og alt for lidt af det spændene og anderledes.

Der må da være noget.

Også lige til sidst… den med de der Sony projektoren til 100K eller hvad det var ! det er da meget sjovt, men vel ikke så rasende aktuelt for ret mange her på hifi4all.

Og jo JVC… om det er net ledning eller højttaler ledning. Er da et fedt. Men det er der samme med suround anlægs reklamer. Der er ALDRIG trukket ledninger hen til højttalerne. De er nok ikke så smarte, så de må komme med.

Drop dog alt det brokkeri, mand!

Hvis det er så stort et problem, så lad dog være med at læse nyhederne! Hvor svært kan det være?

Desuden ville Hifi4all være genstand for ENDNU mere brok, hvis ikke der var en eneste nyhed. Tag bare lige og tænk på at det er nogle af de firmaer som poster nyhederne, der rent faktisk er med til at holde siden kørende, så find det positive frem igen - det er jo stadigvæk en side for alle, og der er jo rent faktisk nogle der finder det interessant!

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

HIFI4ALL.DK bringer nyheder, som vi finder er af interesse for en bred vifte af læsere. Det er der intet nyt i.

Vores målgruppe er bred, så derfor er det altså ikke udelukkende f.eks. High End og/eller mere overkommelige produkter der skrives om - vi forsøger at dække så meget som muligt.

Det er den redaktionelle line, sådan har det været helt fra starte, og sådan fortsætter den!

Om påstanden om at Sony får mere igennem, er forklaringen meget simpel.
Det handler om at nyhederne fra Sony er mange, og at disse kommer meget ofte - mere hokus pokus er der ikke i det! Og selvfølgelig hænger det sammen med at Sony er et kæmpe "produktionsapperat".

Skulle vi undlade at indrykke nyheder, bare fordi de kommer fra en bestemt producent, og fordi selv samme producent sender mange produkter på markedet meget ofte? Det synes vi ikke.

Vi så selvfølgelig gerne at det væltede ind med 20 nyheder hver dag fra forskellige vinkler, som har relevans for vores læsere og den målgruppe vi dækker, men sådan ser det desværre ikke ud.
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

sam25
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Ok !

Jeg ville bare mene, hvis man f.eks ser udenlanske hifi blade, at der er mere spændene ting den JVC mini anlæg, og sony projektore til 100K

Men det er nok bare mig er til hifi. Frem for bilka konsum, og urealistisk drømme nyheder

Til top Vis sam25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sam25

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

En sund kritisk sans vil automatisk følge op på alle påstande fra forhandlere/sælgere.

Nyhederne(reklamerne) er såmænd gode nok, og heldigvis er hifi4all et seriøst og kritisk forum, så jeg tror det er begrænset hvor mange der herinde falder i svime over diverse "verdensnyheder", reklamefolk sender ud.

Jeg har nu heller ikke den mindste sympati med folk der køber katten i sækken i Fona/Merlin/Elgiganten etc..
I dag burde det være almindelig sund fornuft, at undersøge mere end et produkt, før man køber. Sælgeren vil jo selvfølgelig sælge sit eget produkt, og vil ikke stå og anbefale konkurrentens.
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

sam25 skrev:

Ok !

Jeg ville bare mene, hvis man f.eks ser udenlanske hifi blade, at der er mere spændene ting den JVC mini anlæg, og sony projektore til 100K

Men det er nok bare mig er til hifi. Frem for bilka konsum, og urealistisk drømme nyheder

Hehe jeg kan skam sagtens følge dig - men der er også en gruppe folk derude som ikke har midlerne til de dyre sager, eller som bare finder at de små løsninger er dem der løser deres behov. Sådan er det jo med alt!

Men du har da ret - der er mange "heavy"-nyheder i de udenlandske magasiner. Problemet er jo desværre at Danmark er så lille en del af den statistik, og der er ikke mange potentielle købere til mange af de virkeligt lækre og dyre sager, og så er det straks mere relevant at slå på det man ved vil sælge. Jeg kan skam sagtens følge dig!

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

sam25 skrev:

Ok !

Nu er HIFI4ALL.DK jo ikke noget udenlandsk blad, og vi har sikkert også en anden målgruppe end de magasiner som du hentyder til.

At du er mere til HIFI, er helt ok - men hvad med de, som synes det andet der bringes er spændende? Skal de ikke have lov til at læse om det? Vi hedder jo HIFI4ALL = "HiFi-For-Alle"

Igen, vi forsøger at dække så meget som muligt, og det er uundgåeligt, at ikke alle nyheder falder i alles smag.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:
En sund kritisk sans vil automatisk følge op på alle påstande fra forhandlere/sælgere.

Nyhederne(reklamerne) er såmænd gode nok, og heldigvis er hifi4all et seriøst og kritisk forum, så jeg tror det er begrænset hvor mange der herinde falder i svime over diverse "verdensnyheder", reklamefolk sender ud.

Jeg har nu heller ikke den mindste sympati med folk der køber katten i sækken i Fona/Merlin/Elgiganten etc..
I dag burde det være almindelig sund fornuft, at undersøge mere end et produkt, før man køber. Sælgeren vil jo selvfølgelig sælge sit eget produkt, og vil ikke stå og anbefale konkurrentens.

Der er heldigvis en rimelig portion seriøsitet i nyhederne - der bliver trods alt ikke postet nyheder omkring surround-løsninget til 1000 kr. og heldigvis for det.

Man skal selvfølgelig skelne, og det er trods alt "kun" reklamer, og det er jo bare slve blikfanget og opmærksomheden det drejer sig om. Man kan sige meget om reklamer, men et eller andet sted - bevidst/ubevidst - så virker de!

Jan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Nu skal i ikke forstå det sådan, at jeg ville kritisere, at der sendes nyhedder på HIFI4ALL, for det mener jeg skam er helt fint, de må også gerne være skrevet af producenterne for min skyld. Nyhedder er jo nyhedder og der vil altid være noget godt og dårligt.

Det der er min anke er at der ikke rigtig er nogen der sætter sig ned og f.eks. skriver artikler der forholder sig kritisk til tingene, skribenter gennerelt har en tendens til bare at aceptere hvad der bliver sendt fra producenterne. Skriv da en kritisk og saglig artikkel ved siden af, en gang i mellem, hvori i kan skrive hvordan mange af tingene i virkelighedden hænger sammen.

Det gælder ikke bar her på HIFI4ALL, det er da næsten lige så slemt med bladet HIGH FIDELITY og mange data skribenter, der er den samme mangel på informationer omkring f.eks. trådløst udstyr. Det er lige som om der er ved at komme en holdning bare det er trådløst, så er der ingen problemer.
Ligesom med de digitale kameraer med display bagpå, ekspedienter står og siger at det jo er fint så kan man bare holde kameraet ud i strægte arme og se billedet bagpå, det kan man også, man hvad man glemmer og fortælle er at der så er meget stor risiko for rystede billeder. De kommer altså også på et digital kamera.

Det er ligesom om at når der kommer noget nyt på banen, ja... så kan man bare glemme alt om de goe gamle kendte principper. DET KAN MAN IKKE, det meste nyt er blot videreudvikling af det gamle og derfor baseret på de samme grundprincippper.

Det er en god ting at gå lidt mere i dybden ind i mellem, så man kan få brudt den overfladiske holdning lidt. Stil dog spørgsmålet, "kan det nu også passe" det savner jeg lidt i hifi pressen gennerelt.

Kan det nu passe at CDére lyder bedre med en grøn pennestreg på kanten :-)

Til top Vis Jan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Alt andet lige må det være mere diskret med 1½ meter 220V til nærmeste stikkontakt, fremfor 15 meter højttalerkabel. Da forstærkeren nu også sidder i højttaleren, kan man håbe på systemerne bliver lidt kraftigere/bedre da der bliver bedre plads i de små sorroundreceivere.

Signal overførsel foretaget digitalt lider heller ikke af støj som RF sending, så jeg vil da selv foretrække "trådløst" til baghøjttalere.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Twellmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Jan skrev:

Kan det nu passe at CDére lyder bedre med en grøn pennestreg på kanten :-)

ikke da jeg gjorde det for mange år siden, tuschen smuttede henover min bedste metallica cd  

jeg fandt også ud af at man IKKE skal ridse ens navn i en cd med en nål selvom det er den side med label

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes