| Forfatter |
|
Jesper001 Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 326
|
| Sendt: 23 Februar 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en forstærker med en 24V blæser på 2.9W. Den tænder og slukker automatisk når forstærkeren når en vis tempratur. Men den larmer som en i h******! Jeg har målt hvilken tempratur den slår til og fra ved og det er lige omkring 43 grader. Jeg har tænkt mig at lade den køre hele tiden i stedet for, men tilgængæld regulere den så den kører f.eks på halv kraft eller noget ligende. Jeg vil så høre om der er nogen der lige ved hvordan jeg takler den? Kan jeg bare sætte et trimme-pot.meter ind? og hvilken type skal det være for at det kan holde til den fornødne effekt?
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
| Sendt: 23 Februar 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilken amp er det ?
__________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
Jesper001 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke du kender den!  Det er en disco-forstærker. Det er en JBSystems. Model AX-700...
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæhæ. Så vidt jeg ved kender Hasselhof ALLE disco-amps 
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ligeknap 
mit spr mht amp var fordi nogle amps bruger temp som feedback direkte hvilket vil gøre at man ikke bare lige kan ændre på kølingen. Din amp er ikke en af dem så du kan uden prob modde på blæseren.
Køb et 5 watts trådpotentiometer så kan du regulere den som du vil.
hvis jeg var dig ville jeg dog sælge den amp og købe noget bedre..den hører til blandt det værste jeg har testet. __________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers så kunne du jo skifte blæseren... sådan nogle lever jo ikke evigt, og hvis den larmer, så kunne det jo tyde på at lejerne var slidte?
Ved ikke hvor svært det er at finde 24v. blæsere, men hvis du regulere spændingen ned til 12v. så findes der rigtig mange gode blæsere, der kan levere et rimelig airflow og samtidig ved et lavt støjniveau!
|
| Til top |
|
| |
Jesper001 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blæseren er ikke slidt! Den amp er helt ny! Og grunden til at den larmer er at den simpelthen hiver så meget luft igennem så du tror at det er løgn. Den amp er jo beregnet til at blive udnyttet 110% 24 timer i døgnet 7 dage om ugen!!
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper001 skrev:
| Blæseren er ikke slidt! Den amp er helt ny! Og grunden til at den larmer er at den simpelthen hiver så meget luft igennem så du tror at det er løgn. Den amp er jo beregnet til at blive udnyttet 110% 24 timer i døgnet 7 dage om ugen!! |
|
|
Hehe det vil jeg ikke forsøge..det er den ikke lavet til..da jeg havde den på testbænken gav den op på under 5 min.  __________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
Jesper001 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal jeg ikke gøre mig klog på, Hasselhof. Men det jeg mener er at grunden til at den larmer er at det jo ikke er en amp der er beregnet til hjemme hifi, men jo til disco-brug. Men det kan da godt være at det er noget l**t. Det skal jeg ikke kunne sige. Jeg udskifter nok ikke den amp lige med det samme grundet min økonomiske situation, men hvis det endelig skulle være. Hvordan er denne her så? Rila SW-5000 http://www.hifikit.se/show_prod.asp?id=101
Om det er en helt anden elektronik der sidder i den tør jeg ikke at svare på, men den ligner jo MDS-forstærkeren på en prik?
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan montere et potentiometer og justere på det mens du holder øje med temperaturen i forhold til forbruget. Hvis du pludselig spiller meget højere og længere end du plejer skal du lige holde øje med temperaturen når du har fået justeret den ind til det daglige brug.
Hvis du er tilfreds udover at den larmer, er der ingen grund til at tage Hasselhofs aldeles unødvendige bemærkninger hvad angår det der ikke henvender sig til dit spørgsmål, seriøst eller alvorligt.
__________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
Jesper001 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
nahh. Men allerede før Hasselhof's indblanding havde jeg tænkt lidt på at den før eller siden skulle skiftes, da man vil få mere ud af at bruge 2 gode sub-forstærkere i stedet for at bruge en alm. stereo-amp og sætte to delefiltre på. Det bedste er en plate-amp da den har indbygget et aktivt filter...Dem skal jeg så bare have 2 af...
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var ikke min intention at være nedladende. Mere et forsøg på at få Jesper til at overveje et indkøb inden han gør noget der gør apperartet usælgeligt. I hans situation ser jeg forstærkeren som et forhastet fejlkøb. Og da jeg fra første hånds erfaring ved hvor værdiløs den er..så vil jeg ikke ønske at nogen skal hænge på den. Hvis han kan nå at få pengene tilbage vil jeg kraftigt overveje det.
Jeg testede Rilaen for et godt stykke tid siden da den kom ud..Har skrevet om den herinde dengang..kan dog ikke lige finde det. Men jeg var ikke imponeret så meget husker jeg. __________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
Jesper001 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg købte JBSystems forstærkeren var jeg lidt forhastet. Helt korrekt. Det var et forsøg på at finde en kraftig forstærker til en billig penge. Dengang var jeg bare uviden om at et aktivt delefilter faktisk skulle være bedre end et passivt. Troede faktisk at det var omvendt for at det ikke skal være løgn. Den er dog ikke så ny at jeg kan få pengene tilbage, den er vel 1 måned eller 1½ gammel.
Men jeg vil da være glad hvis der er noget du kan anbefale indenfor plate-amp markedet, Hasselhof? Men hvis du skal have lidt at gå efter så kan jeg da lige sige at jeg har to separate kabinetter med en 12" Cerwin Vega i hver. Det er faktisk Cerwin vega enheden fra T-hansen. Jeg husker at der har været en del diskusion herinde angående de enheder og folk havde forskellige meninger om hvor vidt det var en enhed der egnede sig til hjemme hifi eller ej, samt hvilken kvalitet man kunne forvente. Jeg har dog været meget tilfreds med dem. http://www.thansen.dk/product.asp?c=413208990&n=12273936 18&pn=1227400085
Kan du anbefale en plate-amp? Det skal jo gerne hænge lidt sammen da der ikke er nogen grund til at vælge noget der hverken er over- eller underkvalificeret til enheden. Men jeg skal bruge to af dem. En til hver sub. Lige nu er subwooferne tilsluttet hver sin kanal...
|
| Til top |
|
| |
Jesper001 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har faktisk en MDS PH120 liggende. Den har jeg også prøvet at sætte til CV enheden. Det spiller helt fint til mit behov, den er bare ikke kraftig nok da den er næsten skruet helt op. Og der skal vel også være lidt at gi' af hvis det skal være godt? Så det er vel nogenlunde den kvalitetsklasse vi taler om. Men kom med et par bud på nogle gode plate-amps. Så er du flinker
|
| Til top |
|
| |
Jesper001 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er tråden død? Håber at nogen kan anbefale en god sub amp??
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey Jesper..har været væk i weekenden derfor no reply 
Dine CV enheder er ganske gode..faktisk rigtig gode til prisen. At mange folk herinde nedgør dem skyldes 2 ting. 1. de sælges af t hansen og de sælger stort set kun junk..men om en bosch boremaskine er købt i harald nyborg eller byggekram gør vel ingen forskel. 2 er at folk har en tendens til at sætte CV sammen med ringe amps..når lyden falder igennem så giver de enheden skylden. Det sidste problem er selforstærkende da folk køber ofte CV enheden fordi den er billig og de vil ikke ofre en god amp. Du står selv i samme situation. CV anbefaler Crown forstærkere til deres Proff højtalere. Smid en Crown Macro-tech el ling på dine 2 enheder og du vil have et sub system i verdensklasse!
mht Plate amps..tror jeg har testet omkring 15 stk de sidste 2 år...og alle dem der er til at købe for menneskepenge er uhyggeligt dårlige. De markedsførers til low end diyer der gerne vil have et pænt design..og måske er mindre kritiske med deres preformance.
De 3 der virkelig er noget værd er:
JBL/Crowns CeJAY plate amp, den kan købes som reservedel til deres sound power sub.
JBL/Crowns Drive pack til Jbl Vertec, den er med kl I output og har fuld dsp..men er ikke billig
Sunfires plate amp..som hvis man taler lidt godt for sin Sunfire forhandler kan købes som reservedel, den fåes i flere str.
__________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
Jesper001 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for et godt svaret, Hasselhof! Synes nemlig også selv at de spiller helt kanon! Men bare ikke så knaldhamrende højt som jeg ellers havde troet. Men det er ligegyldigt. Jeg hører som regel ikke musik på "fest-nivou"!
Men hvad med MDS PH200. Er det en "Skod"-forstærker?? Jeg har ellers set at der er en del der har bygget sub med den herinde? 
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skod og skod..hvis man tager prisen i betragtning får man jo "meget" for pengene. Men hvis man vil have en fast precis og hårdtslående bass er den stadig ikke en krone værd. Ja den kan godt buldre lidt men mere bliver ikke. Dens popularitet skal nok ses i lyset af prisen..da den og en monacor sam1 er de to billigste plate amps på markedet.
Hvis du har lyst kan vi prøve at smide dine subs på en af min Crown amps..så vil du se at dine to CVer sagtens kan spille både godt og MEGET højt  __________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
Jesper001 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunden til at jeg ikke mener at de kan spille så højt er at jeg kan se på min JBSystems forstærker at den klipper?
Hasselhof skrev:
|
Hvis du har lyst kan vi prøve at smide dine subs på en af min Crown amps..så vil du se at dine to CVer sagtens kan spille både godt og MEGET højt 
|
|
|
Og hvor skal vi så afprøve det henne? 
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ja men at forstærkeren klipper behøver ikke at betyde at enhederne ikke kan give mere hvis de fik en ordentlig amp foran 
Smid mig en PM så kan vi finde ud af noget  __________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |