Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 10:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Anmeldelse af TacT SDAI 2175 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 26 November 2004 kl. 06:20 | IP-adresse registreret  

Ikke for at skulle forsvare TacT eller noget. Men. Det skulle undre mig lidt, hvis denne forstærker skulle være SÅ talentløs. Der står i anmeldelsen, at forstærkeren er brugt under i mdr. Kunne den dårlige lyd skyldes at den simpelthen ikke er tilspillet?  
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

Dennis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 November 2004 kl. 07:00 | IP-adresse registreret  

Ja, lidt besynderligt hvis TacT sender talentløse produkter på markedet...

Men at den ikke skulle være tilspillet efter en måned  Det kan umuligt være grunden til den dårlige anmeldelse. Andre der kan komme med en mere sandsynlig forklaring?

Til top Vis Dennis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennis

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 26 November 2004 kl. 07:27 | IP-adresse registreret  

haha, det ku da være det l**te nordost og ML han spiller på ;)
Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 November 2004 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

tjah... nogle kombinationer går bare dårligt.. så den spiller altså bare ikke i hans setup, og det er da ok at blive gjort opmærksom på at den kombination bare ikke dur.

Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 November 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
tjah... nogle kombinationer går bare dårligt.. så den spiller altså bare ikke i hans setup, og det er da ok at blive gjort opmærksom på at den kombination bare ikke dur.

Hej

Nu har jeg ikke hørt den integrede Tact semidigitale forstærker - men "kun" effektforstærkeren i serien - og man skal da lede længe efter en tilsvarende flad sæk kartofler  

Jeg kan helt klart genkende beskrivelsen af lyden: mørk, flad, udynamisk, livløs - den er kort sagt en katastrofe !

Her er indlæget i forbindelse med kurts 3020:

Vi har lytte til en masse effektforstærkere "nede" hos Bech ( http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3729&PN =1) - med min Daner som forforstærker.

Og der har vi sammenlignet følgende med effektdelen i Bechs integrerede (Thorens) Restek Fable - en 15 år gammel slæde:

Den nyeste Tact semi digitale effekt"blok" - Føj for en lad sæk kartofler, ingen liv, ingen glød... ingen dynamik

DIY bygget over ICE-Power - OK øvre mellemtone og diskant - men hvor er bassen !?

Zap-pulse 2.2 SE med hele svineriet - Efter en times opvarmning kom der faktisk perspektiv. Virkelig "tryk" i bassen, men nok ikke så mange "toner", diskanten er god - men mellemtonen er lidt tilbagetrukket. Opstart og udklingning af toner er ikke så levende som Restekken. Men trykket i bassen....

McIntosh ??? (konstrueret i 1975) - For s.... da Saft og kraft. Ikke speciel mørk klang (som forventet) - men en bas, klang og kontrol, der bare sparker r..
"Har det hele... lidt til - og meget mere"
Det skal lige nævnes, at den har udtag til 16, 8, 4, 2, 1 og ½!!! Ohm

NAD 3020iiiiii - Skal lige have støvet min af og sammenlignet

Hilsen

Nørd

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 November 2004 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

jeps, den læste jeg godt, men at sammenligne en mac med noget diy icepower eller en zap mener jeg nu er at skyde gråspurve med kanoner.

at i så har samme indtryk, men noget helt andet grej, er ret uheldigt, det tyder jo på at det er en generel tendens....

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 November 2004 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det var dejligt at læse en anmeldelse, der ikke var pakket ind i alle mulige diplomatiske formulinger, og det var dejligt at se et anmeldt produkt der ikke får top-karakter.

Længere tilspilningstid vil givetvis ikke gøre det helt store.

Lad os nu bare vende os til tanken: alle hifi-produkter er bare ikke lige gode alle sammen, og det kan ikke altid bortforklares med forskellig smag og behag. 

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 26 November 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Neeeeej, hifi er noget sjovt noget.....  Nææææh, Accuphase, det ved man hvad er 
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 November 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

Jeg synes det var dejligt at læse en anmeldelse, der ikke var pakket ind i alle mulige diplomatiske formulinger, og det var dejligt at se et anmeldt produkt der ikke får top-karakter.

Længere tilspilningstid vil givetvis ikke gøre det helt store.

Lad os nu bare vende os til tanken: alle hifi-produkter er bare ikke lige gode alle sammen, og det kan ikke altid bortforklares med forskellig smag og behag. 

Hilsen

Nørd

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 November 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Hej Nørd

Jeg har selv bla. haft sdai2175 på prøve og kan kun give dig og andre der har haft fornøjelsen ret !!. Mine forventninger var store. Men blev SLET ikke indfriet. Min oplevelse var akkurat den samme som de private tests der er foretaget på hifi4all. Se iøvrigt test af effekten her på siden. Da jeg skulle give mit negative lydmæssige indtryk var forklaringen (hifiklubben) at den skulle tilspilles. Selv efter 1 år tror jeg næppe på at den ville ændre mit synspunkt. Men flot er den. Jeg blev ihvertfald slemt skuffet !! Undskyld Tact men det må i kunne gøre bedre

Mit valg faldt på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17088. Den kan nemlig spille musik

Nørd skrev:

kim olsen skrev:

Hej

Nu har jeg ikke hørt den integrede Tact semidigitale forstærker - men "kun" effektforstærkeren i serien - og man skal da lede længe efter en tilsvarende flad sæk kartofler  

Jeg kan helt klart genkende beskrivelsen af lyden: mørk, flad, udynamisk, livløs - den er kort sagt en katastrofe !

Her er indlæget i forbindelse med kurts 3020:

Vi har lytte til en masse effektforstærkere "nede" hos Bech ( http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3729&PN =1) - med min Daner som forforstærker.

Og der har vi sammenlignet følgende med effektdelen i Bechs integrerede (Thorens) Restek Fable - en 15 år gammel slæde:

Den nyeste Tact semi digitale effekt"blok" - Føj for en lad sæk kartofler, ingen liv, ingen glød... ingen dynamik

DIY bygget over ICE-Power - OK øvre mellemtone og diskant - men hvor er bassen !?

Zap-pulse 2.2 SE med hele svineriet - Efter en times opvarmning kom der faktisk perspektiv. Virkelig "tryk" i bassen, men nok ikke så mange "toner", diskanten er god - men mellemtonen er lidt tilbagetrukket. Opstart og udklingning af toner er ikke så levende som Restekken. Men trykket i bassen....

McIntosh ??? (konstrueret i 1975) - For s.... da Saft og kraft. Ikke speciel mørk klang (som forventet) - men en bas, klang og kontrol, der bare sparker r..
"Har det hele... lidt til - og meget mere"
Det skal lige nævnes, at den har udtag til 16, 8, 4, 2, 1 og ½!!! Ohm

NAD 3020iiiiii - Skal lige have støvet min af og sammenlignet

Hilsen

Nørd

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 26 November 2004 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Har ikke hørt Tacten, men det undrer mig at vedkommende som har lavet anmeldelelsen ikke har givet lyd fra sig herinde, det kunne da være lidt sjovt at få uddybdet anmeldelelsen.

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 26 November 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Se testen som han har foretaget her:

http://www.hifi4all.dk/brugeranmeldelser/anmeldelse.asp?iKat =5&iAn=14557&titel=TacT%20SDAI%202175

Jesper Juul skrev:

Har ikke hørt Tacten, men det undrer mig at vedkommende som har lavet anmeldelelsen ikke har givet lyd fra sig herinde, det kunne da være lidt sjovt at få uddybdet anmeldelelsen.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 26 November 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

I know, det var derfor jeg godt kunne tænke mig han gav lyd fra sig her i tråden.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 November 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Har kun hørt effekten ganske lidt, men havde dog et positivt indtryk af den. Dog kan jeg nikke lidt genkendende til at den er lidt livløs.

Den integrerede har jeg ikke hørt, men stereoplay er rigtigt glade for den, og har løftet en lille flig af sløret for en fuld digital storebror der åbenbart skulle lyde fremragende.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 November 2004 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Det med tilspilningen skulle rykke helt vildt om på det hele tror jeg ikke på....
men derimod måske noget galt med det givne apparat
da jeg slet ikke kan nikke genkendende til.........

det lyder mest af alt, som om man har kastet en dyne op over højtalerne, og den kan absolut ikke gengive en rimelig bas.

men "kun" effektforstærkeren i serien - og man skal da lede længe efter en tilsvarende flad sæk kartofler  

mørk, flad, udynamisk, livløs - den er kort sagt en katastrofe !

lyden er efter min mening ren klar og meget detaljeret og med masser af kraftoverskud og imponerende baskontrol... dog hælder den mod det kølige

haha, det ku da være det l**te nordost og ML han spiller på ;)

jeg kan forestille mig at nordost og ML er en dårlig kombi med tact'en 

men Martin Logan er da derimod noget til grin hvis man sammenligner med noget andet til pengene..... de får da stort set klaps i numsen af alt i prisklassen bassen følger simpelt hen ikke særligt godt med resten

det her er der jo vildt delte meninger om..... men kombiner den med det rette grej og så får man efter min mening meget for pengene

mine synspunkter er baseret på effekten SDA2175

Ligner denne historie her ikke lidt historien med (BÅT) eben højtalerne

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 November 2004 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Jamen så må testeren jo også hellere komme lidt med.

Der kan ikke herske tvivl om at TacTen spiller som beskrevet, hvilket jeg efterfølgende har fået bekræftet andre steder fra. Tilspilningen var også helt på plads, den ændrer sig aldrig en meter.

Jeg skal ikke gøre mig klog på de mange forskellige højtalere og hvordan de spiller. Men jeg har ud fra en del forsøg, sat min lid til Martin Logan Ascent. Dog skal jeg medgive at det tog lidt tid at få dem til at levere varen. Til gengæld er det sådan, at når varen er der, så får man også fuld valuta for pengene, bas og hele registeret er forrygende. De afslører det meste - også dårlig elektronik.

Det samme kan jeg sige med kabler, jeg har prøvet mange, men jeg opgiver aldrig mine Nordost Valhalla og SPM. Fra starten lød det ikke specielt godt, ganske enkelt fordi de efter min bedste opfattelse og erfaring, gengiver tingene meget præcist, hurtig og neutral. Eller sagt på en anden måde, hvis man har en dynge elektronik der ikke lige kan spille let og afslappet, så får man en ordentlig dynge l... lige i hovedet og det lyder skrækkeligt.

Hvis Cden og forstærkerne kan levere varen, så er et par Martin Logan de to bedste venner man har i sin stue. Men igen, det kræver mange test og muligheder for test, ellers kan man begynde at virke lidt opgivende.

Men er det i virkeligheden ikke sådan med det meste Hhi-FI

LC modulerne og den færdige Predator spiller forrygende i forbindelse med Martin Logan. Vælger man så modulløsningen, kan man jo kræse en del mere for det, da fabriks ting jo som bekendt er et spørgsmål om tid og penge.

Jeg betragter det meste HI-FI på denne måde - uanset hvad man vælger at købe, så er det et standardsæt, som man kan og bør trimme mange steder, hvis man ønsker flot lyd i High End klassen, og deter uden undtagelse at der kan rettes meget, også i et par Martin Logan (ikke gjort endnu).

Men ellers har vi jo en fælles interesse, lytte til god musik og kræse om tingene.

Hej derude og hav en god dag, det er rart at læse de mange meninger og synspunkter, det er den måde vi alle komme rvidere på. Tak.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 26 November 2004 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Hørt ! 

Toftdahl skrev:

Jamen så må testeren jo også hellere komme lidt med.

Der kan ikke herske tvivl om at TacTen spiller som beskrevet, hvilket jeg efterfølgende har fået bekræftet andre steder fra. Tilspilningen var også helt på plads, den ændrer sig aldrig en meter.

Jeg skal ikke gøre mig klog på de mange forskellige højtalere og hvordan de spiller. Men jeg har ud fra en del forsøg, sat min lid til Martin Logan Ascent. Dog skal jeg medgive at det tog lidt tid at få dem til at levere varen. Til gengæld er det sådan, at når varen er der, så får man også fuld valuta for pengene, bas og hele registeret er forrygende. De afslører det meste - også dårlig elektronik.

Det samme kan jeg sige med kabler, jeg har prøvet mange, men jeg opgiver aldrig mine Nordost Valhalla og SPM. Fra starten lød det ikke specielt godt, ganske enkelt fordi de efter min bedste opfattelse og erfaring, gengiver tingene meget præcist, hurtig og neutral. Eller sagt på en anden måde, hvis man har en dynge elektronik der ikke lige kan spille let og afslappet, så får man en ordentlig dynge l... lige i hovedet og det lyder skrækkeligt.

Hvis Cden og forstærkerne kan levere varen, så er et par Martin Logan de to bedste venner man har i sin stue. Men igen, det kræver mange test og muligheder for test, ellers kan man begynde at virke lidt opgivende.

Men er det i virkeligheden ikke sådan med det meste Hhi-FI

LC modulerne og den færdige Predator spiller forrygende i forbindelse med Martin Logan. Vælger man så modulløsningen, kan man jo kræse en del mere for det, da fabriks ting jo som bekendt er et spørgsmål om tid og penge.

Jeg betragter det meste HI-FI på denne måde - uanset hvad man vælger at købe, så er det et standardsæt, som man kan og bør trimme mange steder, hvis man ønsker flot lyd i High End klassen, og deter uden undtagelse at der kan rettes meget, også i et par Martin Logan (ikke gjort endnu).

Men ellers har vi jo en fælles interesse, lytte til god musik og kræse om tingene.

Hej derude og hav en god dag, det er rart at læse de mange meninger og synspunkter, det er den måde vi alle komme rvidere på. Tak.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 November 2004 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Jørgen det lyder meget fornuftig med din forklaring

Lidt en provokation med ML måske

Jeg vil tro at med megen umage og det rigtige udstyr kan få ML til at levere varen....  men de er kræsne med opstilling rum og udstyr... og langt de fleste får dem ikke rigtigt til at fungere.......

det jeg mener er der mange andre HT der er "taknemligere" ( lettere at få til at fungere )

vi må alle huske på eller lære at akustikken i ens rum er en vigtigere faktor
end selve HT og apparaterne og kabler osv..

med dårlig akustik og opstilling får man det simpelthen bare ikke til at fungere

uhhh men hvor er det en dejlig hobby.... specielt når man får det til at fungere

Jørgen har du prøvet Magnepan/Magneplaner op mod dine ML i øvrigt ????

mit bud er.. de måske får stryg........ og prøv så lige bagefter at samligne prisen

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 27 November 2004 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at tage den anmeldelse alvorligt. Det omtalte udstyr har uden undtagelse fået fremragende anmeldelser i fagpressen. Det er efterhånden ret hyppigt, at man ser folk med forskellige skjulte motiver sable diverse mærker ned. De fleste er nok bare fanatiske mærke-entusiaster som ikke tåler at billigere og nyere konkurrende mærkers udstyr kan spille bedre.

Man må bare håbe, at folk selv kan finde ud af, at vælge det de synes lyder bedst, og ikke bare vælge det som farisæerne siger de skal købe. Desværre er det nok ikke så realistisk, da prestige også spiller en stor betydning for mange i deres køb af hifi udstyr.

Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 November 2004 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Adam skrev:
Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at tage den anmeldelse alvorligt. Det omtalte udstyr har uden undtagelse fået fremragende anmeldelser i fagpressen. Det er efterhånden ret hyppigt, at man ser folk med forskellige skjulte motiver sable diverse mærker ned. De fleste er nok bare fanatiske mærke-entusiaster som ikke tåler at billigere og nyere konkurrende mærkers udstyr kan spille bedre.

Man må bare håbe, at folk selv kan finde ud af, at vælge det de synes lyder bedst, og ikke bare vælge det som farisæerne siger de skal købe. Desværre er det nok ikke så realistisk, da prestige også spiller en stor betydning for mange i deres køb af hifi udstyr.

Jeg syntes nu det er befriende med anmeldelser der ikke "Kammer over" gang på gang....hvem er det du syntes ikke kan tillade sig at sige at de ikke bryder sig om lyden?

HVad har du selv at udstyr?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes