Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hørebøffer i julegave (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hr_kegle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Status: Offline
Sendt: 28 November 2004 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Hej..

Ja som overskriften lyder så søger jeg et par gode hørebøffer i julegave til mig far. Vil helst gerne have et par sennheiser. Men andre modeller er da velkomne.  Jeg har ikke selv meget forstand på det så jeg beder om jeres hjælp. Eneste krav er at de SKAL koste under 500 kr.

Håber i kan hjælpe mig...

Til top Vis hr_kegle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hr_kegle

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 November 2004 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Sennheiser HD 477 til 449,- hos eks.vis. Tapeconnection!!!  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

hr_kegle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2004 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Sennheiser HD 477 til 449,- hos eks.vis. Tapeconnection!!!  
vil du ikke lige uddybe det lidt.. hvad er det der gør dem gode osv. har selv set lidt på eh2200 også til 500, kan de anbefales..

og er det bedst at de er lukkede eller åbne?

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2004 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

"...eneste krav er..."

Hvad slags musik lytter du til? Hvor skal de bruges?

HD serien er åbne typer og det svarer lidt til en basrefleks-konstruktion; lidt frisk og volumeniøs bas, dog ikke slatten "disco"!!!  Den åbne type kan selvfølgeligt høres af andre end een selv, meeen hvad F!!!

HD 477 er en 32ohm´s hovedtelefon og har en følsomhed på 109dB, forvrængningen er ved 1Khz <0,2%!!!

EH serien er af den lukkede type og har man en god hovedtelefonforstærker med power, vil man fra denne type hovedtelefon nok få en mere "Hifi-rigtig" bas, måske?!

EH 2200 er en 64ohm´s hovedtelefon og har en følsomhed på 106dB (kræver altså den dobbelte effekt af HD477´eren, så hvis den skal bruges til bærbart udstyr!!!), forvrængningen er ved 1Khz <0,3%

HD-serien er mit forslag, men find et sted hvor du kan høre begge modeller inden køb!!! Ellers bytter de vel efter jul, husk kvittering!!!  

Meeen skal det være bedre end bedst, ifølge min ydmyge mening, så starter det først med Grado hovedtelefoner og lur mig om ikke de billigste kan fåes til omkring 800kr, måske endnu billigere, nu da US-dollars sidestilles med farvet toiletpapir!!!  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

hr_kegle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

HEHE ok... han hører primært blues, jazz og rock (u2, rolling stones etc.) alle de tal der som du nævner har jeg ikke så meget forstand på, jeg er lidt af en noob hvad det angår.. men altså de skal bare være gode til prisen

Har selv set på hd497 den ser også fornuftig ud vil jeg da sige.. er den ikke bedre end 477???

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Ja, højeste nummer vinder!!!

Skal det være lukkede eller åbne???

Er det til derhjemme eller en MP3-afspiller???

EH 2200 er en DJ-type og har det bedst med hovedtelefonforstærkere i mixere og forstærkere, ikke til bærbart udstyr!!!

Prøv en HD 477/497 og gem æsken og kvittering, så kan det byttes efter at være aflyttet i de rigtige omgivelser derhjemme!!! Det er ikke nemt, at købe lydudstyr til andres hørelse!!!

Prøv evt. selv http://www.sennheiser.com

hr_kegle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2004 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

hehe det ved jeg godt.. men det er til derhjemme til en ganske almindelig hifi sone forstærker... men tak for responsen... det vil jeg se lidt på.. og gå op at hører dem i butikken hvis de er der :D

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes