| Forfatter |
|
LaMancha Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fra Newz.dk/Gamespot.com:
Så blev spændingen udløst, da Sony i går præsenterede deres næste
PlayStation. Den nye PlayStation 3 er udstyret med den nyeste
teknologi. CPU'en består af en speciel udviklet 8-kernet processor fra
IBM, døbt 'Cell' med en clockfrekvens på 3,2 GHz. Til grafikken er der
valgt en speciel udviklet chip fra nVidia, som er mere end dobbelt så
kraftig som nVidias stærkeste grafikkort, GeForce 6800 Ultra.
Controllerne er blevet Bluetooth trådløse og maskinen har, udover
almindelig AV-udgang til TV, også fået to DVI/HD-udgange. Maskinen
leveres med tre stk. Gigabit-ethernet porte, trådløst 802.11
B/G-netværk og seks stk. USB 2.0 porte, samt slot til 2.5" harddisk.
Systemets totale performance er opgivet til 2 Teraflops pr. sekund.
Sony har lovet at nye versioner af bl.a. Metal Gear Solid, Tekken, Gran
Turismo og Devil May Cry også er lige på trapperne. Eftersom den nye
PlayStation 3 er udstyret med Blu-Ray, leveres spillene på BD-ROM'er.
Til dem, som har en eksisterende spilsamling, har Sony lovet, at
PlayStation 3 afvikler alle PlayStation og PlayStation 2 spil.
Udover spil så forventer Sony at maskinen også skal kunne anvendes til
andre ting og derigennem fungere som hjemmets centrale
underholdningsapparat. Maskinen er blevet udstyret med slots til bl.a.
MemoryStick og CompactFlash, så man kan gennemse billeder.
Den nye PlayStation 3 kommer på markedet i foråret 2006.
Lyder virkelig NICE!
Indlægget skal ses som supplement til debatten om BD/HD-DVD, ikke som OT Game News.
__________________
NAD C352
Classic No.01B
B&W 603S3
QED Qunex 3
QED Silver Bi-Wire
TaraLabs Missing Link
32 PF 9731D
[URL=http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28514&PN=1]Se mit anlæg her
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
LaMancha skrev:
Fra Newz.dk/Gamespot.com:
Så blev spændingen udløst, da Sony i går præsenterede deres næste PlayStation. Den nye PlayStation 3 er udstyret med den nyeste teknologi. CPU'en består af en speciel udviklet 8-kernet processor fra IBM, døbt 'Cell' med en clockfrekvens på 3,2 GHz. Til grafikken er der valgt en speciel udviklet chip fra nVidia, som er mere end dobbelt så kraftig som nVidias stærkeste grafikkort, GeForce 6800 Ultra. Controllerne er blevet Bluetooth trådløse og maskinen har, udover almindelig AV-udgang til TV, også fået to DVI/HD-udgange. Maskinen leveres med tre stk. Gigabit-ethernet porte, trådløst 802.11 B/G-netværk og seks stk. USB 2.0 porte, samt slot til 2.5" harddisk.
Systemets totale performance er opgivet til 2 Teraflops pr. sekund.
Sony har lovet at nye versioner af bl.a. Metal Gear Solid, Tekken, Gran Turismo og Devil May Cry også er lige på trapperne. Eftersom den nye PlayStation 3 er udstyret med Blu-Ray, leveres spillene på BD-ROM'er. Til dem, som har en eksisterende spilsamling, har Sony lovet, at PlayStation 3 afvikler alle PlayStation og PlayStation 2 spil.
Udover spil så forventer Sony at maskinen også skal kunne anvendes til andre ting og derigennem fungere som hjemmets centrale underholdningsapparat. Maskinen er blevet udstyret med slots til bl.a. MemoryStick og CompactFlash, så man kan gennemse billeder.
Den nye PlayStation 3 kommer på markedet i foråret 2006.
Lyder virkelig NICE! 
Indlægget skal ses som supplement til debatten om BD/HD-DVD, ikke som OT Game News.
|
|
|
Er der mon nogen, der tør komme med et bud, på hvad den kommer til at koste. Jeg husker jo nok, hvad PS2eren stod til da den kom. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes der stod 3-400$ på New York Times. Men det var vist også kun gæt. Som sædvanlig er det nok spillene, der for alvor koster.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
LaMancha skrev:
Lyder virkelig NICE! 
|
|
|
Mere info her:
http://www.joystiq.com/entry/1234000050043558/
1080P support... JA TAK! __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Tk-rwg Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2004
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm umiddelbart ser det ud som om det er nogenlunde samme specs. som xbox 2. Det bliver svært at vælge
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har set næsten hele sonys Presentation som kan ses her;
http://www.gamespot.com/news/2005/05/16/news_6124681.html?gc st=2stream_sonypress_e305.asx
Among one hundred billion other bits of technical information, we
recently learned that the PlayStation 3 will be capable of outputting a
1080 progressive scan image.
Very few pieces of media currently support 1080 progressive scan
display. For reference, Apple recently announced that it would release
new movie trailers in 1080p format, provided gamers used their new
Quicktime application. Additionally, a couple of movies (namely
Terminator 2) support 1080p.
While a lot of televisions do not currently support the ultra
high-end format, it's great to see Sony looking way into the future for
its next system.
UPDATE - 6:22PM - We have just been updated by our away team at the
SCEA conference that not only will 1080p be supported by the system,
but that this is considered the standard resolution for the system.
Every game for the system will be in incredible, indelible, indubitable
HD.
Nobody at IGN even owns a TV that can do 1080p, but that's the
system's goal - to give HDTV a killer app piece of hardware that people
will no longer be able to live without. Get your wallet ready...
Så kan man da se BD.
Og Specs;
Product name: PlayStation 3
Logo: PLAYSTATION(R)3
CPU
Cell Processor
PowerPC-base Core @3.2GHz
1 VMX vector unit per core
512KB L2 cache
7 x SPE @3.2GHz
7 x 128b 128 SIMD GPRs
7 x 256KB SRAM for SPE
* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy
total floating point performance: 218 GFLOPS
GPU
RSX @550MHz
1.8 TFLOPS floating point performance
Full HD (up to 1080p) x 2 channels
Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines
Sound
Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell- base processing)
Memory
256MB XDR Main RAM @3.2GHz 256MB GDDR3 VRAM @700MHz
System Bandwidth
Main RAM 25.6GB/s
VRAM 22.4GB/s
RSX 20GB/s (write) + 15GB/s (read)
SB< 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)
System Floating Point Performance
2 TFLOPS
Storage
Detachable 2.5" HDD slot x 1
I/O
USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)
Memory Stick standard/Duo, PRO x 1
SD standard/mini x 1
CompactFlash (Type I, II) x 1
Communication
Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)
Wi-Fi IEEE 802.11 b/g
Bluetooth 2.0 (EDR)
Controller
Bluetooth (up to 7)
USB 2.0 (wired)
Wi-Fi (PSP)
Network (over IP)
AV Output
Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
HDMI: HDMI out x 2
Analog: AV MULTI OUT x 1
Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1
Disc Media
CD PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM),
CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc, DualDisc
(audio side), DualDisc (DVD side)
DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
Blu-ray Disc: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video( ) , BD-ROM, BD-R,
BD-RE
Jeg har postede en masse billeder i denne tråd;
http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=1 2582&postdays=0&postorder=asc&start=30
Orker ikke også at gøre det her,,,,
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
KOS. Forum Bruger


Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så ved man da godt hvad det bliver når man skal vælge mellem X-Box 360 og Sony Playstation 3,jeg vælger PS3 ingen tvivl.
__________________ Samsung LE40 M6.Denon AVR-1905.Sony DVD-Optager RDR-HX900.Denon DVD-2910.Front HT B&W DM 602-s3.Center B&W LCR-60-S3.Bag HT.Paradigm Micro V2.DALI SWA12 subwoofer.DVDO VP30 HD Video Processor & Hub.
|
| Til top |
|
| |
LaMancha Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er en hel del kraftigere end Xbox 360, kan sq ikke huske hvor jeg læste det men det lød meget sagligt
__________________
NAD C352
Classic No.01B
B&W 603S3
QED Qunex 3
QED Silver Bi-Wire
TaraLabs Missing Link
32 PF 9731D
[URL=http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28514&PN=1]Se mit anlæg her
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger


Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
damn hvor jeg glæder mig..

og

som et par af de mange fede features..
|
| Til top |
|
| |
Graa Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når der er HDMI udgange, vil det så sige, at det kan blive vanskeligt at tilslutte et LCD-tv med DVI indgang.
Jeg ved, at der findes HDMI->DVI adaptere, men kræver HDMI ikke en licens i modtagerapparatet.
Eller er det mig der er helt uvidende???
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
men helt ærlig hvem har to HD skærme i 1080p? 
Jeg savner denne feature;

__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Graa skrev:
|
Når der er HDMI udgange, vil det så sige, at det kan blive vanskeligt at tilslutte et LCD-tv med DVI indgang.
Jeg ved, at der findes HDMI->DVI adaptere, men kræver HDMI ikke en licens i modtagerapparatet.
Eller er det mig der er helt uvidende??? |
|
|
For at tilslutte HDMI til DVI, skal DVI indgangen understøtte HDCP. Gør den ikke det vil det ikke virke. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
KOS. Forum Bruger


Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Graa skrev:
|
Når der er HDMI udgange, vil det så sige, at det kan blive vanskeligt at tilslutte et LCD-tv med DVI indgang.
Jeg ved, at der findes HDMI->DVI adaptere, men kræver HDMI ikke en licens i modtagerapparatet.
Eller er det mig der er helt uvidende??? |
|
|
For at tilslutte HDMI til DVI, skal DVI indgangen understøtte HDCP. Gør den ikke det vil det ikke virke. |
|
|
Hvordan finder jeg ud af om det undestytter mit LCD Tv,Sharp LC-37GA3E.
Har nu sidet og læst og læst i min brugsanvisning og kan ikke finde
noget om det,så er der en sød sjæl der kan fortælle mig det.Og det har
selvfølig "Kun" DVI indgang.Der står at The Pc(DVI) input terminals are DDc1/2B-compatible.
__________________ Samsung LE40 M6.Denon AVR-1905.Sony DVD-Optager RDR-HX900.Denon DVD-2910.Front HT B&W DM 602-s3.Center B&W LCR-60-S3.Bag HT.Paradigm Micro V2.DALI SWA12 subwoofer.DVDO VP30 HD Video Processor & Hub.
|
| Til top |
|
| |
Graa Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 20 Maj 2005 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det ser ud til, at PS3 bliver kraftigere end X-box360, meeeeen de er jo begge kraftige og alt rigeligt til spil. Selvom X-box nu er kraftigere end PS2 har de jo mere end svært ved at få spiloplevelsen til at overgå PS2. X-boxens kapacitet udnyttes jo kun i ganske få spil... Så det afgørende bliver nok softwaren...
Og det vigtigste: X-box360 kan bruges som Mediecenter, kompatibel med XP som de fleste jo har installeret. Med firewire samt usb2,0 kan man vel tilslutte eksterne harddiske og se sine film via boxen, ligesom man kan overføre sin musik,fotos og andet via computer. Kan man det samme med PS3??? De samarbejder jo ikke ligefrem med Microsoft i denne sammenhæng. Skal de udvikle sin egen software, så de samme muligheder opnås???
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 20 Maj 2005 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja PS3 har wi-fi og Blutoth. Så mon ikke man kan streame fra sin pc?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Graa Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så ser jeg da PS3/x-box 360 som et oplagt alternativ til at opgradere sin nuværende HTPC.
For ca. 1800-2000 kr. får man jo så en kraftig processor, kraftigt grafikkort, super tilslutningsmuligheder mv. mv. Og hvis de i forvejen lagrede film mv. kan streames fra computer via en Media-center/Sony brugerflade kan man vel ikke forlange mere.
Så er jeg da ligeglad med de alt for dyre spil. Dem kan de beholde.
Er det kun mig der ser de nye maskiner som supplement/opgradering til en ældre HTPC, og har jeg måske overset en detalje eller to .
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger


Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - der er ingen TV-Tuner i...
Men det kan jo være at der kommer en, fx til USB...
|
| Til top |
|
| |
Graa Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej tv-tuneren mangler, det er derfor jeg skriver at den kan supplere computeren som selvf. har indbygget/eksternt tv-tuner kort. Jeg går så ud fra, at man via Media-center-brugerfladen på konsollen kan styre tv-optagelser/kigning på computeren.....
Det jeg mener er, at man for ca. 1800 kr. kan undgå at skulle opgradere sin nuværende computer med:
Processor, grafikkort, ram, lydkort, bundkort mv, mv.
Eller alternativt spare en for at skulle investere i en helt ny computer.
|
| Til top |
|
| |