Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 16:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Vær mere aktive! (hifi4allklubben) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 09 December 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Nu er der efterhånden en del tråde med kabelbyt, lyttetest, lytteaftner osv.. alligevel er det aldrig helt kommet fra start.. der er så mange forskellige produkter som man måske ik har hørt, der er sammensætninger man ik har hørt, der er musik man ik har hørt osv osv.. personligt synes jeg det er meget sjovere at høre anlæg hos private end i butikker, da det ofte er sat bedre op og prøvet forskellige komponenter..

er vi dovne eller bare bedst tilfreds med at blive hjemme i kendte rammer ?

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Elleson Audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 December 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

For mit vedkommende er der nok ik så mange der har lyst til at høre det jeg har, men jeg vil da gerne ud og høre det i andre har og helt sikkert det setup du har fået samlet dig..Mr live

Martin Logan Clarity
RA Standard Blue
Aksa Equbrillium
CD søges

Savner du en "mis" til de ensomme dage? Tjek mit WWW
Til top Vis Elleson Audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elleson Audio Besøg Elleson Audio's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

EA: der har været en tre/fire stykker forbi og høre det her, samt jeg selv har været en del rundt.. men slet slet ik nok.. jeg venter lige til februar med at holde en lytteaften hos mig, først der er det hele samlet som det skal se ud  men da der iålborg befinder sig mange spændende setups og butikker synes jeg vi skal vende blikket den vej

Og jo selv har jeg savlet lidt over dit setup.. og måske især din gryphon riaa

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 09 December 2004 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Elleson Audio skrev:
For mit vedkommende er der nok ik så mange der har lyst til at høre det jeg har, men jeg vil da gerne ud og høre det i andre har og helt sikkert det setup du har fået samlet dig..Mr live

Øhh dit anlæg er da netop sådan noget man bare VIL høre?

spændende kombinationer som man ikke ser over alt, det er det der kan få mig op af stolen.

men jeg tror at Live har ret i at "vi" nok er lidt groet fast i stole rundt omkring i landet, eller også så er vi bare ikke klar til at folk skal lytte og dømme, der mangler jo liige..... (det gør der jo altid, færdig er noget kvinder over 30 er )

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 December 2004 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Dovne... den vil jeg lade stå, men måske folk har nok at se til privat... ved det ikke. For mit eget vedkomne er hverdagen hektisk (børn, arbejde, KONEN osv). Men, jeg syntes det kunne være sjovt og lærerigt at komme ud og høre andres anlæg/opsætninger. Ville da gerne selv stille en aften/dag til rådighed, men jeg har ikke det store forkromet grej som mange af jer andre. Så interessen for at høre mit grej er måske begrænset, trods alt....

Og så er der det at de fleste af jer bor i Jylland!!!!!! = lang tur....

boholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 December 2004 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Dovne? Nej!

Lidt nervøse? Måske.

Jeg vil også ud og lytte og vil også gerne vise mit frem. Men I i Jylland må sq selv finde vej til Amager

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Sendt: 09 December 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

...Vil  give KB ret.

Der kan nu også gå lidt for meget hifi-nørderi i den for mit vedkommende. Jeg er sgu blevet for 'gammel' til at sidde og høre pling-plang. Nu har jeg også et par private venner som også er hifi-smittede, så jeg får da snakket og kigget hifi.

Men sådan er vi så forskellige. Interessen er vel det man gør det til.

Men  for de fællesbesøg der allerede har været rapporteret fra, samt den uendelige saga om forskellige NAD3020 battles. Det er absolut SUPER spændende at læse/se billeder fra.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2004 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

det var os lidt det indtryk jeg havde.. interessen er der, men lysten og tiden til det mangler måske lidt.. selv plejer jeg at være afsted et par gange om måneden, enten i butikker på jagt efter musik og lytte på nye ting, eller på besøg hos private..

Amager ? hvad er nu det for noget.. l**teøen  nej det er vist ik noget for mig.. Den bedste Hifiklub i danmark ligger der  for slet ik at tale om ekspeditricen i pizzariaet i amagercentret

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 09 December 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Ja, vi er bestemt en del i Jylland, så det er en skam at folk ikke kan finde mere sammen end de gør. Jeg er også klar på både at suse ud men også at lægge anlæg til, både for at lære folk bedre at kende men skam også for at lytte til noget godt musik og samle lidt inspiration. Jeg er ikke så bekymret for hvad folk synes om mit setup, men tips kan man selvfølgelig altid bruge.

Kom frisk.....

Drengse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2004
Sendt: 09 December 2004 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

Amager ? hvad er nu det for noget.. l**teøen  nej det er vist ik noget for mig..

Hov-hov... her ude hedder den "Temptation Island"

Nå spøg til side... For mig handler det om førnævnte tid samt en lille bekymring.

Hvordan kan jeg/vi være sikre på, at alle ens herligheder ikke er væk 2 dage efter en lytteaften?

Her prøver jeg ikke at insinuere, at forummet her er fyldt med tyveknægte og andre småforbrydere, men at man jo ikke kan være sikker på, at folk er, hvem de udgiver sig for at være i deres profil.

Eksempel: De to småforbrydere Læder-Jeff & Møg-Bjarne har fundet ud af der er en side på nettet, hvor folk aftaler at mødes hos hinanden til hyggelige hifi-aftener. De to herrer laver derefter en profil hver og kommer med ud og ser, hvad folk har stående rundt omkring.

Kan i se, hvad jeg mener og er jeg den eneste, der er lidt bekymret for en sådan situation?

Enlighten me please, hvis der er noget jeg har misforstået eller overset.

M.v.h.

D.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2004 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Drengse.. ja på l**teøen er det måske et problem.. folk skal lige ha et par bajere på jaguaren og så lægger de skumle planer

hehe.. ik noget jeg har tænkt over, men er vel kun et problem for dem der bor i hus, men herinde bestemmer manjo lidt selv hvem der kommer med.. menselvfrølgelig kan man aldrig gardere sig 100% men man kan os blive for forsigtig

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Sendt: 09 December 2004 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes ikke at jeg hører andet end at "CV, føj, adr, puuha, bræææk" - så jeg har ikke den store interesse for at invitere folk med den indstilling indenfor i mit hjem. De kan sq blive væk!

Vil dog gerne ud til andre og lytte, for det er jo det man lærer noget af!

Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
Til top Vis Clapton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clapton

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 December 2004 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

jeg inviterer selv, og tager også gerne og tit ud af huset....

men indrømmet, jeg er nok lidt for doven når det drejer sig om at bevæge sig uden for (den rigtige) føde Ø.

men til januar er der inviteret folk fra begge sider af bælt'ene.. så mon ikke det går...

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 09 December 2004 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Drengse skrev:
Live21 skrev:

Amager ? hvad er nu det for noget.. l**teøen  nej det er vist ik noget for mig..

Hov-hov... her ude hedder den "Temptation Island"

Nå spøg til side... For mig handler det om førnævnte tid samt en lille bekymring.

Hvordan kan jeg/vi være sikre på, at alle ens herligheder ikke er væk 2 dage efter en lytteaften?

Her prøver jeg ikke at insinuere, at forummet her er fyldt med tyveknægte og andre småforbrydere, men at man jo ikke kan være sikker på, at folk er, hvem de udgiver sig for at være i deres profil.

Eksempel: De to småforbrydere Læder-Jeff & Møg-Bjarne har fundet ud af der er en side på nettet, hvor folk aftaler at mødes hos hinanden til hyggelige hifi-aftener. De to herrer laver derefter en profil hver og kommer med ud og ser, hvad folk har stående rundt omkring.

Kan i se, hvad jeg mener og er jeg den eneste, der er lidt bekymret for en sådan situation?

Enlighten me please, hvis der er noget jeg har misforstået eller overset.

M.v.h.

D.

Jeg må indrømme at jeg også er liiiiidt eftertænksom ved det. Ellers en god idé
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 December 2004 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Clapton skrev:

Jeg syntes ikke at jeg hører andet end at "CV, føj, adr, puuha, bræææk" - så jeg har ikke den store interesse for at invitere folk med den indstilling indenfor i mit hjem. De kan sq blive væk!

Os med CV er et forfulgt folkefærd  

schrez
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004
Sendt: 09 December 2004 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Clapton skrev:

Os med SA er et forfulgt fokefærd

ideen med at komme ud og lytte og alt det er fin. det har også været oppe og vende nogle gange: problemet er at det ikke bliver formaliseret, og derfor ender med en privatperson engangsinitiativ (og hatten af for det) problemet ved en formaliseret udgave er at der tilmelder sig så mange at der ikke er plads ude i de mange hifihjem,

Dette indlæg har overhovedet ingen konkrete løsningbud kun spørgsmål- beklager!

men for at forsøge tror jeg eneste mulighed er at lade det være op til private at arrangere, og så gælder det vel bare om at byde sig til, eller måske lade sig selv invitere på pb.

Til top Vis schrez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schrez

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2004 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

schrez skrev:
Acer skrev:
Clapton skrev:

Os med SA er et forfulgt fokefærd

ideen med at komme ud og lytte og alt det er fin. det har også været oppe og vende nogle gange: problemet er at det ikke bliver formaliseret, og derfor ender med en privatperson engangsinitiativ (og hatten af for det) problemet ved en formaliseret udgave er at der tilmelder sig så mange at der ikke er plads ude i de mange hifihjem,

Dette indlæg har overhovedet ingen konkrete løsningbud kun spørgsmål- beklager!

men for at forsøge tror jeg eneste mulighed er at lade det være op til private at arrangere, og så gælder det vel bare om at byde sig til, eller måske lade sig selv invitere på pb.

Præcis.. det var derfor jeg lavede tråden, jeg ville gerne vide hvorfor (selvom de fleste synes det er en kanon ide med at mødes) det aldrig bliver til noget, undtagen nogle få stykker

schrez
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004
Sendt: 09 December 2004 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

måske var det en ide at lave en feature her på sitet, hvor man kunne annoncere hvis man gerne ville have lyttere eller man var interesseret i at høre noget specielt. så kunne man lave en form for tilmeldningssystem med max antal deltagere udfra først til mølle princippet. det er en måde at formalisere det uden man får samtlige brugere på besøg i sin kvistlejlighed.

min personlige mening er at der skal en art formalisering til før der sker noget

Til top Vis schrez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schrez

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 December 2004 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Jeg ville virkelig også gerne deltage i denne slags arrangementer, men problemet er, at jeg næsten altid arbejder om aftenen (bortsat fra om søndagen), og så vil jeg helst ikke køre mere end 100 km hver vej, og det er et problem når man bor i det mørke Vestjylland  Men hvis nogen er klar som arrangør, vender og drejer jeg bestemt mine løsningsmuligheder med henblik på at deltage. Har også en idé om selv at afholde noget når jeg engang flytter til et større domæne.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Sendt: 09 December 2004 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Selve ideen med at arrangere HIFI-ture hos private er glimrende, men som der allerede er skrevet, er det ofte tiden det kniber med. De fleste af os har en travl hverdag og i weekenden vil man gerne spendere lidt tid sammen med familien, kæresten og vennerne. Hvilket besværliggører det en smule.

Derudover skal der nok være nogle der føler sig underlegne, angående deres anlæg i forhold til andres.

Personligt syntes jeg dog ikke at jeg føler mig underlegen i den henseende, men jeg ved jo godt hvordan holdningen er til CV herinde og alene på den baggrund vælger jeg ikke at invitere folk herfra indenfor i mit hjem. Det kan være at andre har det på samme måde med deres anlæg, hvem ved?

Et konkret forslag kunne jo være at dem der ville invitere folk hjem, skrev et invitation i form af et indlæg og så kunne folk melde sig til via indlægget. Folk kunne også arrangere fælleskørseler den vej igennem. Dette er nok den nemmeste måde at gøre det på.

Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
Til top Vis Clapton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clapton

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum