Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Så meget arbejde for en tur i biffen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Biografgængere i Indien og USA betaler mindst for at få lov til at se deres yndlingsfilm på det store lærred. Det viser et nyt indeks udarbejdet af analyseinstituttet Screen Digest, som sammenligner alverdens landes biografpriser. Det skriver Reuters Bureau.

Folk i Indien skal i gennemsnit arbejde 16 minutter for at tjene til en tur i biografen. Amerikanerne derimod skal arbejde i 24 minutter, mens briterne må knokle i 35 minutter, japanerne i 48 og bulgarske filmelskere i hele 123 minutter for at komme i biffen.

Den nye indikator er et forsøg på at lave en simpel sammenligning af den relative købekraft i en række lande verden over - dermed bliver det nye Cinema Index i høj grad en konkurrent til det kendte Big Mac Index, som magasinet The Economist står bag.

Irland, Belgien, Tyskland, Frankrig og Spanien ligger alle under gennemsnittet på 57 arbejdsminutter pr. biografbillet, mens folk i lande som Italien, Ungarn, Mexico, Polen og Rusland skal arbejde længere end de 57 arbejdsminutter.

Gad vide om der engang kommer et hometheater index  

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Hehe, sjov indgangsvinkel til købekraften rundt om i verdenen!

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

divorcy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Sidste gang jeg var i biffen og se Alien vs Predator, kostede det mig og 3 venner 325 bobs, dvs. 80 kr pr mand, og 5 i gebyr... Så er det da vist betalt!!

Så forventer man da, at det lyder perfekt, men jeg tror/håber squ at det lyder bedre i de fleste hjemmebiffer... Måske Viborg biograf ikke kan finde ud at indstille det ordentligt, eller måske var det bare filmen, men det finder jeg vel ud, når det snart kommer på dvd.

Andre der har set AvP, og har oplevet lignende..?

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Fra mine venner på amerikanske boards ved jeg, at mange af dem vælger IKKE at gå i biffen, men vente til DVD'erne er ude. Især hvis de er en familie, der osse skal have de (næsten) obligatoriske popcorn og colaer, blir det uforholdsmæssigt dyrt, i forhold til at købe/leje filmen til hjemmebiffen.

Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

divorcy skrev:

Sidste gang jeg var i biffen og se Alien vs Predator, kostede det mig og 3 venner 325 bobs, dvs. 80 kr pr mand, og 5 i gebyr... Så er det da vist betalt!!

Så forventer man da, at det lyder perfekt, men jeg tror/håber squ at det lyder bedre i de fleste hjemmebiffer... Måske Viborg biograf ikke kan finde ud at indstille det ordentligt, eller måske var det bare filmen, men det finder jeg vel ud, når det snart kommer på dvd.

Andre der har set AvP, og har oplevet lignende..?

I Sønderborg giver vi 60-80 kr. for en film svjh. Jeg er efterhånden begyndt at vælge biffen fra, netop fordi jeg synes lyden (og billedkvaliteten) er skuffende. Lyden er mange gange presset, og bassen buldrer upræcist. Biffen har endda et THX-skilt hængende, det må være fra fordums tid.

I Kolding Storcenter er det derimod ganske udmærket, her betaler jeg gerne prisen.

AvP er faktisk den seneste film jeg har været i biffen efter, og da blev jeg igen skuffet - man skal jo afprøve sine indtryk engang imellem  Jeg venter også hellere til DVD'en udkommer, for jeg skal jo som regel alligevel have de gode film.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 01:40 | IP-adresse registreret  

Sidst jeg var i biffen i dk med en ven var det 90 pr billet til Troy...sidst jeg var i biffen i usa (i lørdags) gav konen og jeg samlet 30 kr incl en stor Cola. Forstår ikke hvorfor det skal være så dyrt i dk.

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 03:04 | IP-adresse registreret  

Man tager i biografen med kæresten....prisen typisk 2*75kr= 150kr.

Dertil skal regnes omkring 35/40kr for en mellem menu pr. person=70kr

Altså ender sådan en tur hurtigt på omkring de 220kr...uden at parkeringsbillet, benzin osv. er iberegnet

Man kan derfor engang imellem undre sig over at man ikke venter til filmen udkommer på DVD hvilket typisk koster 199.95kr. fra ny.

Når man tilmed tager i betragtning at man ved at se filmen på sit eget udstyr slipper for svedige køer, knasende guldkaramelposer, højlydte/irriterende personer og reklamer...samtidigt med optimal placering og individuel tilpasset lyd...ja så begynder oprørstrangen mod de stigende priser at melde sig

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

iceman24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

sidst jeg var i bio og se film var Blade 3 i holstebro... det var dyrt og meget skuffende... billedet var tit meget uskarpt og lyden kom bragende fra venstre side og vi sad endda rimligt centreret....

f**k en dårlig oplevelse

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

mon ik piraterne har fået skylden for de manglende besøgstal

kan ik huske hvornår jeg sidst var i biografen.. det plejede trodsalt at være fattigmands udgaven af en date.. men for samme pris kan man næsten få mad for to.. (en venlig tanke til dolkin, den krokke smagte sku ok)

synd for de unge der går med aviser er flaskedrenge eller hvad det nu kan være.. der skal ligges nogle timer i før de kan komme afsted..

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes