Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 00:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hjælp til valg af lyd-udstyr? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Hey!

Egentlig skal jeg først bruge/købe udstyret til sommer eller deromkring, da jeg får nyt værelse på det tidspunkt. Ikke synderligt stort (12kvm) men sådan er det jo når man bor hjemme. Jeg har derfor besluttet mig for at købe nyt tv og anlæg til den tid, men kunne godt tænke mig at få en idé af hvad jeg skal ofre på et anlæg for at få en tilfredsstillende lyd. Ligenu har jeg et Sony Mikroanlæg som jeg er godt træt af, men det spiller da :)

Jeg har iforvejen en Infocus projektor, som jeg ser film på, så vil gerne have lidt hjemmebiograf på mit kommende værelse, og samtidig skal anlægget selvfølgelig også være godt til normal musikafspilning.

Det startede med at jeg regnede med at købe noget Panasonic HCT1500 (tror jeg det hedder), men Rapper herinde fra, har overbevist mig om at jeg nok skal gå efter noget bedre.

I og med bedre, så bliver det jo også en anelse dyrere, desværre. Mit budget startede på 5k for anlæg, men har ligesom indset at hvis jeg vil have et velspillende anlæg med evt harddiskoptager, så kommer jeg op på 20k eller mere. Men i bund og grund vil jeg gerne have det så billigt som muligt. Jeg er jo ikke lydfanatiker, ligesom nogle herinde, så jeg er ikke perfektionist :) Det skal bare spille godt.

Jeg har derfor kigget på:

DENON AVR-1905 surround receiver 3299,-

DENON AVR-2105 surround receiver 4499,-

Højtalere:

SYSTEM Dali Concept (surround system) 4999,-

SYSTEM Dali Concept (surround system) 7999,-

SYSTEM Dali Blue (surround system) 10849,-

I og med at priserne er så høje, så forventer jeg at genbruge min Nintaus dvdafspiller til at starte med. Jeg hælder selvfølgelig mest til den billige løsning af Denon 3299kr og en gang Dali Concept til 4999,- men er det noget der er noget værd?

Håber I vil hjælpe mig. Tak.

Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Hvordan vil du tro at timeforbruget vil fordele sig mellem at se film og høre musik? - lidt vigtigt inden du bestemmer dig for det ene eller andet.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2005 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Kan man da ikke få noget godt der egner sig til begge dele?

Jeg har tænkt mig at tilslutte min computer til anlægget og så høre radio (Di.fm) via der. Jeg vil nok se en 2-4 film om ugen, og ca. høre det dobbelte antal timer musik eller mere.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Tjoo, til en vis grad kan du sikkert godt, men der er en del forskel på om du skal betale for 5+ kanaler eller blot 2. Stereo er jo også godt til film hvis man sidder rigtigt og kan undvære at flyveren ryger helt om bag nakken 

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Insaniac

Jeg er enig med Zorglub.

Køb en god integreret forstærker, en CD spiller og et par gode højtalere, det er kanon måde at starte på. Alt det film halløj og en masse højtalere er dyrt. Og er det ikke det, så har du bare en masse ingenting.

Prøv her - de er kanon www.audiocompagniet.dk og har nogle fornuftige ting og ved meget om det.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2005 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Okay tak for det :)

Hvis jeg ikke finder noget andet, så tror jeg det bliver Denon 1905 og Concept højtalerne. Det er alt i en overkommelig pris og tror også det er rigeligt til mit behov.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes