Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 01:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: ADVARSEL!!/ VÆRRE END KING 2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Bruger siden: 25 Juli 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 29 November 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Hej

Som følge af at der er problemer. Med at lave nye indlæg på tråden  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16846&P N=1&TPN=1 ADVARSEL!! VÆRRE END KING. Har jeg valgt at forsætte her. Her er seneste nyt:

Hej

I lørdags ( 27/11 ) fik jeg denne svar fra nordmanden:

Hei!

Beklager at jeg ikke har svart før nå.Var innom banken min i dag viste dem alt info som jeg fikk av deg. De sjekket opp dette alt så ut til å være i orden. Helt til hun sjekket kontunummeret mitt. Dette stemmte ikke med det som pengene har blitt sendt til. Jeg fortalte at jeg har fått all info om konto nummer osv. fra banken. Hun sa at dette ikke kunne stemme at feilen måtte ligge en annen plass. for sånne feil kunne ikke skje hos dem. Så jeg spurte hva de kunne gjøre for å rette opp i det da. Nei de kunne ikke gjøre noe fikk jeg beskjed om. Hun hadde verken lov til å gi ut opplysninger om den personen som har fått pengene eller kreve pengene tilbake. Dette var noe vi måtte ordne opp i selv fikk jeg beskjed om. Helt tilslutt så beklagte hun det hele og ønsket oss lykke til. Ble ikke så veldigt mye klokere av det akuratt. Banken har gjort en feil som de ikke vil innrømme og de kan heller ikke ordne opp i det.

Hilsen tommy

Ud fra denne svar. Er det tydelig, han prøver på at spille uskyldig. Dels har jeg hele to gange, snakket med personen på adressen i Arendal. Som "Tommy" gav til mig og begge gange fik jeg beskræftet, at det IKKE er Tommy i Arendal som jeg har mailet med. Dels bor inderhaveren til den konto nr. som jeg skulle overføre pengene til. Som "Tommy" gav til mig, IKKE i Arendal, men i Stavanger-området. Ihverfald sendte jeg ham denne email:

Hej

Jeg har sendt de 7000 dkr, til DEN konto nr. som du gav til mig.

Desuden har jeg i telefon snakket med personen, på den adresse i Arendal, som du har oplyst til mig. Der fik jeg endnu engang beskræftet, at IKKE er dig der bor på adressen i Arendal.

Som sagt har jeg lavet en politi-anmendelse. Hvis ikke at jeg får pengene tilbage eller forstærkeren. Kører jeg sagen helt ud.

Hilsen Thomas.

Samme dag, sendte jeg en email til administratoren fra hifiklubben:

Hej Xxxxxx.

Jeg har forsøgt, at få "Tommy" frivillig. Til at overføre pengene tilbage. Men til trods for, at banken i Norge over for min bank har bekræftet, at han modtog pengene torsdag d. 18/11. Har han svaret at, han ikke har modtaget nogle penge. Jeg er overbevist om, at han prøver at "krybe sig uden om" Bla har han skrevet i sin sidste mail. At han har snakket med sin bank og de har begået en fejl, som de ikke vil indrømme.
Jeg har overført pengene, til den konto som han oplyste til mig.

Desuden snakkede jeg med den Tommy, som der bor i Arendal. Der fik jeg endnu engang beskræftet, at det ikke er den Tommy som jeg mailet med.
Min bank har som sagt, fundet udad at inderhaveren til den konto nr, som jeg har overført pengene til. Bor i Stavanger-området.

Jeg vil så spørge dig til råds, hvordan jeg nu skal gribe sagen an ?.
Jeg har lavet, en politianmeldelse. Jeg vidresender de sidste mails, som jeg har vekslet med nordmanden.

Mvh. Thomas

Her idag ( 29/11 ) fik jeg så svar tilbage. Hvor adminisratoren bla. skriver, at han mener jeg har gjort det rigtige indtil vidre. Desuden oplyste administratoren, at han har nordmandens IP-adresse. Som han på politiets forlangende kan oplyse.

I dag ( 29/11 ) snakkede jeg kort med politiet. Politimanden som der tager sig af min sag. Fortalte mig, at sagen er på vej til politiet i Norge. Desuden har jeg vidresendt de seneste emails, som jeg har vekslet med "Tommy". Nu må vi se hvad der sker. Mere nyt følger.

Mvh. Thomas.

Til top Vis T h o m a s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T h o m a s

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 November 2004 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Håber det går i orden selv om vejen virker til at være laaaaaaaaang

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Sendt: 03 December 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg var lige en tur forbi politiet idag ( 3/12 ). Sagen er blevet sendt til Norge. Det er så op til politiet i Norge. Hvordan sagen skal gribes an, da svindlen blev begået i Norge. Nu håber jeg bare, at sagen ikke bliver henlagt p.g.a for lav beløb. Jeg fik at vide, at der nem kan gå 14 dage. Før jeg får de første meldinger, af sagens forløb. Politimanden lovede at kontakte mig. Når han hører noget fra Norge.

Jeg var også forbi min bank idag. Men udlandsafdelingen, afventer forsat svar fra banken i Norge. De undersørger forsat sagen deroppe. Der går nok noget tid endnu. Jeg følger op, når der er mere nyt.

For at læse hele historien. klik på denne link:   http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16846&P N=1&TPN=1

Mvh. Thomas.   

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Sendt: 06 December 2004 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Hej.

Der er her iaften/nat, blevet lavet nogle nye indslag på AVforum.no.  http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=14414&start= 30 Som jeg synes i skal læse. Desuden er der også på http://www.hifisentralen.no/ Skrevet et indslag. For at læse denne indslag. Først klik på brukbørs, så klik på selges og derefter på svindlare?!

Mvh. Thomas

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Sendt: 06 December 2004 kl. 02:25 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har mailet med personen. Der har skrevet sit indslag på
www.hifisentralen.no  Det var den samme email-adresse ( medox me@yahoo.no )  som personen også har motaget email fra. Og det var den samme konto nr, som han fik oplyst.
Til sidst fik jeg oplyst en telefonnummer på svindleren. Det kan måske medføre, et opklaring af sagen ( Jeg håber )

Mvh. Thomas

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 December 2004 kl. 02:36 | IP-adresse registreret  

husk at give det til politiet og ikke selv skride til direkte handling..

selvom det er fristende (djævle smiley)

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Sendt: 06 December 2004 kl. 03:05 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

husk at give det til politiet og ikke selv skride til direkte handling..

selvom det er fristende (djævle smiley)

Jeg har allerede vidresendt de emails, som jeg har vekslet med fyren til politiet.

Mandag formiddag ( 6/12 ) vil jeg tage kontakt med politimanden som der varetager min sag.

Mvh. Thomas

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 December 2004 kl. 04:23 | IP-adresse registreret  

Så er den gal i Norge igen:

http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb2/YaBB.cgi?board=news;ac tion=display;num=1102271522

Kan det passe at man skal passe på med at handle med nordmænd?

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 06 December 2004 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

Man skal ihvertfald, tilsyneladende, passe på dem der hedder "Tommy" - det tyder på at det er den samme svindler der spøger.

Pas på, gutter!

kimmadsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 December 2004 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

sært folk gider det slags pis, for "små"penge.

på et eller andet tidpunkt finder de ham jo, også er han stemplet for livstid... og for hvad? max. 50-100.000, hvis han fubber så meget han kan, mens han kan.

Til top Vis kimmadsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimmadsen

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Sendt: 07 December 2004 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

T h o m a s skrev:

Hej.

Jeg har mailet med personen. Der har skrevet sit indslag på
www.hifisentralen.no  Det var den samme email-adresse ( medox me@yahoo.no )  som personen også har motaget email fra. Og det var den samme konto nr, som han fik oplyst.
Til sidst fik jeg oplyst en telefonnummer på svindleren. Det kan måske medføre, et opklaring af sagen ( Jeg håber )

Mvh. Thomas

Hej.

Jeg snakkede med politiet i formiddags ( 6/12 ). Politiet har fået mine seneste oplysninger og de har allerede sendt dem vidre, til politiet i Norge.

Jeg vil lige udvide min advarsel. Måske vil svindleren, optræde under en anden emailadresse. Næste gang, han prøver at svindle. Så til jer der har en købsanonce. Skal i IKKE handle hvis i får oplyst denne konto nr.: (nummer fjernet af admin!!!!)

Mvh. Thomas. 

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 December 2004 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

det med at poste andre folks konto numre er vist ikke helt lovligt...

heller ikke selvom han er nordmand...

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 December 2004 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

det med at poste andre folks konto numre er vist ikke helt lovligt...

heller ikke selvom han er nordmand...

Du har ganske ret - nummer ER fjernet!

Undlad venligst!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Sendt: 10 December 2004 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Hej       fredag d. 10/12-04

Gode nyheder

Det er lykkes min bank, at få de 6621,09 dkr tilbage, ud af de 7000 dkr. Dog skal banken, have 250 kr. i gebyr  . Men i første omgang, vil jeg hellere glæde mig over. At jeg fik "reddet" de 6371,09 dkr. . Frem for at  over de ialt 628,91 dkr.

Da jeg i formiddags, var nede ved pengeautomaten for at hæve til en DVD-film. Kunne jeg, se på min kvitering. At der var sat 6371,09 dkr. ind på min konto. Jeg gik ind i banken, med det samme. Men hende der varetager min sag har ferie. Kommer igen på mandag, hvor jeg skal have en samtale med hende. Hvor jeg f.eks skal have svar på hvorfor, at de "kun" fik 6621,09 ud af de 7000 dkr. fra banken i Norge. Bagefter kontaktede jeg politiet og snakkede med politimanden. Som der varetager min sag. Jeg fortalte ham de seneste GODE nyheder og vi blev enige om, at jeg skal kontakte ham igen på mandag. Når jeg har snakket, med min bank. Derefter vil politiet på mine vegne, sende et estatningskrav til svindleren i Norge, når jeg har det præsise beløb på tabet. Dvs det mangelede beløb plus gebyre til banken.

Da jeg kom hjem. Lå der et brev fra min bank. Jeg viste med det samme, at det var vedr. tilbageoverførelsen fra Norge. I brevet stod der følgende:

Vi har modtaget en overførsel på DKK 6621 til Deres Konto xxxx-xxx-xx-xxxxx

Beløbet er omregnet med valutakurs 100,000000 til DKK       6621,09
Provision        &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;  DKK         250,00
Ialt         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;          Dkk        6371,09

Beløbet er indsat med valør 13.12.2004

Oprindelig bestilt beløb         & nbsp;         & nbsp;         & nbsp;         & nbsp; NOK 7490,80
Gebyr ordregivende pengeinstitut         ;           ;         DKK   108,58

Ordregiver:
Terje Xxxxxxxxx ( Ville gerne oplyse hele adressen, men det er forbudt )
Xxxxxxxxxx xx
4330 Algard  ( Syd for Stavanger )

Afsendende pengeinstitut:
Sparebanken Rogaland
Postboks 218
N-4001 Stavanger
Norge

Betalingsformål:
RETURN YOUR REF
xxxxxxxxxxxxxxxx LESS OUR
CHARGES OUR REF CLAIM xxxx JEO

Bemærkninger:
Overførsel til udlandet 15.11.04 DKK
7000,00 - Vores REF xxxxxxxxxxxxxxx
Returneret fra udlandet, på din foranledning 

Jeg tror grunden til, at min bank kunne få pengene ( de fleste ) tilbage igen. Er at den adresse som jeg fik oplyst. Ikke stemmer overens, med adressen til kontoindehaveren. Arendal og Algard ligger langt væk fra hianden.

Så nu er jeg en glad mand igen og julen er reddet. Jeg følger op igen på mandag. Når jeg har snakket med banken og politiet igen. indtil da, vil jeg glæde mig over de 6321,09 dkr.

Mvh. Thomas             

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 10 December 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Et stort tillykke. Det glæder mig at dit store efterforskningsarbejde har gjort at du har fået de fleste penge tilbage.

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 December 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

tilløkke... altid rart at høre at banken ku finde ud af at få pengene tilbage 
Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer

kiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Sendt: 10 December 2004 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Tillykke med sejren

Jeg håber du finder en troværdig en at handle med næste gang, hvis du ellers stadig har mod på at finde dig noget grej.

Mvh. kiro

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 December 2004 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Det havde jeg godt nok ikke troet ville ske. Men jeg kan se at der er håb hvis man bare kæmper, som man kan sige at du ihvertfald har gjort, for det. Tillykke med sejren endnu en gang.
Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 December 2004 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Jeg håper at dette må ha skjedd med svindlerens samtykke eller politiets innblanding, hvis ikke er det en skremmende praksis at banken går inn som dommer i saken.

Men ikke desto mindre, gratulerer! Og husk at det heldigvis finnes noen ærlige sjeler blant oss nordmenn også.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 December 2004 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Et stort TILLYKKE Det var da godt du fik det meste af dine penge tilbage

NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©