Sendt: 27 April 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa alle sammen!
Jeg er helt ny udi denne HiFi-verden. Har i 6 år haft et gammelt stereo Denon-anlæg med nogle hjemmebyggede Cerwin Vega højttalere på, og det har været godt nok til mit behov, men nu skal der ske noget nyt!
Så jeg daffede en dag ind til det lokale HiFi-center og snuste lidt... må sige jeg var ret forvirret. Så på diverse forstærkere o.s.v. og anede end ikke hvad halvdelen af stikkene bagpå var til... og en forhandler tør jeg slet ikke stole på, så vil lige kaste mit behov ud til jer at analysere...
1. Jeg hører primært hård rock-musik, MEGET højt! Altså noget habil bas-understøttelse.
2. Jeg vil gerne have surround (de unge siger, det skulle være så godt, lol) - stuen er 4.5x7 meter med vinduer i een af de lange sider.
3. Pris helst under 15.000, i hvert fald ikke over 20.000.
4. Skal være til at finde ud af, så ingen i huset skal sætte sig ind i 100 siders manualer...
Alt skal altså indhentes af både højttalere, diverse forstærkere og en DVD-afspiller, der også gør sig godt ved almindelig CD-afspilning. Mit eksisterende er vist ikke værd at bygge på. Er ikke forbeholden overfor nogle mærker.
Håber der kan komme nogle konfigurationer på bordet, der er til at tage og føle på, og måske en vægten på fordele og ulemper...
|