Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Fix løsning - B&O og passive højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ravsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Hej,

der er mange der skriver frem og tilbage om tilslutning af passive (ikke B&O) højttalere til B&O anlæg. Jeg har en fix løsning på dette så alt tænder og slukker automatisk. Forstærkeren kan så gemmes væk ! Måske andre kan få nytte af det !

• Beosound 2300
  • 4 hjemmebyggede højttalere
  • 1 Sub

Hvad skal du bruge:

• En eller andet forstærker som tænder når den får 220V. Dvs. den må ikke kun gå standby når den for strøm så man skal hen og trykke på en knap for at tænde den rigtigt.
  • Powerlink => Phone ledning
  • Strømspareskinne (ikke USB). Skinnen fåes her:

http://energinordbutikken.dk/product.asp?product=100&pag e=1

Beosound tilsluttet TV inputtet i strømskinnen. Når anlægget tændes og bruger mere en 20W aktiveres de fire andre stik. Til et af disse stik tilslutter du effektforstærkeren og en evt. aktiv sub.

Og wupti - - nu tænder og slukker effektforstærkeren automatisk sammen med dit B&O produkt og (den grimme kasse) kan gemmes væk i skabet eller kommoden.

Samme metode kan anvendes ved B&O TV. Tilslut fx. surroundforstærker + højttalere (Smukke Bose satelitter + sub fx.)

Du skal dog sikre at forbruget overstiger de 20 W. Ved min beosound 2300 kan det være et problem når jeg link'er TV lyden så falder forbruget og forstærkeren slukker. Så jeg har måttet tilslutte en gammel telefon oplader (det giver åbenbart et par Watt) til samme udtag som beosound for at holde forbruget over 20W når beosound er tændt !

Til top Vis ravsted's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ravsted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes