Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 14:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Nyt svhs kabel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
XENTiNEL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2004
Status: Offline
Sendt: 11 November 2004 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg bruger pt et Tech-Link S-Video kabel på 5 meter til ca 189 kr (av-connection.dk) mellem min computer og mit 9509. Det ser faktisk fint ud, men jeg vil da gerne ha det til at blive endnu bedre, hvis det er muligt. Og den eneste måde jeg kan gøre det er vel med et dyrere kabel f.eks. Tech-Link XS High-End S-Video Kabel, 5 meter til 489 (av-connection.dk). Men kan det betale sig at skifte til det kabel, bliver det bedre - og kan det betale sig, det er jo lidt dyrt!?

Tech-Link XS High-End S-Video INFO:

- Kraftige 24K guldbelagte metal stik med special greb for optimal forbindelse
- Kabel med sølv-platerede OCF ledere
- Effektiv FRE issolator for støjreduktion
- 4-dobbelt skærm, inkl. sølv-plateret OFC skærm

XENTiNEL

Til top Vis XENTiNEL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XENTiNEL

Leroy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 November 2004 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

hmmm, er det dyrt ???

dit TV koster omk 12.000kr og din comp minimum 5000kr og så er du ved at falde om, når du skal spendere 489 kr., for at de kan arbejde sammen???

det er da altid noget, at det ikke er et standard-kabel, der sidder der i forvejen.

desværre er der mange, der nedprioterer kabler på lyd og billede.

hvad nytter et dyrt anlæg/billede-sysem, hvis alle kabler* der sidder imellem koster 50øre at lave?

jeg vil vove at påstå, at et anlæg til 15.000 kr. og 2000-3000 oveni på kabler, spiller bedre end et anlæg 50.000 kr. med standard kabler*

*= de dejlige slanger med rød/hvide stik som ligger i kassen, når du køber en enhed. de er KUN med til at man kan prøve lyden første dag.

XENTiNEL
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2004 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Nej, jeg er skam mere end villig til, at spendere de 500 kr på det kabel, men kun hvis det er det værd - altså bliver billedet bedre?

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 November 2004 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Nu hvor du i forvejen bruger et kabel der ikke er fra Harald Nyborgs rodekasse med assorterede kabler, så er det svært for andre end dig selv at sige om den forskel du vil opleve ved at opgradere til et endnu bedre kabel retfærdiggør prisen. Der vil uden tvivl være en forskel, men jeg tror ikke at den er så stor at ret mange mennesker ville bemærke den hvis de ikke blev gjort opmærksom på den, og måske ikke engang da, medmindre man kunne lave en a/b test eller køre to ens setups ved siden af hinanden hvor kun s-video kablet var forskelligt.

Det er loven om "diminishing returns" - at den procentvise forbedring ved en opgradering ikke svarer til den procentvise stigning i pris. Du vil jo ikke opleve en 150% forbedring af billedet ved at købe et kabel der er 150% dyrere. Det må være op til hver enkelt at lægge "niveauet" for hvornår stigningen i pris er for stor i forhold til forbedringen i resultatet.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Leroy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 November 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

ok yes yes.

billedet vil helt sikkert blive bedre.

havde du haft et dårligere tv, ville "jeg" nøjes med det du har. men da det TV er med helt fremme, hvad angår billedkvalitet, kan der sagtens presses med ud af det.

om det er 500 kr. værd, er op til dig at bestemme.

P.S. godt præcist svar RogueAgent

XENTiNEL
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2004 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Ja det er nok rigtigt, at det er op til hver enkelt, at vurdere om det er merprisen værd.

Tak for jeres hurtige svar

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes