Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 16:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Terje har betalt. Sagen afsluttet!! (3) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Bruger siden: 25 Juli 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Hej.

Det er ved at være længe siden, i sidst har læst noget nyt. Vedr. bedragerisagen fra nov/dec 2004.

Den 14/12-04 modtog jeg dette brev, fra det norske politi. Brevet er skrevet den 7/12-04:

Bekreftelse på anmeldt forhold

Forholdets art : Bedrageri ( par. 270 )
Gjernningsdato/-sted : 15/11-04/xxxxx xxxx x
Anmeldelses nr. : xxxxxxx
Saken registrert ved : Gjesdal Lensmannskontor
Påtaleleansvarlig : xxx, xxxx

Dette er en bekreftelse på at forholdet er anmeldt til politiet. Det er ikke nødvendig å kontakte politiet dersom de ikke har nye opplysninger i saken. Politiet vil søke å efterforske saken, slik at den er best mulig opplyst når avgjørelse tas. kontakter de et forsikringsselskap i anledning saken, må dette skrivet tas med. Det er ikke nødvendig med annen bekreftelse fra politiet.

Har de erstatningskrav de ønsker påtalemyndigheten skal fremme i forbindelse med en eventuell straffesak, må politiet snarest kontaktes, med mindre kravet ble innlevert samtidig med anmeldsen. De har en frist på tre uker fra i dag til skriftlig å dokumentere kravets størrelse. De kan ikke regne med at kravet tas med i straffesaken hvis fristen ikke overholdes. Ønsker de fristen forlenget, må politiet kontaktes.

Dersom de har innlevert anmeldelsen på vegne av en annen person, gjelder det overstående også ham/henne.

Når saken er ferdig behandlet, vil de få skriftlig underretning om påtalemyndighetens avgjørelse.

Med hilsen

Rogaland politidistrikt 

Idag har jeg så modtaget dette brev, fra retten i Hjørring. Skrevet den 6/5-05 og der står følgende:

Underretning om retsmøde.

Retten holder møde i sagen mod Terje Txxxxxxxx vedrørende bedrageri via HIFI klubbens hjemmeside.

Retten i Hjørring - Retssal 1, Kriminalretten, Jernbanegade 12, 1., 9800 Hjørring.
fredag den 3. juni 2005 kl. 09.30

Hvis De har et krav om erstatning, kan De møde og fremsætte kravet. De skal medbringe dokumentation for kravet. Det kan f.eks. være lægeerklæring eller regning for nødvendige reparationer eller genanskaffelser.

De kan sende en anden person, der har skriftlig fuldmagt fra Dem eller bede politiet om at fremsætte kravet i retten.

De kan ikke få dækket transportudgifter. ( Så er det godt, der kun er 16 km fra min bopæl )

Hvis De har spørgsmål, er De velkommen til at kontakte retten.

Med venlig hilsen

Hxxxx Hxxxxx
Kontorfuldmægtig

Vejledning vedlagt.

Nu er der gode chancer for, at jeg kan få de sidste små 700 dkr. tilbage og Terje får en dom.

Jeg følger op den 3. juni, når jeg har været i retten.

For at læse hele historien, skal i gå ind på disse links:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16846&P N=1&TPN=1

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17260&P N=1&TPN=1

Mvh. Thomas.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

ahh det var jo godt nyt..

er spændt på at høre hvad udfaldet bliver

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

Super! må du vinde og det statuere et eksempel på at folk ikke finder sig i hvad som helst, heller ikke ved brugt handel.

Har du fået en til at møde op for dig, eller hvordan klare du den? - tænker på at det jo kan blive dyrt at rejse.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

Hejsa jeg er meget glad for der er ved at komme en ende på det mareidt, som du har måtte komme igennem mage til bedrageri...

mvh novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Det lyder rigtig godt at sagen er ved at få en ende, omend det har taget mange resourcer.

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Sendt: 11 Maj 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Super! må du vinde og det statuere et eksempel på at folk ikke finder sig i hvad som helst, heller ikke ved brugt handel.

Har du fået en til at møde op for dig, eller hvordan klare du den? - tænker på at det jo kan blive dyrt at rejse.

Jeg møder selv op i retten. Der er trods alt kun 16 km fra min bopæl og jeg vil helst selv fremlægge mit erstatningskrav. Og der kan jeg fortælle, jeg idag ringede til TDC for at få sendt et udskrift, for mine telefonopkald for nov/dec 2004. Dem skal jeg bruge til for se hvor meget mine opkald til Norge har kostet, da jeg ringede til adressen i Arendal. Altså den adresse som Terje udnyttede, i forbindelse med hans svindel. ( http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16846&P N=1&TPN=1) Her efter fyraften var jeg inde i min bank. Hvor jeg snakkede med damen som der varetog min sag, da det hele stod på. Jeg fik lavet en udskrift over alle mine omkostninger. Dvs. kurstab og gebyrer i forbindelse med tilbageoverførelsen af pengene fra Norge. ( http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17260&P N=1&TPN=1) Som jeg skal bruge som dokumentation, sammen med udskrifterne for mine telefonopkald til Norge.

Som sagt følger jeg sagen op, den 3. juni efter retsmødet.

Mvh. Thomas.

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Retsmøde aflyst:

Jeg modtog i dag et brev fra Retten i Hjørring. Brevet er skrevet den 1. juni og der står følgende:

Aflysning af retsmøde.

Retsmødet i.

Retten i Hjørring - Restsal 1, Kriminalretten, Jernbanegade 12, 1. , 9800 Hjørring.
Fredag den 3. juni 2005 kl. 09:30

i sagen mod Terje Txxxxxxxx er aflyst.

Hvis De har spørgsmål, er De velkommen til at kontakte retten.

Med venlig hilsen

Rxxxx Hxxx Pxxxxxxx
Kontorfuldmægtig

Jeg kontaktede selvfølgelig retten, for at spørge hvorfor restmødet er blevet aflyst. Jeg fik denne svar:

Terje har valgt at vedtage en bøde og min erstatningskrav på 942,91 dkr.

Beløbet omfatter overførelsegebyr på 65 dkr, da jeg overførte de 7000 dkr. til "Tommy"/Terje den 15. november 2004. Da jeg med min banks hjælp fik pengene tilbage den 10. december 2004, skulle min bank have et gebyr på 250 dkr plus 108,58 i gebyr til Terje's bank. Nogle dage efter, blev der trukket yderlige 250 dkr i gebyr til udlandsafdelingen i Danmark. Resten omfatter kurstab i forbindelse med tilbageoverførelsen.

Jeg spurgte også om hvor meget Terje skal betale i bøde. Der fik jeg at vide jeg skal snakke med kriminalpolitiet om dette og jeg vil kontakte kriminalpolitiet i morgen, for få afklaret sagens forløb. Efter den er blevet sendt tilbage til Danmark.

Nu vil jeg afvente nogle dage og se om jeg får de 942,91 dkr fra Terje. Hvis ikke jeg får pengene, vil jeg skrive et anbefalet brev til Terje og hvis det ikke hjælper "pusser" jeg fogedretten på ham.

Jeg havde nu foretrukket Terje har fået en dom, så han kunne få sig en lærestreg. De 942,91 kommer først i anden række, det er trods alt forholdvis et lille beløb. Men dog statigvæk en "slags" penge.

For at læse hele historien, klik her:  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16846&P N=1&TPN=1  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17260&P N=1&TPN=1

Mvh. Thomas.      

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

ja hvis han slipper med en bøde på en tusse er der omkring er det sørgeligt
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Men det er sandsynligvis det der bliver udfaldet....

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Sendt: 09 Juni 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Hej.

I fredags (3/6) dagen efter hvor jeg fik besked på at retsmødet, er blevet aflyst. Sendte jeg en mail til Terje, hvor jeg skrev følgende:

Hej Terje.

Jeg har snakket med Retten i Hjørring, Danmark i dag. Jeg fik vide at, retsmødet i sagen mod dig er blevet aflyst. Fordi du har vedtaget en bøde og vedtaget mit erstatningskrav på 942,91 dkr.

De 942,91 dkr. kan du betale via bankoverførelsel.

Beløbet sættes ind på:

IBAN: DKxxxxxxxxxxxxxxx

SWIFT: xxxxxxxx

Når jeg har modtaget de 942,91 dkr, kan du betragte sagen som 100% afsluttet.

Hilsen Thomas.

Jeg vil afvente og se tiden an, indtil fredag den 17/6-05. Hvis jeg ikke har modtaget de 942,91 dkr. senest den dato, vil jeg sende et anbefalet brev til Terje og hvis det ikke hjælper. Er der kun fogedretten tilbage.

Her i dag modtog jeg endnu et brev fra Retten i Hjørring. Der var blevet afholdt et retsmøde den 27/5-05. I brevet står der følgende:

Udskrift af retsbogen

Den 27. maj kl. 14.00 blev retten sat på dommerkontoret af dommer Ix Jxxxxx.

Retsmødet var offentligt.

SS xxx/2005
Anklagemyndigheden
mod
Terje Txxxxxxxx
cpr.nr. xxxx85-xxxx

Ingen var tilsagt eller mødt.

Der fremlagdes skrivelse af 25. maj 2005 med bilag fra politimesteren i Hjørring.

Dommeren bemærkede, at det fremgår af sagens bilag, at tiltalte har vedtaget at betale en bøde på 5000 kr. samt anerkendt erstatningskravet på 942,91 kr.

Sagen sluttet.

Retten hævet.

Ix Jxxxxx.

rhp.

Udskriftens rigtighed bekræftes.
RETTEN I HJØRRING, den 8. juni 2005

P.d.v.

Rxxxx Hxxx Pxxxxxxx,
ktfm.

Jeg vil først betragte sagen som 100% afsluttet, når jeg har modtaget de 942,91 kr. i erstatning fra Terje.

Mvh. Thomas.    

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Det er godt å se at at boten har en størrelse som kan virke avskrekkende.
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Sendt: 09 Juni 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

Jeg vil lige advare jer, endnu engang.

Terje har stadigvæk den samme emailadresse.

Til jer der handler på brugtmarkedet på internettet, enten det er inden for HIFI eller nogen andet. Skal i tage jer i agt, hvis i støder på denne emailadresse: medox_me@yahoo.no Det er også mulig at Terje også har en anden/andre emailadresse(r). Så skal i også være opmærksom, hvis sælgeren hedder Tommy og oplyser en adresse i Arendal i Norge. Det kan være Terje der er på spil igen. I kan sende en privat besked til mig, hvis i støder på en Tommy fra Arendal i Norge. Så kan jeg fortælle om der er Terje der ude med "riven" igen.

Jeg har Terje's adresse, konto nr. og hans fødseldato. Som jeg giver ud ved særlig interesse.

Dog håber jeg, at Terje i fremtiden vil holde sig på "måtten". Og bøden på de 5000 kr har haft en afskrækkende effekt på ham.

Mvh. Thomas.

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Det er jeg godt nok ked af at høre, håber der kommer en løsning på det i fremtiden...
Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

T h o m a s skrev:

Hej igen.

Jeg vil lige advare jer, endnu engang.

Terje har stadigvæk den samme emailadresse.

Til jer der handler på brugtmarkedet på internettet, enten det er inden for HIFI eller nogen andet. Skal i tage jer i agt, hvis i støder på denne emailadresse: medox_me@yahoo.no Det er også mulig at Terje også har en anden/andre emailadresse(r). Så skal i også være opmærksom, hvis sælgeren hedder Tommy og oplyser en adresse i Arendal i Norge. Det kan være Terje der er på spil igen. I kan sende en privat besked til mig, hvis i støder på en Tommy fra Arendal i Norge. Så kan jeg fortælle om der er Terje der ude med "riven" igen.

Jeg har Terje's adresse, konto nr. og hans fødseldato. Som jeg giver ud ved særlig interesse.

Dog håber jeg, at Terje i fremtiden vil holde sig på "måtten". Og bøden på de 5000 kr har haft en afskrækkende effekt på ham.

Mvh. Thomas.

GODT KÆMPET godt der ikke er SÅ mange af Tejres typer

Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Sendt: 17 Juni 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

T h o m a s skrev:

Jeg vil afvente og se tiden an, indtil fredag den 17/6-05. Hvis jeg ikke har modtaget de 942,91 dkr. senest den dato, vil jeg sende et anbefalet brev til Terje og hvis det ikke hjælper. Er der kun fogedretten tilbage.    

Det er idag fredag den 17. juni. Og jeg var i banken idag for at tjekke om der var gået nogle penge ind fra Terje. Jeg har endnu ikke modtaget noget erstatning fra Terje. Så løbet af i dag vil jeg skrive et anbefalet brev til Terje, hvor jeg vil bede ham om at overføre 942,91 dkr til mig. Som Terje skylder mig i erstatning. Jeg når nok ikke at få brevet sendt i dag. Jeg regner med at få brevet sendt lørdag eller mandag. Så må vi om Terje vil få "fingeren ud ad r" og betale hvad han skylder mig i erstatning.

Mvh. Thomas.

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Sendt: 18 Juni 2005 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Jeg fik skrevet og sendt brevet til Terje I Norge fredag eftermiddag, lige før posthust lukkede.

I brevet har jeg givet ham en frist på tre uger, fra dags dato ( 17. juni 2005 ). Hvis jeg ikke har modtaget min erstatning, inden for fristen. Vil jeg gå til fogedretten.

Desuden har jeg taget en kopi af Udskrift af retsbogen. Og vedlagt til brevet.

Mvh. Thomas.  

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 18 Juni 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Jeg håber at det flasker sig for dig så det ikke skal til at igennem systemet igen. Det er sgu træls at det skal tage så lang tid for så lidt pga. en svindler!

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Sendt: 09 Juli 2005 kl. 02:52 | IP-adresse registreret  

T h o m a s skrev:

Jeg fik skrevet og sendt brevet til Terje I Norge fredag eftermiddag, lige før posthust lukkede.

I brevet har jeg givet ham en frist på tre uger, fra dags dato ( 17. juni 2005 ). Hvis jeg ikke har modtaget min erstatning, inden for fristen. Vil jeg gå til fogedretten.

Desuden har jeg taget en kopi af Udskrift af retsbogen. Og vedlagt til brevet.

Mvh. Thomas.  

Hej

Den 17. juni sendte jeg et anbefalet brev til Terje. Hvor jeg bedte ham om, at betale erstatningen til mig. Jeg gav ham en frist på tre uger fra den 17. juni. Dvs. til den 8. juli 2005.
Fredag den 8. juli 2005, var jeg i banken. For at se om jeg har modtaget erstatningen fra Terje. Men Terje har ikke betalt erstatningen.

Da han ikke har betalt, kontaktede jeg retten. Der fik jeg at vide, at retten i Danmark ikke kan gøre mere, da Terje har vedtaget sin bøde og anerkendt min erstatningskrav. Da Terje bor i Norge, er det fogedretten i Norge jeg skal kontakte, for at få Terje til at betale hvad han skylder mig i erstatning.
Jeg fik at vide, hver tirsdag kan man kontakte gratis advokathjælp. Jeg vil kontakte dem på tirsdag og prøve få dem at hjælpe mig, at kontakte fogedretten i Norge.

Jeg følger op på tirsdag, når jeg har snakket med advokaten.

Mvh. Thomas. 

Trinityx2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har lest igjennom alle dine innlegg og må bare bøye meg i støvet for framgangsmåten din Thomas  meget profft.

Ønsker deg lykke til videre og håper du får de resterende pengene dine .

Ikke gi Terje fred før det skjer............

Til top Vis Trinityx2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Trinityx2

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Det var dog lige godt satans! Sådan en idiot! Håber du får ham ned med nakken, og får dine penge! Uduelige nordmand!!

Mvh
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum