Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Icepower priser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kimmadsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 23 April 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Hvad sker det med Icepower

Nu ser jeg at Bertram har priser på Icepower forstærkere, der er lavere en AR’s

Man må siger der er en pris krig i gang, men er det til alles fordele?

Det er vel bare et spørgsmål om tid, inden de samles i Østen, Mexico eller Ungarn, så de Danske leverandører ikke kan være med, og prisen for en monoblok bliver 2500.-, i en eller anden plastkasse, med de billigste stik man kan opdrive.

Jeg fatter for det første ikke at de danske leverandører vil udpine sig selv, heller ikke at Icepower vil sælge til den slags pris dumpere, og slet ikke at nogen vil prale af at de har, eller bruger Icepower forstærkere.

Man kan vist roligt sige det er langt fra high-end, eller at det kan være ret godt, med det billige L. de bliver samlet med og i.

Men da kan jo være at de Bertram og AR, i virkeligheden sælger skjulte Kits

Det bliver spændene at se hvor langt prisen kan komme ned for dette discount produkt.

Ellers synd, for noget der i starten så, så lovende ud.

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 April 2005 kl. 01:38 | IP-adresse registreret  

kimmadsen skrev:

Det er vel bare et spørgsmål om tid, inden de samles i Østen, Mexico eller Ungarn, så de Danske leverandører ikke kan være med, og prisen for en monoblok bliver 2500.-, i en eller anden plastkasse, med de billigste stik man kan opdrive.

Jeg fatter for det første ikke at de danske leverandører vil udpine sig selv, heller ikke at Icepower vil sælge til den slags pris dumpere, og slet ikke at nogen vil prale af at de har, eller bruger Icepower forstærkere.

Man kan vist roligt sige det er langt fra high-end, eller at det kan være ret godt, med det billige L. de bliver samlet med og i.

Det bliver spændene at se hvor langt prisen kan komme ned for dette discount produkt.

Ønsker du ikke lave priser ? Eller bliver produket dårlig hvis den er billig ?

Jeg forstår dig ikke helt, hvis folk vil købe en billig kina icepower, så er de bare med til at holde prisen så lav som mulig på en "dansk" model med flotter kasse og bedre stik.

ok, du mister en del af din "blær" effekt når den ikke har kostet en arm.
(Penis forlængder).

Jeg synes at det er super, så kan jeg få mere vel lyd for mine spare penge !

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 April 2005 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

hmmm.. hvad ?????? dem der ejer icepower siger jo det er bedre end alt andet uanset pris.. er det så ik bare fedt det kun koster 4000 ? eller er dem der har betalt 6000 så blevet snydt ?

i kan jo alligevel blive ved med at grine af dem der køber det gamle analoge l**t der slet ik kan spille musik, men alligevel koster både 10 og 20 gange så meget

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

GgozZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 24 April 2005 kl. 02:08 | IP-adresse registreret  

Jeg må da sige da jeg den anden dag så Bertrams Stereoblok til 8k eller hvor meget der nu er, er det da lidt trist at lige have købt fra AR, men det er der jo ikke noget at gøre ved

Og en forstærker behøves ikke koste 50000 før at den er god, synes det er dejligt at se forstærkere der kan spille ordentligt til humane priser

Cambridge DacMagic
Til top Vis GgozZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GgozZ

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 24 April 2005 kl. 02:16 | IP-adresse registreret  

Min opfattelse af denne "priskrig" er følgende:

Hvem husker ikke High Fidelity's test af de første ICEpower-trekanter fra AR - jeg husker at de meldte ud med følgende citat: "Ét nul til den digital tekonlogi" - de havde ikke andet end positivt at sige, de havde vist aldrig hørt magen til magt og vælde i alle registrer - og da røgen lagde sig efter denne test - så hørt man knapt noget til denne "nyskabelse" - efter sigende købte anmelderen to monoblokke fra AR, de afløst vist nok nogle Mark Levinson blokke.

Siden hen lyder historien at pågældende har anskaffet sig noget konventionelt forstærkeri igen - og trekanterne er bortskaffet.

Jeg mener kort og godt at vi "alle" tabte både næse og mund over den nye ICE-tid" - og glemte at de endnu ikke helt er modnet i forhold til konventionel teknik - alt tyder på at de samme folk som handlede ICE ( til den høje pris ) - og da nyheden var hot - sidder tilbage med den analoge forstærker igen, med det resultat at vi har set mange ICE-produkter til salg i brugtmarked og endda til lave priser.

Hvad gøre en klog mand så !? - hvis man ikke kan sælge den hotte nyhed til en høj pris så er man pisket til at sælge ud af arvesølvet - og til lave kostpriser - kvalliteten er sikkert den samme, men produktet har ikke samme tiltrækningskraft for de absolutte nørder - da prisen er for alle menigmand - ICE er ikke længere interessant for alle kan købe det for en "slik"

Det kan være at den "digitale" forstærker aldrig modnes til andet end mindre pladskrævende setup's og baggrundsmuzak - det kan såvel også være at der bare skal en modning til - og vi på langt sigte vil se nogle mere voksne og modnet produkter som er mere end en hot nyhed.

Den konventionelle teknik er slet ikke slået med 0-1 - og High Fidelity var vist nogle af de første til at erkende deres "fejl" - se bare deres test af Accuphase A60 - de tabte både næse og mund, de havde helt glemt deres trekantseventyr og med et udråbte de A60 til ny standart.... Spooky :0)

Næh nyheden er bare blevet lidt pislunken og priserne er lave så de kan sælge skidtet.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 April 2005 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen, man kan jo altid sammenligne ævler med pærer.Highfidelity sammenlignede en af de billigste icer med en state of the art transistorforstærker.Ja man taber næse og mund når de finder ud af den er bedst .Det svare vel til at tage en Denver dvd til 339 kr og sammenligne denne med en god pladespiller til 100000 kr.Har selv lavet sammenligningen,godt nok kostede pladespilleren kun 40000 kr.Men alligevel chok pladespilleren var bedst.Derfor påstår jeg stadig at Denveren er fremrangde.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 24 April 2005 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Alex E Nielsen, man kan jo altid sammenligne ævler med pærer.Highfidelity sammenlignede en af de billigste icer med en state of the art transistorforstærker.Ja man taber næse og mund når de finder ud af den er bedst .Det svare vel til at tage en Denver dvd til 339 kr og sammenligne denne med en god pladespiller til 100000 kr.Har selv lavet sammenligningen,godt nok kostede pladespilleren kun 40000 kr.Men alligevel chok pladespilleren var bedst.Derfor påstår jeg stadig at Denveren er fremrangde.

MVH

Jeg er slet ikke uenig med dig ... jeg prøver bare at belyse nogle af de mekanismer som rør sig på marked ( natuligvis efter min opfattelse )

ICE er pislunken lige nu men lur mig ikke om den igen bliver hot når nogle af de tunge drenge rykke med forbedring af teknologien, måske i en helt anden forklædning end B&O's ICE.

Og til highend-priser så de inkarneret nørder igen kan opnå næsen-i-sky-effekten.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 April 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Om jeg ikke husker helt feil så har vel Yamaha en svinedyr digital på programmet. SÅ det kan være et alternativ for de som mener at B&O ICE begynner å bli for billig

Prisene er ennå ikke lave nok til at jeg vil kjøpe ICE, og det er jeg neppe alene om.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 April 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

kimmadsen skrev:

Bare rolig. Når man kender indkøbsprisen på ASP modulerne, ved man, at der stadig er en god margin til fortjenste. Ellers var der heller ikke nogen, som professionelt ville producere dem. Højst et par entusiaster med drømme.

PederM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)

Bruger siden: 13 April 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 24 April 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

HFs uklare udmeldinger er jo med til at skabe dette kaos. Begge forstærkere er sikkert gode som Andre rigtigt skriver, HF glemmer blot at placere dem på den absolutte rangliste  

Mange køber prestige, ikke lyd. Derfor er en super test afgørende, specielt hvis en dyr referenceforstærker bliver "slået". Så kan man vise testen til tvivlere. Lyden er mindre vigtig,

Noget andet. Nu har ICE været på markedet i rum tid og er vel bare ved at finde sit reelle prisleje. De høje dækningsgrader som altid er på nye produkter falder til et normalt leje. Det er dyrt at være med på hipe-vognen, men det ved folk jo....

Til top Vis PederM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PederM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 April 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Det er da altid lidt kedeligt at se at man har mistet 2000 kr. Når det er sagt,

så tænk på at med eks. en Rotel RSP-1068 Preamp og det antal ICEpower trin

der skal til, får du en kvalitet og pris, der bunder i virkeligheden.

I disse Surround tider kan vi både få god stereolyd, og surroundlyd,

med den nye prisnedsættelse. Jeg syntes vi skal være rigtigt godt tilfreds.

Mvh Peter Pan.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes