| Forfatter |
|
2FAST4U Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvad fanden gør man når ens naboer skaber sig helt vildt over "bassen" fra ens lejlighed (til trods for at subben er koblet af) . De har simpelthen valgt at kontakte en advokat og kørt sagen gennem ham, uden at sige det til mig først. Desuden skal det lige siges at jeg ikke spiller ret højt (selv kæresten siger det).
Det hele skyldes nok at det er en gammel sæk der bor nedenunder, og som alle ved kan gamle mennesker ikke fordrage unge mennesker. Hun skulle fandme laves om til en smiley
Nå - Det var dejligt at få lidt afløb.....
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja der kan jeg være med, har heldigvis lige opgraderet Fru Olsen (som er en hidsig ung mand der har for vane at tilkalde panserne  ) nogen mennesker kan man ikke gøre tilfreds.. sad but true.. så lad være med at prøve.. klag før hun klager over dig.. sålænge hun er den eneste der er generet får hun ikke en skid ud af det.. hun burde vende sit blik mod boligselskabet istedet og klage over de ikke har isoleret godt nok.. eller du kunne købe noget isolering, det er ikke så dyrt og let at smide under et gulvtæppe
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg føler med dig... havde kun boet i min nye bolig i 3,5 timer da genboen kom og klagede...
dagen efter turede de med polititilhold fordi vi spillede for højt.... dete r lørdag aften klokken 21.30, stram op!!! __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bor selv i lejlighed og der er ikke noget værre end at være tvunget
til at lytte til andres musik. Vi har en regel om at skal der spilles højt
i længere tid, dvs. festniveau, skal der advares nogle dage i forvejen
så folk kan vælge ikke at være hjemme.
Jeg kender en der engang blev så irriteret over en nabo der ikke
kunne finde ud af at tage hensyn at han gik ind i lejligheden og tog
deres sikringer. Så blev der ikke spillet mere den aften.
mvh
|
| Til top |
|
| |
Tiësto Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er typsik at flok kommer og klager over alle mulige ting, specielt lyd, når man har anlæg ud over det sædvanlige og man bare lige skal giver lidt x-tra på volumen, så det bliver rigtig sjovt.
Der er bare nogle, der ikke forstår glæden af høj musik..... __________________ Life is to short for boring hifi
Tiësto
|
| Til top |
|
| |
2FAST4U Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|

micjac skrev:
Bor selv i lejlighed og der er ikke noget værre end at være tvunget til at lytte til andres musik. Vi har en regel om at skal der spilles højt i længere tid, dvs. festniveau, skal der advares nogle dage i forvejen så folk kan vælge ikke at være hjemme.
Jeg kender en der engang blev så irriteret over en nabo der ikke kunne finde ud af at tage hensyn at han gik ind i lejligheden og tog deres sikringer. Så blev der ikke spillet mere den aften.
mvh |
|
|
For det første spiller jeg ikke så højt at de kan høre det. Det er bare fordi hun har set sig gal på os.
For det andet håber jeg ikke for nogen af mine naboer at de tiltvinger sig adgang til min lejlighed. Det er ulovlig indtrængen og strafferammen er op til 1 år, hvis de ellers overlever min behandling.  
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kan man virkelig glæde sig over at at bo på kollegie. Der må man sgu lave hvad man har lyst til inden kl. 22.00, og frit slag i weekenden. Det sjove er at jeg kun hører støj når jeg åbner mit vindue. Har næsten ikke hørt noget til techno-thomas og bas-brian. 
Men jeg er glad for at jeg ikke har taget mine Ti-5000 med. De ville nok kunne genere et par naboer og underboer. 
Men det er da vildt hvis ens naboer går direkte til advokaten uden at snakke med en selv først. Det er da ikke voldsomt svært at blive enige om sådan noget.
Jeg har da været på besøg hos min nabo, imens jeg havde skruet op for volumen inde hos mig selv. Bare for at høre niveauet.
Held og lykke med retssagen
|
| Til top |
|
| |
ChrisB Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må give MicJac ret. Det ER irriterende at være tvunget til at lytte til andres musik.
Men der er altså også folk som klager over ingenting. En af mine venner har haft et lign. problem med sin overbo. For at gøre en lang historie kort. Han kontaktede de andre beboere i opgangen og de var alle villige til at bekræfte, overfor boligforeningen, at det ikke var ham der var problemet. Derefter hørte han ikke mere til den sag.
|
| Til top |
|
| |
rvu84 Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
TUDEFJÆS... Hehe det er sgu godt man bor på kollegie med så forstående naboer. __________________ Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
ChrisB skrev:
Jeg må give MicJac ret. Det ER irriterende at være tvunget til at lytte til andres musik.
Men der er altså også folk som klager over ingenting. En af mine
venner har haft et lign. problem med sin overbo. For at gøre en lang
historie kort. Han kontaktede de andre beboere i opgangen og de var
alle villige til at bekræfte, overfor boligforeningen, at det ikke var
ham der var problemet. Derefter hørte han ikke mere til den sag. |
|
|
det er også den bedste måde at gøre det på når man er SIKKER! i sin sag om at det ikke er en selv der er problemet..
prøv at gør det samme som han siger :) det skulle undre mig om det ikke hjalp...
__________________ WWW for at se Min anlæg's tråd.
HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
|
| Til top |
|
| |
ChrisB Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du behøver jo ikke lægge ud med at gå rundt og lave en underskrift indsamling. Start med at stikke en føler ud... evt. nævn at "nogen" synes du spiller for højt. Se om de andre beboere også oplever det som en gene, og så tag den derfra.
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bor du i ejerlejlighed eller til leje?
Hvis du bor til leje kan du med fordel købe folderen med Lejeloven.
Kort fortalt mener jeg at kunne huske, at din nabo skal tilkalde en repræsentant fra ejendommen, der for det første kan bevidne at du spiller så højt at du generer andre mennesker, og for det andet bede dig om at skrue ned.
Fortsætter du så med at spille højt, kan du (hvis dem der bliver generet skrive en klage) risikere at få en advarsel.
Sker det samme så igen (det skal være den samme type gene man udsætter sine medbeboere for) så kan boligselkabet opsige din lejekontrakt.
Det skal siges, at boligselskaberne som regel ikke opsiger nogen medmindre at de er sikre på at sagen holder i boligretten. For hvis man nægter at flytte, så skal de have en foged til at sætte dig på gaden, og han kommer ikke medmindre at der er sagt dom, eller at sagen er soleklar.
Jeg ved dette fordi jeg har siddet i beboerrådet på mit gamle kollegie ( hvor lejeloven også gælder)
Uanset hvad din nabos advokat siger, så skal de følge loven, og trusler som han evt kommer med er tomme, medmindre han selvfølgelig kan redegøre for ulovligheden i dine handlinger. (han har trods alt en jura -examen, så man ved aldrig)
....Men køb den der folder i din nærmeste boghandel! Den koster ikke ret meget.
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 02:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Føler virkeligt med dig! Nogle folk har bare ikke andet at ta' sig for! Den slags mennesker burde bare ikke bo i lejlighed!
Jeg fik min første klage fra mine overboere, allerede inden jeg var flyttet ind i min lejlighed (Grunden: Jeg var i gang med at slibe paneler med sandpapir kl 20:15 en fredag aften...)
Ja de klagede selv, da jeg havde mine forældre til middag (dvs under selve middagen...!) Sikke en larm uha! uha! 
Det lykkedes mig at få ca. 11 klager det første halve år vel at mærke kun fra mine overboere... og nej jeg spillede ikke højt eller sent på aftenen! Faktisk fik jeg de fleste klager formiddag/eftermiddag. Det var faktisk så slemt, at jeg havde en afkrydsningsliste siddende på min hoveddør, for hver gang de var nede at klage! Problemet blev dog "løst", da jeg blev medlem af bestyrelsen i min andelsforening Da de så efterfølgende sendte en skriftelig klage til bestyrelsen, var det jo intet problem... Jeg er nu næstformand i foreningen og har det super hyggeligt sammen med de andre fra foreningen, men det hjalp da mest af alt, da mine overboere flyttede for et år siden Behøver jeg at sige at de selv larmede en del og altid trampede som elefanter?
PS. Bor du i leje, andel eller ejer lejlighed?
Edit: Jubii mit indlæg nr. 100 - Får jeg nogle gaver?
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er også supertræt af at bo i lejlighed. Jeg spiller desværre stort set aldrig musik højt længere, da jeg ikke gider det pis der er omkring det, plus at jeg ikke kan lade være med at tænke på det, hver gang jeg så gør det.
Jeg havde ikke boet her så længe, og sad en aften kl 22:30 og hørte lidt musik inde ved computeren. Ikke noget højt. Underboen bankede så på, og spurgte om jeg ikke kunne skrue ned, da det larmede for meget til de kunne sove. De skulle til eksamen imorgen, og deres lille barn kunne heller ikke sove.
Fair nok, jeg siger ingen problem der, og slukker helt. Jeg finder så efterfølgene ud af at de ikke er studerende, og at de ikke har nogen børn! .
Da jeg selv gerne vil ha´ at jeg kan vride lidt øre på anlæget engang imellem, sagde jeg heler ikke noget når deres hund (er lovlig) stod og gøede i flere timer når de ikke er hjemme. De ændrede dog ikke ved deres lyst til blot at banke på vandrørene når de synes det er for højt (kan blive så harm over det). De er begge ikke over 30 år.
Oveni det hele kan jeg om aftenen blot tænde for DR1 og trykke på mute, Fru Olsen ovenpå søger for lyden, hun sparer nemlig på batterierne til sit høreapperat .
Meeen men helt dårligt skal det da ikke være, jeg flytter i hus til foråret, og så er alle de bekymringer overstået .
Ikke for at ødelægge din tråd, jeg trængte bare også til at få lettet mit bryst.
|
| Til top |
|
| |
2FAST4U Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rart at høre jeg ikke er den eneste....
Jeg har snakket med nogen af den andre i bygningen. Det er over- og underboen der sammen har sendt klagen afsted, men de andre jeg har snakket med har aldrig hørt noget til os - heller ikke når vi har holdt fest. Nu har vi skrevet et brev hvor det er nævnt at vi OGSÅ kan høre høj musik af og til, men at vi godt kan leve med det... Det har vi så smidt ind af brevsprækken til alle de andre beboere. (2 min. senere ringede den ene til mig og så at vi bare skulle tage det roligt, hun bare var bare et gammelt fjols )
Nu mangler jeg bare lige at få fat i min udljer som ringede og gav min kæreste en sviner.... bare fordi hun ikke tør ringe til mig.... 
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe.. Det er fandeme træls når man kommer i sådan en situation.
En af mine veninder fik en klade fordi deres katte larmede når de gik på gulvet 
Jeg skriv vi et brev tilbage til dem, om at vi erkender problemer, og vi har givet kattene futsko på, så de ikke larmer så meget.
Der er så mange som bliver mega sur over ingenting. Jeg har selv haft en overbo, som klagede over larm, fordi min mobil ringede kl 6 om morgenen da jeg jo skulle på arbejde.
Jeg håber sku du finder ud af det. Tag kontakt til udlejeren, så må han jo gøre noget ved det.
Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har et par ejendomme rundt omkring i København..!? Og der er også et par stykker der måske ikke burde bo sammen med andre mennesker! Og de klager for ingen ting.
Jeg plejer for det først at give unge, det råd! Bliv hurtigt den glade og lidt frække i opgangen ”så stiger tolerancen” hurtigt ved frk. Olsen.
Men den advokat som dine naboer har pudset på dig, kan ikke maget andet en sende dig et brev, som du kan kaste i skraldespanden. For at udlejer kan køre en sag på dig! Kræver det en måling inde hos naboen ”og denne skal give en gennemsnit på 74db” over en time ”det faktisk meget”..!? med det sagt, så kan din udlejer have indskrevet i kontrakten at du IKKE må spille musik så det er til gene for andre, den plejer de fleste at respekterer. Men udlejer har faktisk en ret tynd sag. Desuden skal udlejer fermsende dig 2 skriftlige advarsler før en han kan opsige dig. Desuden er det en god ide`at ringe til udlejer og sige at du har et problem med naboen?? For hvis det er som du siger, så det jo nok ikke første gang at den nabo har klaget over nogen. Og så er udlejer nok også lidt på din side.
Men det som KIRKSTAR skrev med at få klager når man afhøvler gulv kl. 21 om aftenen, er en helt anden sag..! der må IKKE støjes efter kl. 19.00 og der må IKKE støjen om Søndagen ”og den holder” så husk at hænge billeder op i hverdagene og om Lørdagen.
Og det er altså udlejer og hans advokat du skal lytte til.
Jeg ville prøve med en flaske vin. Og få en sund snak med dem, for nabo strid kan næsten ikke løses, hvis i begynder at se skævt til hinanden. Og det jo trods alt dig der gerne vil kunne nyde musik? Så gå ind og sig at du er ked af at du har støjet, men det er din passion, og her er dit telefon nummer, og de må da endelig ringe hvis de syntes det er for højt.
Et sidste råd til alle der bor i lejligheder!! Læg gulvtæpper på, for det kan godt være at det er flottere med afhøvlet gulve, men det gør kun ondt værre, og så har man også gjort noget selv, nu man godt kan lide musik.
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Twellmann Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er på vej til at flytte i en ny lejlighed, det er så i stuen så i det mindste ingen underboere. men jeg er lidt spændt på hvordan mine naboer reagerer når jeg får sat begge subber til, og alt det andet l*** man har sat til  nu ligger ejendommen "heldigvis" ud til en stor meget trafikeret vej, så det kan være at de er forvænte  hende der boede der før var en gammel dame såå..... __________________ Daniel
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe.. Ja et godt råd.. Få altid en lejlighed der ligger nederst.
Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Akustik i mange lejligheder er et stort problem, men der er metoder til at dæmpe lyden for naboerne, så du får mere ud af det selv.
Man kan få nogle isolationsplader, der er cirka en cm tykke (typisk grønne i Silvan), som man kan lægge direkte på gulvet. Derefter lægger man så tæppe efter eget valg ovenpå. Isolationsplader dæmper meget lyden fra gulvet, og holder desuden på varmen. Ydermere gør det gulvet lidt blødere at gå på.
Jeg har set nogen bruge vægtæpper (mange tyrkere gør det  ), men det er ikke altid lige kønt. Billeder kan hjælpe meget, ikke så meget som tæpper, men det pynter bedre i de fleste tilfælde.
Mange er ret minimalistiske i indretningen, men kan man leve med et par ekstra møbler (gerne polstret), så hjælper det også.
Surt med krigeriske naboer, men her var der da et par råd, som måske kan styrke din sag lidt.
|
| Til top |
|
| |