| Forfatter |
|
hebsbebs Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 150
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige bestilt ny Reciever og B&W højtalere i Tyskland - Det bliver sendt på efterkrav - bliver jeg så også opkrævet moms, når pakkerne kommer ???
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, butikken har oftest trukket (tysk) moms allerede ved købet, og hos nogen af de butikker, der sælger meget til Danmark, har de ligefrem trukket dansk moms.
Men ved køb inden for EU burde man ikke blive pålagt moms
|
| Til top |
|
| |
Cliff Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken hjemeside har du bestilt fra??? His du ellers har købt det via nettet... -bare for nysgerrighedens skyld __________________ Hvor er "Trunte fra HiFi-Klubben"...?
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg har læst rigtig på lektien, så betaler man altid momsen i sælgers land...
|
| Til top |
|
| |
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cliff skrev:
Hvilken hjemeside har du bestilt fra??? His du ellers har købt det via nettet... -bare for nysgerrighedens skyld  |
|
|
Jeg melder mig også som interesseret! - Kan det overhovedet betale sig at købe B&W i Tyskland? __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
| Til top |
|
| |
hebsbebs Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 150
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo, det kan godt betale sig - et par B&W 601 S3 Sorrento til 2000,- kr og Yamaha RX-V2500 Surround Reciever i Titan til 6000 ,- kr.
Forsendelse i alt = 350 kr.
Forhandleren er HiFi-am-Fleth.de
|
| Til top |
|
| |
Deathie Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man betaler moms fra landet hvor varen bliver solgt fra medmindre at sælgeren er momsregistreret i Danmark for så betaler man dansk moms!
En sælger skal være momsregistreret i Danmark hvis de sælger for over
500.000 kr (mener jeg, er ikke helt sikker på tallet) til Danmark.
__________________ Tak for et godt forum og god stemning
|
| Til top |
|
| |
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor finder man deres prisliste?  __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
| Til top |
|
| |
wulf Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Believe it or not.....
Jeg kan komme et svar 
Troede ellers kun jeg kunne søge råd og vejledning, da jeg ikke er den store Hifi ekspert.
Alle som handler ud over landets grænser betaler moms, som er gældende efter det pågældende landets regler. Handler man udover EU grænser kommer der tillige med også told. Dette gælder privat personer uden moms nr.
Handler man med moms nr. indenfor EU, betaler man IKKE moms. Udover EU, moms og told igen.
Så i dit tilfælde SKAL sælger (som her er tysk) oplyse dig prisen incl. tysk moms, som jeg mener er 16 % på luksus varer. DK er så vidt jeg ved det eneste land med fast moms sats på 25 % på ALT. Hvor andre har delt op i brancher, hvor sådan noget som Hifi går som luksus ting og har derfor den højeste sats.
Og det kan jo værre at man kender en som har moms nr. ???? Men hvis man ikke er branche relateret så ser det lidt mærkeligt ud over for told og skat at man har haft indkøb på 15 - 30.000 på Hifi, og man sælger slips eller espressomaskiner . www.slips.dk www.isomac.it
I dit tilfælde sparer du dog alligevel 9 %.... Men så kommer der fragt og måske en spec. forsikring som dækker dyre forsendelse hvis det bliver beskadigt. Men hvad med reklamation ret ? I DK 2 år (generalt) og man smutter bare ned til forhandleren.
Så kan man være heldig at finde nogle produkter som er vildt billige i forhold til her hjemme, eller andre ting som ikke sælges i DK, da der jo immervæk bor 80 millioner mere i tyskland. Men det er en anden snak.
Min erfaring og holdning er man skal handle i DK, og når det er spec. ting kan man altid finde en god forhandler og lave en deal med.
Og her til sidst vil jeg lige nævne at jeg har ingen butik , tvært mod sidder jeg i en funktion så jeg kunne handle moms frit. (guess what i am doing) men gør det ikke.
Wulf
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan I ikke snart finde ud af at poste i de rigtige forums.
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
husk at post.dk er så flinke at ta et hvis beløb for at omregne valutaen til danske kroner..
sidste gang jeg bestilte pr efterkrav fra tyskland(dog et par år siden) kom jeg af med ca 100kr til post.dk for at de sku veksle om
altså kun hvis post.dk tager sig af fragten herhjemme.. ved ik med andre steder
|
| Til top |
|
| |