Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 20:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: TV og radio over samme kabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
contender
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2004
Status: Offline
Sendt: 01 November 2004 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Mit radio og TV kommer ind på 2 forskellige stik (TDC-kabel-tv). Jeg har kun et kabel derfra og til hvor radio og tv er placeret. Hvordan kan jeg "samle" begge stik i et kabel og splitte det ud igen ? Kan man købe en splitter dims og en samler dims ? Hvor kan det købes ? Nogle online steder.

Jeg kan forstå at det er skidt bare at samle kablerne, da det skulle give støj, eller er det bare en "and".

/Søren

Til top Vis contender's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af contender

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 November 2004 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Du trækker da bare et kabel mere; et til TV og et til radio!!! Der er da ingen grund til at samle to signaler til et, kun for at dele igen efter 5-10meter!!! Triax.dk, blandt andre, har disse "skille-ad"-dåser, således at man kun behøver et kabel fra antenne og til vægdåse, men de består IKKE af kvalitets-komponenter, så træk hellere et antennekabel mere, efter min mening!!!  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 November 2004 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Hvis du skruer fronten af din stikdåse med to stik vil du opdage at der kun går et enkelt kabel frem til boksen hvor signalet så bliver delt. Hvis du absolut kun vil have eet kabel videre derfra skulle du hellere sætte et forlængerkabel i fornuftig kvalitet direkte på kablet der kommer ud af væggen og så f.eks. sætte en blændplade på som du borer et hul i så kablet kan komme ud... 

Du kan jo evt. genbruge stikdåsen med de to stik henne bag anlægget.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 November 2004 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

Hvis du skruer fronten af din stikdåse med to stik vil du opdage at der kun går et enkelt kabel frem til boksen hvor signalet så bliver delt. Hvis du absolut kun vil have eet kabel videre derfra skulle du hellere sætte et forlængerkabel i fornuftig kvalitet direkte på kablet der kommer ud af væggen og så f.eks. sætte en blændplade på som du borer et hul i så kablet kan komme ud... 

Du kan jo evt. genbruge stikdåsen med de to stik henne bag anlægget.

Det er lige præcis sådan jeg har gjort, forlænget kablet fra væggen og derefter splittet det bag anlægget, det virker fint

Så gør det, så er der kun et kabel at trække...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes