Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 08:57   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: PS3 Specs release! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LaMancha
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Marts 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 159
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Fra Newz.dk/Gamespot.com:

Så blev spændingen udløst, da Sony i går præsenterede deres næste PlayStation. Den nye PlayStation 3 er udstyret med den nyeste teknologi. CPU'en består af en speciel udviklet 8-kernet processor fra IBM, døbt 'Cell' med en clockfrekvens på 3,2 GHz. Til grafikken er der valgt en speciel udviklet chip fra nVidia, som er mere end dobbelt så kraftig som nVidias stærkeste grafikkort, GeForce 6800 Ultra. Controllerne er blevet Bluetooth trådløse og maskinen har, udover almindelig AV-udgang til TV, også fået to DVI/HD-udgange. Maskinen leveres med tre stk. Gigabit-ethernet porte, trådløst 802.11 B/G-netværk og seks stk. USB 2.0 porte, samt slot til 2.5" harddisk.

Systemets totale performance er opgivet til 2 Teraflops pr. sekund.

Sony har lovet at nye versioner af bl.a. Metal Gear Solid, Tekken, Gran Turismo og Devil May Cry også er lige på trapperne. Eftersom den nye PlayStation 3 er udstyret med Blu-Ray, leveres spillene på BD-ROM'er. Til dem, som har en eksisterende spilsamling, har Sony lovet, at PlayStation 3 afvikler alle PlayStation og PlayStation 2 spil.

Udover spil så forventer Sony at maskinen også skal kunne anvendes til andre ting og derigennem fungere som hjemmets centrale underholdningsapparat. Maskinen er blevet udstyret med slots til bl.a. MemoryStick og CompactFlash, så man kan gennemse billeder.

Den nye PlayStation 3 kommer på markedet i foråret 2006.

Lyder virkelig NICE!

Indlægget skal ses som supplement til debatten om BD/HD-DVD, ikke som OT Game News.


__________________

NAD C352
Classic No.01B
B&W 603S3
QED Qunex 3
QED Silver Bi-Wire
TaraLabs Missing Link
32 PF 9731D


[URL=http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28514&PN=1]Se mit anlæg her
Til top Vis LaMancha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LaMancha
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

LaMancha skrev:
Fra Newz.dk/Gamespot.com:

Så blev spændingen udløst, da Sony i går præsenterede deres næste PlayStation. Den nye PlayStation 3 er udstyret med den nyeste teknologi. CPU'en består af en speciel udviklet 8-kernet processor fra IBM, døbt 'Cell' med en clockfrekvens på 3,2 GHz. Til grafikken er der valgt en speciel udviklet chip fra nVidia, som er mere end dobbelt så kraftig som nVidias stærkeste grafikkort, GeForce 6800 Ultra. Controllerne er blevet Bluetooth trådløse og maskinen har, udover almindelig AV-udgang til TV, også fået to DVI/HD-udgange. Maskinen leveres med tre stk. Gigabit-ethernet porte, trådløst 802.11 B/G-netværk og seks stk. USB 2.0 porte, samt slot til 2.5" harddisk.

Systemets totale performance er opgivet til 2 Teraflops pr. sekund.

Sony har lovet at nye versioner af bl.a. Metal Gear Solid, Tekken, Gran Turismo og Devil May Cry også er lige på trapperne. Eftersom den nye PlayStation 3 er udstyret med Blu-Ray, leveres spillene på BD-ROM'er. Til dem, som har en eksisterende spilsamling, har Sony lovet, at PlayStation 3 afvikler alle PlayStation og PlayStation 2 spil.

Udover spil så forventer Sony at maskinen også skal kunne anvendes til andre ting og derigennem fungere som hjemmets centrale underholdningsapparat. Maskinen er blevet udstyret med slots til bl.a. MemoryStick og CompactFlash, så man kan gennemse billeder.

Den nye PlayStation 3 kommer på markedet i foråret 2006.

Lyder virkelig NICE!

Indlægget skal ses som supplement til debatten om BD/HD-DVD, ikke som OT Game News.

Er der mon nogen, der tør komme med et bud, på hvad den kommer til at koste. Jeg husker jo nok, hvad PS2eren stod til da den kom.



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1597
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Jeg synes der stod 3-400$ på New York Times. Men det var vist også kun gæt. Som sædvanlig er det nok spillene, der for alvor koster.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

LaMancha skrev:

Lyder virkelig NICE!

Mere info her:

http://www.joystiq.com/entry/1234000050043558/

1080P support... JA TAK!



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
Tk-rwg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

hmm umiddelbart ser det ud som om det er nogenlunde samme specs. som xbox 2.  Det bliver svært at vælge
Til top Vis Tk-rwg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tk-rwg
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Har set næsten hele sonys Presentation som kan ses her;

http://www.gamespot.com/news/2005/05/16/news_6124681.html?gc st=2stream_sonypress_e305.asx

Among one hundred billion other bits of technical information, we recently learned that the PlayStation 3 will be capable of outputting a 1080 progressive scan image.

Very few pieces of media currently support 1080 progressive scan display. For reference, Apple recently announced that it would release new movie trailers in 1080p format, provided gamers used their new Quicktime application. Additionally, a couple of movies (namely Terminator 2) support 1080p.

While a lot of televisions do not currently support the ultra high-end format, it's great to see Sony looking way into the future for its next system.

UPDATE - 6:22PM - We have just been updated by our away team at the SCEA conference that not only will 1080p be supported by the system, but that this is considered the standard resolution for the system. Every game for the system will be in incredible, indelible, indubitable HD.

Nobody at IGN even owns a TV that can do 1080p, but that's the system's goal - to give HDTV a killer app piece of hardware that people will no longer be able to live without. Get your wallet ready...
Så kan man da se BD.

Og Specs;
Product name: PlayStation 3

Logo: PLAYSTATION(R)3

CPU

Cell Processor
PowerPC-base Core @3.2GHz
1 VMX vector unit per core
512KB L2 cache
7 x SPE @3.2GHz
7 x 128b 128 SIMD GPRs
7 x 256KB SRAM for SPE
* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy
total floating point performance: 218 GFLOPS

GPU

RSX @550MHz
1.8 TFLOPS floating point performance
Full HD (up to 1080p) x 2 channels
Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines

Sound

Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell- base processing)

Memory

256MB XDR Main RAM @3.2GHz 256MB GDDR3 VRAM @700MHz

System Bandwidth

Main RAM 25.6GB/s
VRAM 22.4GB/s
RSX 20GB/s (write) + 15GB/s (read)
SB< 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)

System Floating Point Performance

2 TFLOPS

Storage

Detachable 2.5" HDD slot x 1

I/O

USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)
Memory Stick standard/Duo, PRO x 1
SD standard/mini x 1
CompactFlash (Type I, II) x 1

Communication

Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)
Wi-Fi IEEE 802.11 b/g
Bluetooth 2.0 (EDR)

Controller

Bluetooth (up to 7)
USB 2.0 (wired)
Wi-Fi (PSP)
Network (over IP)

AV Output

Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
HDMI: HDMI out x 2
Analog: AV MULTI OUT x 1
Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1

Disc Media

CD PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc, DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)
DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
Blu-ray Disc: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video( Beerchug ) , BD-ROM, BD-R,
 BD-RE

Jeg har postede en masse billeder i denne tråd;

http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=1 2582&postdays=0&postorder=asc&start=30

Orker ikke også at gøre det her,,,,



__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
KOS.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Ja så ved man da godt hvad det bliver når man skal vælge mellem X-Box 360 og Sony Playstation 3,jeg vælger PS3 ingen tvivl.

__________________
Samsung LE40 M6.Denon AVR-1905.Sony DVD-Optager RDR-HX900.Denon DVD-2910.Front HT B&W DM 602-s3.Center B&W LCR-60-S3.Bag HT.Paradigm Micro V2.DALI SWA12 subwoofer.DVDO VP30 HD Video Processor & Hub.
Til top Vis KOS.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOS.
 
LaMancha
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Marts 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 159
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Den er en hel del kraftigere end Xbox 360, kan sq ikke huske hvor jeg læste det men det lød meget sagligt 

__________________

NAD C352
Classic No.01B
B&W 603S3
QED Qunex 3
QED Silver Bi-Wire
TaraLabs Missing Link
32 PF 9731D


[URL=http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28514&PN=1]Se mit anlæg her
Til top Vis LaMancha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LaMancha
 
zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1490
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Anandtech har en god artikel med en række billeder fra præsentationen her:
http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=2417

En ting jeg specielt lagde mærke til var: DUAL HDMI!
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

damn hvor jeg glæder mig..

og

som et par af de mange fede features..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Graa
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Når der er HDMI udgange, vil det så sige, at det kan blive vanskeligt at tilslutte et LCD-tv med DVI indgang.

Jeg ved, at der findes HDMI->DVI adaptere, men kræver HDMI ikke en licens i modtagerapparatet.

Eller er det mig der er helt uvidende???

 

Til top Vis Graa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Graa
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

men helt ærlig hvem har to HD skærme i 1080p?
Jeg savner denne feature;





__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Graa skrev:

Når der er HDMI udgange, vil det så sige, at det kan blive vanskeligt at tilslutte et LCD-tv med DVI indgang.

Jeg ved, at der findes HDMI->DVI adaptere, men kræver HDMI ikke en licens i modtagerapparatet.

Eller er det mig der er helt uvidende???

For at tilslutte HDMI til DVI, skal DVI indgangen understøtte HDCP. Gør den ikke det vil det ikke virke.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
KOS.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Graa skrev:

Når der er HDMI udgange, vil det så sige, at det kan blive vanskeligt at tilslutte et LCD-tv med DVI indgang.

Jeg ved, at der findes HDMI->DVI adaptere, men kræver HDMI ikke en licens i modtagerapparatet.

Eller er det mig der er helt uvidende???

For at tilslutte HDMI til DVI, skal DVI indgangen understøtte HDCP. Gør den ikke det vil det ikke virke.



Hvordan finder jeg ud af om det undestytter mit LCD Tv,Sharp LC-37GA3E.
Har nu sidet og læst og læst i min brugsanvisning og kan ikke finde noget om det,så er der en sød sjæl der kan fortælle mig det.Og det har selvfølig "Kun" DVI indgang.Der står at The Pc(DVI) input terminals are DDc1/2B-compatible.


__________________
Samsung LE40 M6.Denon AVR-1905.Sony DVD-Optager RDR-HX900.Denon DVD-2910.Front HT B&W DM 602-s3.Center B&W LCR-60-S3.Bag HT.Paradigm Micro V2.DALI SWA12 subwoofer.DVDO VP30 HD Video Processor & Hub.
Til top Vis KOS.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOS.
 
Graa
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

Ja, det ser ud til, at PS3 bliver kraftigere end X-box360, meeeeen de er jo begge kraftige og alt rigeligt til spil. Selvom X-box nu er kraftigere end PS2 har de jo mere end svært ved at få spiloplevelsen til at overgå PS2. X-boxens kapacitet udnyttes jo kun i ganske få spil... Så det afgørende bliver nok softwaren...

Og det vigtigste: X-box360 kan bruges som Mediecenter, kompatibel med XP som de fleste jo har installeret. Med firewire samt usb2,0 kan man vel tilslutte eksterne harddiske og se sine film via boxen, ligesom man kan overføre sin musik,fotos og andet via computer. Kan man det samme med PS3??? De samarbejder jo ikke ligefrem med Microsoft i denne sammenhæng. Skal de udvikle sin egen software, så de samme muligheder opnås???  

Til top Vis Graa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Graa
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Ja PS3 har wi-fi og Blutoth. Så mon ikke man kan streame fra sin pc?



__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
Graa
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Jamen så ser jeg da PS3/x-box 360 som et oplagt alternativ til at opgradere sin nuværende HTPC.

For ca. 1800-2000 kr. får man jo så en kraftig processor, kraftigt grafikkort, super tilslutningsmuligheder mv. mv. Og hvis de i forvejen lagrede film mv. kan streames fra computer via en Media-center/Sony brugerflade kan man vel ikke forlange mere.

Så er jeg da ligeglad med de alt for dyre spil. Dem kan de beholde.

Er det kun mig der ser de nye maskiner som supplement/opgradering til en ældre HTPC, og har jeg måske overset en detalje eller to.

 

Til top Vis Graa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Graa
 
zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1490
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Ja - der er ingen TV-Tuner i...

Men det kan jo være at der kommer en, fx til USB...
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK
 
Graa
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Nej tv-tuneren mangler, det er derfor jeg skriver at den kan supplere computeren som selvf. har indbygget/eksternt tv-tuner kort. Jeg går så ud fra, at man via Media-center-brugerfladen på konsollen kan styre tv-optagelser/kigning på computeren.....

Det jeg mener er, at man for ca. 1800 kr. kan undgå at skulle opgradere sin nuværende computer med:

Processor, grafikkort, ram, lydkort, bundkort mv, mv.

Eller alternativt spare en for at skulle investere i en helt ny computer.

Til top Vis Graa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Graa
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes