Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 08:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Et sjovt tankeeksperiment...... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Tænkte lidt på det her med cafer og den lyd de normalt har gående i baggrunden og lyden kommer tit fra loftet.Har i øvrigt familie der har en cafe.Lyden er jo i den sammenhæng bare for underholdnings og stemningens skyld.Her bruger man jo bare lysnetkabler eller andet bras som højtalerkabel eks.

Så var det som "nørd" at jeg tænkte på at give de kære gæster en anderledes oplevelse.Det kunne være ved at placere et virklig high end system med højtalere gemt bag noget der ligner højtalerfrontstof i vægen.Systemet skulle ikke kunne ses umiddelbart.Det skal med andre ord ikke fremgå at her er noget specielt.

De normale gæster skulle ikke have nogen intro eller på anden vis vide noget om tingenes tilstand så ville de komme som normalt.Hvis de spørger kunne man jo bare sige vi har valgt kvalitet mht. lyd.

Så skulle man prøve at spille musik på samme måde som normalt og se om de kære gæster bemærkede noget.Måske begynder de at diskutere musikken eller opføre sig anderledes end vanligt det kunne være sjovt at prøve

Hr og Fru Jensen ung og gammel hvordan ville de reagerer på noget sådant uden at få ørene tudet fuld af det ene og andet.Også set i forhold til deres Fona og Bilka anlæg, B&O og hvad der nu ellers er deres ref.

Skulle man så yderligere provokere de "stakkels" uvidende gæster så skulle man lave om til det normale efter et halv år,stadig uden at informerer om noget.Så kunne man se om evt. stamgæsterne nu klagede over lyden.

Pointen ville være at undersøge alm. menneskers holdning og opfattelse mht. lyd uden nogen som helst intro. af nogen som helt art og med det formål at komme for at lytte til musik.

En anden spændende ting ville det trække menesker til eller hvad ville ske.Ville rygtet spredes i byen at de har en fantastisk lyd der???

Er det en succes ja så er det vel bare at fortsætte.   

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Er det her bare for langt ude eller hvad??

Tænkte også på at den almindelige forbruger bliver nærmest tæppebombet med reklamer fra Fona og andre butikker hvor man skriver perfekt lyd om højtalere der eks. koster 1995kr og i den dur, de kunne jo komme til at tro det i længden.

Nyerhvervet perfekt lyd til 1995kr ja så er dagen redet.

B&O var næsten værre i deres markedsføring af deres topmodel højtaler det skulle næsten lyde som om de har revolutioneret lyden fra højtalere og den skulle være verdens bedste ifølge den lokale butik store ord men ikke så meget at have det i.Værst af alt de tror selv på det.

Hvordan skulle den almindelige forbruger kunne vide og gennemskue hvad der er godt.

Derfor tænkte jeg på at give dem en oplevelse som i starten af denne tråd.

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:

Er det her bare for langt ude eller hvad??

Ja  

Jeg tror ikke den menige cafégæst går på café for at lytte på "dyrt" hifi-gear!

Hvis de kommer for at lytte på musik, så er det jo som regel fordi der blive spillet live af et band (det er ihvertfald min tilgang til at høre musik på café)!

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Hej JRGW,

Sjov tanke, jeg har selv ofte tænkt at det kunne være rart med noget ordenligt lyd når man var på cafe/pub/bar/disco.

Meget af det vi oplever som tømmermænd efter en lang bytur, skyldes sikkert intensiv lytning i bedugget tilstand, til anlæg der klipper heftigt !

Og ligesom vi sikkert ville få færre tømmermænd hvis vi ikke drak så meget ! Ville vi sikkert have et klarere hoved dagen efter hvis anlægget spillede godt

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

sidste sted jeg var var der densen forstærker og 8 styks system audio 905?? i 2 rum tror jeg nok...
det var nu godt at lytte til så der ville jeg gerne komme igen...
Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Selve ide'en var ikke at de skulle komme for at lytte til et dyr anlæg.Det der kunne være sjovt var om de bemærkede den gode kvalitet og om det gjore en forskel i deres oplevelse af den cafe.

Cafen skulle bare ligne/være en alm. cafe fokus skulle ikke være på musik det skulle bare være der.

Wuffer har jo lagt mærke til at her var noget specielt men hvad med "almindelige" mennesker.Rart at nogen har tænkt på ordentlig lyd.

Discotek lyd er noget hø syntes jeg men til nok spiritus hjælper det så hører man ikke så godt længere.

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Sjovt eksperiment du der fortæller om

For nogle måneder siden så jeg en eller anden forhandler (hukommelsen svigter lidt her) reklamere på sin hjemmeside med, at have lavet en ny lydinstallation i en café. Mener det var i Århus, men er ikke helt sikker. Flere af kunderne lagde mærke til den forbedrede lyd og især i weekenderne når lydniveauet blev hævet, gav gæsterne udtryk for at det var det mere behageligt og nemmere at snakke sammen. Også bar-personalet var mere tilfredse, da de jo i timevis skulle lægge øre til forholdsvis højt musik - vel at mærke uden at være påvirkede af spiritus

Hvor vidt kunderne var orienterede om at der var installeret nyt lydanlæg i cafeen meldte historien ikke noget om, så objektiviteten kan selvfølgelig diskuteres.

Jeg mener at det var synlige højttalere... måske nogen herinde har hørt om den samme historie?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes