| Forfatter |
|
II DoMain II Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Hifi4All'ere ;)
Jeg står og skal til at flytte, og derfor skal jeg have installeret mit hifi, i min nye lejlighed..
Til det skal jeg bruge 2 stk. glas hylder, en til min forstærker, og en til min center højttaler. Begge skal hænge lige over mit tv. (Centeren nederst).
Men hvor finder jeg nogle billige glas hylder?
De skal kunne bære minimum 14 kg.
Centeren er 50 cm. bred, så hylderne skal vel minimum være 55 cm. brede?
Well.. Jeg håber nogle kan hjælpe mig her :)
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
De billigste jeg har set i nogenlunde kvalitet er VM acoustics fra HIFI-klubben. De kan bære 40kg
Man kan også lave dem selv, det bliver ikke billigere, man kan nogen tilfælde være bedre end det købte.
Hvorfor skal hylden være minimum 55cm bred? Centeren kan da godt stikke lidt ud på hver side, det er set før.
|
| Til top |
|
| |
II DoMain II Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm..
Syntes 500 kr. er lidt meget for en hylde ;)
Findes de ikke billigere?
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er faktisk rimeligt billilgt...du kan godt få billigere, men så er vi ude i noget IKEA stads, som hverken har den rigtige størrelse eller kan holde til vægten af HIFI.
Du kan nogle gange være heldig og finde en brugt glashylde ind på brugtmarkedet, det tager da lige toppen af prisen
Som sagt så kan det ikke gøres billige selv, med mindre man selv har værktøj eller har forbindelser. Bare det hærdede facetslebet glas i de rigtige mål kostede mere nede ved min glarmester end en ny hylde nede i klubben.
Hvis du derimod vil arbejde i træ, så er mulighederne nogle helt andre for gør-det-selv manden.
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger


Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, nogle lakerede MDF hylder kan tage sig nydeligt ud og koster vel kun et par hundrede kroner. Og så har man MDF plade til overs...
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti-5000 skrev:
| Ja, nogle lakerede MDF hylder kan tage sig nydeligt ud og koster vel kun et par hundrede kroner. Og så har man MDF plade til overs... |
|
|
Hvis man så bruger en stump X-finer i stedet er det endnu pænere
Og skulle man finde på at sætte CD-spillen på det, er det også væsentlig mere anvendeligt end glas.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger


Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
JBL Ti-5000 skrev:
| Ja, nogle lakerede MDF hylder kan tage sig nydeligt ud og koster vel kun et par hundrede kroner. Og så har man MDF plade til overs... |
|
|
Hvis man så bruger en stump X-finer i stedet er det endnu pænere
Og skulle man finde på at sætte CD-spillen på det, er det også væsentlig mere anvendeligt end glas.
/vilmann |
|
|
Hvis det skal lakeres med farve vil jeg klart anbefale MDF. Man kan også finére MDF hvis det er 
|
| Til top |
|
| |
McAllan Forum Bruger


Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvordan spørgeren tænker sig sine hylder, men
personligt kunne jeg da godt forestille mig at lave dem af de flade
granit-fliser eller hvad man nu skal kalde dem man kan købe i
byggemarket. Blot skal det understøttes to steder, ellers tror jeg ikke
granitten er stærk nok (afhængig af tykkelse og apparat selvfølgelig).
Altså hvis man er til den stil. Personligt synes jeg det giver et vist
præg med forholdsvis rå materieler i forbindelse med fine forarbejdede
omgivelser. F.eks. står mine to Dali 6006'er på et par havefliser (m.
gummifødder under begge dele) til at hjælpe mod vibrationer i
trægulvet. De må da endeligt ikke males. Lidt som sur/sød sauce - ikke
for meget sødt og ikke for meget surt hvis i forstår
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
| Til top |
|
| |