Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 16:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Det ULTIMATIVE anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nevermore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 07 September 2003 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Alle store som små hifi-freaks har vel en eller anden idé, om hvad et ultimativ anlæg består af. Jensen leder stadigvæk med lys og lygte efter det, som passer ind i hans lydfilosofi, Jonas ved at det er Linn, der opfylder hans drømmemål!

Hvis alle udenom forudsætninger er opfyldt og det ”kun” drejer sig om stereo-anlægget, hvad ville folk så gerne have stående i deres ”musik-rum”?

For at simplificere det lidt, så taler vi om en forstærker, CD-afspiller, højtaler og kabler sammensætning.

Skal forstærkerne være fra Mark Levinson, Classé, Krell, Conrad Johnson, Accuphase, Burmester, Jeff Rowland, BAT, Vitus, Halcro eller …..

Højtalere fra B & W, German Physiks, Wilson Audio, JMLab, Sonus Faber, Martin Logan eller….?

CD-afspiller fra Mark Levinson, Oracle, Classé, Wadia, Krell, Audio Aero eller…?

Og skal kablerne være fra MIT, Transparent, Nordost, AudioQuest, Bertram, Harmonic Technology, Purist Audio, Stealth eller….?

Mit eget drømme set-up kunne være: (rettet den 17.1.04)
Conrad Johnson Premier 140 (amp)
Conrad Johnson Premier 16 LS (Pre-amp)

Audio Aero Capitole Mk. II
Sonus Faber Amati Homage

Purist Audio Dominus Rev. C (Signal-, strøm- og speaker-kabel)

PS Audio P1000 Powerplant

Dream away…..

Til top Vis Nevermore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nevermore Besøg Nevermore's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 September 2003 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Nevermore skrev:

Jonas ved at det er Linn, der opfylder hans drømmemål!

Måske lidt hårdt sagt  

Jeg har min drømme CDafspiller og mangler en god forforstærker og jeg kan måske se en ny forforstærker ude i horisonten og mærket siger jeg ikke det er en hemmelighed men LINN det er den ikke. Jeg går efter at få mest musik og melodi og forskelle og så er det faktisk ligemetet hvad elektronikken er for noget og hvad det hedder blot det peger i retning af der hvor jeg vil hen. For tiden holder jeg kortene lidt tæt ind til kroppen

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 September 2003 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Huh, godt emne... hehe

Jeg må nok sige at der skal stå ;
- Classe Omega Power Amplifier (måske lidt cliche, men de er sgu lækre! På mere end en måde )

- Classe Omega Pre Amplifier.

- Grand Utopia BE fra JM lab... hvad skal jeg sige?

- Valhalla skal der nok også ligge.

- Med hensyn til CD afspiller, så har jeg ikke rigtig nogen favorit i High end. Det er ikke så tit jeg hører på CD afspillere til over 100.000kr.. Men en som er god, det er Classe Omega SACD1...

Skal vi ikke love hinanden at dette ikke bliver endnu et "mudderkastnings" emne hvor vi diskutterer lydfilosofier... Dem har der været nok af - vi ved hvad andre mener... Please... det er jo et ret "sjovt" emne... hehe

MVH
Mads
Til top Vis madskruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madskruse

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 September 2003 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Medion Hjemmebio 5.1 med DVDafspiller og 350W total forvrængning.
Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2003 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Hvad med at I stopper? Det startede som et sjovt spørgsmål, og nu er det IGEN blevet til mudderkastning! I kan bare ikke lade være!?

Til poul << faktisk så lykkedes det jo heller ikke dig at svare på spørgsmålet! Jonas kommenterede den bemærkning der var omkring ham, og straks så var du der! Du modsiger faktisk dig selv... men igen ! STOP! Det ødelægger rimelig meget forummet!

Det gælder sådan set alle ikke kun dig (bemærk)... syntes jeg!

MVH
Mads

Mike-J
Forum Bruger
Forum Bruger

INFO: Bruger hedder nu: miju

Lokalitet: Bornholm
Sendt: 07 September 2003 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Tjaa... skulle den STORE!! lotto gevinst lande i min "lomme" så står den nok på følgende udstyr!!...

Linn cd12 - cd.

Linn klimax kontrol - pre amp.

Linn Klimax monoeffekttrin (  så mange som nu nødvendigt!! )

Bertram kabler ( all the way!!).

B&W Signature 800 Nautilus højtalere + B&W 15 tomme aktive subwoofere ( 2x)

( Skulle jeg også samtidig have råd til et hus med STOR!! bal sal!? så måske istedet : Wisdom Audio : Infinity Grande. Skal dog lige høre dem først!.. men de ser interasante og skumle ud!!.. )

Eller!

Mine egne BGR6,0 mk4. + Sub 12-6 mk.4 ( et system jeg desverre ikke selv har haft råd til at lave til mig selv!!

Men som spiller hos en kammerat og som spiller røven ud af!! alt jeg har hørt (inc. mine egne BGR2,5 mk.5. + Sub12 - 2 mk. 3. )

BGR 6,0 mk6. er bestykket med ScanSpeak 9900 Revelator +  bånd fra 16 kHz til 45 kHz. -  4 x Flexunit 5 #  til diskant og mid.

Aktive delefiltre..

Sub 12-6 mk.4 er bestykket med 4 X GA12U - 12# bas enheder aktiv deling Eq & drift med 6 x 800W. pr. side.

Systemet er dog stadig under udvikling!...

Så skal jeg have noget at lytte på imens så blev det B&W800N. ( dette under normale bolig forhold!)

Hvad angår udstyret så er jeg lidt delt mellem Linn Klimax serien og Classe Omega ( komplet Omega setup )  .........   dette ville komme an på en seriøs prøve skulle det blive aktuelt!!..

Det kommer an på hvad køre bedst med de valgte højtalere!!

Bertram kabler er pt. det bedste jeg har lagt øre til!.. ( dog uden for min økonomiske rekkevide som tingene står nu!.. men finder jeg et brugt til fornuftige penge på et tidspunkt!?.. Sååååååå!!.. )

MEN!!!

Bortset fra alt dette! så har jeg næsten mit drømme anlæg i hus nu!.. ( hvis man skal HELT!! ned på jorden og snakke om realistisk opnåligt grej!.. )

Så ser det næsten, og skal komme til at se således ud :

Sat-CdFix :  Cd. maskine.

LcAudio    :  Sidewinder2 - pre amp.

LcAudio     : Zapzolute Brokoblede  ( 200W.)  4 stk. - power amp.

LcAudio     : The End Mellinium brokoblede ( 400W.) 2 stk. - power amp.

Mine egne : BGR 3,0 mk,2/ aktiv  + Sub-12-4/aktiv. -  Højtaler system.

Aktiv (speciel fremstillet ) balanceret delefilter i Sidewinder kabinet.

Taralabs RSC. Master Gen2 - XLR - kabler på cd.

Taralabs RSC. Reference Gen2 - XLR - kabler mellem pre & power.

Taralabs RSC. Reference Gen2 - Højtaler kabler til top system ( biwire )

Taralabs RSC. Prime 500 - Højtaler kabler til bas.

Taralabs net kabler.

35 m2. lytterum....

mvh

Til top Vis Mike-J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mike-J

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 07 September 2003 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

madskruse skrev:
Hvad med at I stopper? Det startede som et sjovt spørgsmål, og nu er det IGEN blevet til mudderkastning! I kan bare ikke lade være!?

Til poul << faktisk så lykkedes det jo heller ikke dig at svare på spørgsmålet! Jonas kommenterede den bemærkning der var omkring ham, og straks så var du der! Du modsiger faktisk dig selv... men igen ! STOP! Det ødelægger rimelig meget forummet!

Det gælder sådan set alle ikke kun dig (bemærk)... syntes jeg!

MVH
Mads

Helt enig godt sagt. men når folk direkte bruger mit navn så må jeg altså svarre og det var blot hvad jeg har gjort her.

Faktisk så ved jeg ikke hvad mit Drømme anlæg er men jeg kender mine mål så skal jeg nok nå derhen en dag.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 07 September 2003 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

DKMIK skrev:

Jonas og Poul prøv en gang at gå tilbage  og se hvor mange tråde i to har ødelagt for andre deltager af dette forum, og lad nu hver med at sige det er den anden der starter, i skulle fa........ tage jer lidt for det fremmer slet ikke noget positivt. 

Wee der er lige gået noget op for mig takker for det DKMIK  Poul er en herinde fra blot med et nyt navn som er lavet for at komme til at ødelægge så mange tråde som muligt og jeg hoppe på den hver gang og så kommer mit navn med i grisset og så risikere jeg at blive smidt ud af dette forum. hmmm tænk jeg har været så langsom til at fatte dette jeg holder hermed at svare på noget som helst fra poul's side.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 07 September 2003 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Mike-J skrev:

Tjaa... skulle den STORE!! lotto gevinst lande i min "lomme" så står den nok på følgende udstyr!!...

Linn cd12 - cd.

Linn klimax kontrol - pre amp.

Linn Klimax monoeffekttrin (  4 stk. )

Bertram kabler ( all the way!!).

B&W Signature 800 Nautilus højtalere + B&W 15 tomme aktive subwoofere ( 2x)

Linn klimax kontrol kan du ikke skrive lidt mere om denne forforstærker og hvad du syntes bedst om den dengang du testede den ? og har du lyttet de nye akkurat højtaler ?

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Sendt: 07 September 2003 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Denne tråds intention er særdeles god. Jeg har slettet en række total hjernedøde indlæg og de (også fornuftige)  besvarelser, der fulgte i kølvandet.

Vi har logget IP adresserne på de, der ødelægger trådene og vil i sidste ende blokere fuldstændig for deltagelse, hvis I ikke kan finde ud af at opføre jer fornuftigt.

Kan det siges meget tydeligere ?

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Mike-J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2003 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Linn klimax kontrol kan du ikke skrive lidt mere om denne forforstærker og hvad du syntes bedst om den dengang du testede den ? og har du lyttet de nye akkurat højtaler ?

[/QUOTE]

Klimax kontrol har jeg ikke testet indgående eller haft hjemme selv!.. men krly. har det setup jeg har beskrevet!..  og det RYKKER tænder ud!!!...  sååå jeg er ikke i tvivl!! det spiller til sammen fremragende!..  jeg kan sige det så simpelt at jeg aldrig har hørt noget gøre det bedre! anderledes jovist! men aldrig bedre!!

Og så er det LÆKKERT!!

Men som sagt har jeg også hørt Classe Omega og det lød også VILDT!! godt!.. har dog ikke kunne sammenligne!.. og dette skulle gøres hvis køb af noget af det kom på tale!!

Men hele Linn Klimax serien er udsøgt lækker og af den bedste tænklige kvalitet samt lydmæssigt helt der oppe hvor det stort set ikke i dag kan gøres bedre!!..kun anderledes!... S

Så hvad man så skal vælge må blive en smags sag!..  baseret på side by side sammenligning!!..

Det samme gælder B&W800 N!!

Hvad angår Klimax kontrols lyd???... aner det ikke!!

Den er der bare ikke i det samlede setup!!.. og så er den så god som man kan forlange!!!.........

mvh.

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2003 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

DET ULTIMATIVE SET-UP

Højttalere: Wilson X-1 Grand Slamm

Subwoofer: 2 stk. Wilson XS

CD kombi: dCS Verdi / dCS Elgar Plus / dCS Purcell

Effekt: Jadis JA-800

Pre: JP-80-MC

Diverse kabler: Nirvana

Jeg kan ikke lade være med at vise dette pragteksemplar på 800 w fra Jadis. Det vejer iøvrigt 420 kg. -jeg håber at i vil hjælpe mig med at stille det på plads ;)

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2003 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Jonas<< har du hørt den nye Kisto fra Linn... står den på indkøbslisten... Du har jo et rimeligt sindsygt effektsystem (eller hvad man nu kalder det ). Eller er du tilfreds nok med din 5103...

Tilfreds nok... HA, jeg ville være total yndlings glad, hvis jeg ejede sådan en sag! Men alt er jo relativt!

En anden ret lækker højtaler er Snell XA 90ps. Jeg hørte den spændt på Parasound Halo effekt og forforstærker. Den er godt nok også lækker. De koster "kun" 43.000kr pr. stk, men de lyder knagme godt!

MVH
Mads

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Sendt: 07 September 2003 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Den store drøm ???

Redaktørens TOP 10:

• 1) Nyt hus med den rette "koncertsal / biograf" med plads til LIVE optrædende.
  • 2) Den mest komfortable indretning af salen (stole, klima bla bla...)
  • 3) Wisdom Audios nyeste topsystem i fuld surround konfiguration
  • 4) Et uhyggeligt antal mbl effekttrin ( Se IFA 2003 rapporten )
  • 5) Dekodere fra Lexicon
  • 6) Scalere fra Faroudja
  • 7) Stewart lærred med det hele
  • 8) Barcos topprojektor
  • 9) 10 års forbrug af snacks, cola, rødvin og ikke mindst film og musik
  • 10) Og til sidst: Jævnlige opgraderinger af det hele - også rødvinen !!

Det er vel ikke for meget forlangt !!!

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

poul
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum!

Bruger siden: 05 Maj 2003
Sendt: 07 September 2003 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:

Denne tråds intention er særdeles god. Jeg har slettet en række total hjernedøde indlæg og de (også fornuftige)  besvarelser, der fulgte i kølvandet.

Vi har logget IP adresserne på de, der ødelægger trådene og vil i sidste ende blokere fuldstændig for deltagelse, hvis I ikke kan finde ud af at opføre jer fornuftigt.

Nej !

Anlæg (det var jo det drejede sig om)

hvis jeg hed Gates til efter navn stod der mere end et.

et med top modeller fra Martin L. og Mark L.  når der skulle spilles højt og imponerende.

et med nogen Lower horn og noget godnat Audio Note, når der skulle spilles klassisk og man skulle tæt på

og så ville de nok være i 5.1 konfig. (om ikke AN kan lokkes til at lave noget ?)

et eller andet PA, til noget techo skulle man vel også kunne putte ind i sal C.

jeg mener ikke der er et anlæg der kan spille alt lige godt !  og med den slags midler kunne man nok heller ikke bestemme sig !

Til top Vis poul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af poul

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 07 September 2003 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

madskruse skrev:
Jonas<< har du hørt den nye Kisto fra Linn... står den på indkøbslisten... Du har jo et rimeligt sindsygt effektsystem (eller hvad man nu kalder det ). Eller er du tilfreds nok med din 5103...

Tilfreds nok... HA, jeg ville være total yndlings glad, hvis jeg ejede sådan en sag! Men alt er jo relativt!

En anden ret lækker højtaler er Snell XA 90ps. Jeg hørte den spændt på Parasound Halo effekt og forforstærker. Den er godt nok også lækker. De koster "kun" 43.000kr pr. stk, men de lyder knagme godt!

MVH
Mads

Kisto har jeg lyttet og der er flere grunde til jeg ikke ejer denne sag. Min 5103 har mulighed for RF-demolator til mine laserdisk det har kisto ikke og kisto koster 100.000kr og jeg vil hellere satse på mit stereo så jeg ville hellere gå efter en Klimax Kontrol. Kisto er ikke ude reelt endnu derfor er den de har stående i Scala en Prototype som ikke er færdigt lavet. Men den har en klimax kontrol stereo forforstærker indbygget og jeg skal da gennemteste kisto en af dagende når scala får en rigtig model.

poul
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum!

Bruger siden: 05 Maj 2003
Sendt: 07 September 2003 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:

Den store drøm ???

Redaktørens TOP 10:

• 1) Nyt hus med den rette "koncertsal / biograf" med plads til LIVE optrædende.
  • 2) Den mest komfortable indretning af salen (stole, klima bla bla...)
  • 3) Wisdom Audios nyeste topsystem i fuld surround konfiguration
  • 4) Et uhyggeligt antal mbl effekttrin ( Se IFA 2003 rapporten )
  • 5) Dekodere fra Lexicon
  • 6) Scalere fra Faroudja
  • 7) Stewart lærred med det hele
  • 8) Barcos topprojektor
  • 9) 10 års forbrug af snacks, cola, rødvin og ikke mindst film og musik
  • 10) Og til sidst: Jævnlige opgraderinger af det hele - også rødvinen !!

Det er vel ikke for meget forlangt !!!

nej nej slet ikke

no. 11, et bredt udvalg af catwalk modeller til at servere !

Til top Vis poul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af poul

Mike-J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2003 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Wisdom Infinity Grande!!!  GISP!! og savle!!..

Håber en dag at komme til at høre DET! syatem!!...

mvh

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 September 2003 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Det ultimative drømmeanlæg.. Tja.. Jeg tror ikke jeg vil blive mere glad af at opnå neutral lyd, så det ultimative for mig må nok være:

B&W nautilus 800 højtalere

Denon AVCA1SR

Denon DVD A1

Iøvrigt tæt på det anlæg som Finn har, heldigt for ham jeg ikke er langfingret... Hehe

Det kunne nu også være sjovt med noget NAD, Holfi, eller Marantz

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 September 2003 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:

Rart at se dette initiativ. Og at indlæggene slettes istedet for at hele tråden lukkes

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes