Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 00:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Førpriser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Jeg læser med stor interesse annoncer på KØB, SALG og BYTTE. Men tit og ofte ser man eksempler på førpriser der er taget ud af den blå luft. Jeg vil hermed gerne opfordre folk til at være reelle omkring dette forhold.

Eksempler: Mark Levinson; NYPRISER: 331= 39000kr, 332= 59000kr og 333= 79000kr.

venlig hilsen

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enig i at det ville være rart hvis folk de skrev realistiske ny-priser.

Men det ville nu også være rart når du kommer med sådan et eksempel hvis du skriver hvilke priser du mener er de rigtige, ellers kan det jo være lidt svært at forholde sig til for de af os der ikke lige går rundt med priserne på ML brændt fast i hjernen

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

den var da værre med den SiriuS dmx100 der pludselig stod til 20k i førpris, og var blevet 2 år yngre

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Fremmede skrev:

Jeg læser med stor interesse annoncer på KØB, SALG og BYTTE. Men tit og ofte ser man eksempler på førpriser der er taget ud af den blå luft. Jeg vil hermed gerne opfordre folk til at være reelle omkring dette forhold.

venlig hilsen

Hej...

Så vidt jeg husker...er det faktisk de priser apparaterne havde.

Hilsen

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Fremmede skrev:

venlig hilsen

For mig så repræsenterer de opgivne førpriser i bedste fald den højst mulige nypris, som tit er den vejledende listepris, som i mange tilfælde aldrig har været aktuel. I værste fald er de angivne førpriser opspind.

Jeg synes bestemt at din opfordring har sin berrettigelse og alt ville være meget nemmere hvis man kunne stole på dem.

For mig har det dog ikke den store betydning hvad folk skriver fordi:

1. Jeg undersøger altid selv, hvad den pågældende vare har været handlet til i sin tid.

2. Jeg bestemmer mig for en pris jeg vil give og så kan det egentlig være lige meget hvad sælger har givet for den. Jeg har faktisk købt ting brugt, som sælger havde fået billigere fra ny, pga. ekstremt gode forbindelser, hvilket bringer mig til det sidste punkt

3.  Hvis folk har fået enorme rabatter ved nykøb, så er de tit tilbøjelige til at opgive den vejl. listepris i stedet. Så får de sneget den afskrivning som der er på brugte vare ind under differencen imellem deres købspris og den vejl. listepris og dermed har de ejet produktet gratis. Dette er nok også en del af årsagen til at mange kvitteringer på næsten nye varer forsvinder i den blå luft. Så en "rigtig" førpris er ikke nødvendigvis den reelle førpris.

Så er vi tilbage ved dit udgangspunkt...alt ville være meget nemmere hvis bare folk var mere reelle omkring førpriser, men det er de ikke altid, søg undersøg det selv.

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

... Enig, det kan bedst betale sig at undersøge tingene selv, i stedet for at stille spørgsmål ved sælgere, som man aldrig kan vide om handler i god eller ond tro....  og så ikke mindst beslutte sg for hvad man mener produktet er værd for EN selv....

den omvendte er dog lige så irriterende, ... når folk henvender sig med amerikanke priser, og sommetider endda med priser fra div amerikanske restsalg....

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

@ jetz og Knoxville

Er helt enig, det eneste der for alvor betyder noget er hvor meget man selv er villig til at betale for produktet.

Men derfor er det ny meget sjovt med nogle af de annoncer man ser. F.eks. når folk forsøger at sælge en gammel top-of-the-line pro-logic reciever, typisk til en pris hvor man i dag kan købe en ganske udemærket 7.1 reciever

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Knoxville skrev:

... Enig, det kan bedst betale sig at undersøge tingene selv, i stedet for at stille spørgsmål ved sælgere, som man aldrig kan vide om handler i god eller ond tro....  og så ikke mindst beslutte sg for hvad man mener produktet er værd for EN selv....

den omvendte er dog lige så irriterende, ... når folk henvender sig med amerikanke priser, og sommetider endda med priser fra div amerikanske restsalg....

Jep det kan jeg godt følge dig i, men der gælder det også om at kende markedet eller have is i maven og vente på den rigtige køber.

Til de folk der kommer rendende med de priser du taler om, så er det rart hvis man laver et hurtigt salg med en anden køber og dermed kan skrive en mail tilbage til dem om at ens produkt netop er blevet solgt og afhentet til den udbudte pris.

Man, ja der er mange der henviser til Ebay eller et køtilbud i Istanbul, til det er der kun at foreslå at de så selv handler de pågældende steder.

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

MichaelWB: jep, det er genstand for stor underholdning Nogle er dog lovligt undskyldt, da de handler i god tro idet at de ikke har undersøgt markedet siden de købte den gamle reciever. Ved salget har de så udelukkende fokuseret på prisen på deres kvittering og så bare halveret den...

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Ja, de priser jeg opgav var de faktiske priser på ML!

En Acurus L10 var til salg her på siden for nogle måneder siden. Nypris var angivet til 9995 kr! HIFI Klubben tog 4995 kr for det pågældende apparat. Jeg købte selv en Acurus L10 og en A250 dengang. 11990 kr for sættet. Efter min mening var det dengang et røverkøb i klubben. Fantastisk til den pris! Value for money! Jeg har stadig A250. Den har fået nye og større lytter. Står på kontoret og trækker et sæt SA 1250.

venlig hilsen

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Fremmede skrev:

venlig hilsen

Lige borset fra at de priser du nævner på de 3 modeller faktisk er rigtige nok,det kostede de rent faktisk, indtil dollaren steg, så blev de ca 10.000 kroner dyere herhjemme. Så prøv med et andet eks evt.

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

I tidernes morgen har jeg set ML331 til 48.000 kr., så om det er den pris eller en ældre pris på 39.000 kr. der opgives, er i begge tilfælde "rigtigt". Hvis den er købt  i USA er prisen endnu mindre og hvad så? Men generelt må man jo undersøge hvad man køber, eller spørge andre, ellers snyder man jo kun sig selv - kan ikke se det store problem. Og hvis det endelig betyder så meget, så spørg efter en kvittering, hvor der sikkert er slået 20% af i prisen Wink

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

solu skrev:
I tidernes morgen har jeg set ML331 til 48.000 kr., så om det er den pris eller en ældre pris på 39.000 kr. der opgives, er i begge tilfælde "rigtigt". Hvis den er købt  i USA er prisen endnu mindre og hvad så? Men generelt må man jo undersøge hvad man køber, eller spørge andre, ellers snyder man jo kun sig selv - kan ikke se det store problem. Og hvis det endelig betyder så meget, så spørg efter en kvittering, hvor der sikkert er slået 20% af i prisen Wink

Hvis nogen har købt en ML331 fra ny af med 20 % rabat, så vil jeg meget gerne vide hos hvilken forhandler. 

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Hvis nogen har købt en ML331 fra ny af med 20 % rabat, så vil jeg meget gerne vide hos hvilken forhandler. 

Hehe, men nu prutter du jo ikke om prisen, men svinger lystigt dankortet, så det bliver ikke aktuelt LOL Ej ved selvfølgelig ikke med ML, men uden at starte endnu en tråd om priser, så har alle de kvitteringer jeg har fået ved køb af brugt udstyr, haft en eller anden form for rabat påført.

DogHUNTER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Jamen....Det hele hænger jo sammen..

Selvom der bliver sat en meget fair brugtpris

for et  stereogrej, er Du vis på at få flere

skambud... så at nogen ( bevidst ) tyr til at

opgive for høje nypriser , er vel for nogle gan-

ge at imødegå dette.

Til top Vis DogHUNTER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DogHUNTER

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

solu skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Hehe, men nu prutter du jo ikke om prisen, men svinger lystigt dankortet, så det bliver ikke aktuelt LOL Ej ved selvfølgelig ikke med ML, men uden at starte endnu en tråd om priser, så har alle de kvitteringer jeg har fået ved køb af brugt udstyr, haft en eller anden form for rabat påført.

Du finder også rabat på min kvitering for ML331, men slet ikke i nærheden af 20%, det ville sælger slet ikke være med til og der er faktisk også tale om næsten 8000 kroner i rabat hvis vi taler 20% , så her tror jeg man skal kende nogen i branchen for at får SÅ meget rabat..

Bortset fra det så skal før/nypriser vel også opgives til det de reelt var og ikke til hvad man har givet for produktet, ellers vil man sku da se mange forkelige priser på det samme produkt og derved ikke have noget at forholde sig til. Men man skylder da sig selv ,at undersøge de opgivne førpriser, jeg har nemlig også set ekempler på underlige førpriser på brugt grej.

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Jep det kan jeg godt følge dig i, men der gælder det også om at kende markedet eller have is i maven og vente på den rigtige køber.

Til de folk der kommer rendende med de priser du taler om, så er det rart hvis man laver et hurtigt salg med en anden køber og dermed kan skrive en mail tilbage til dem om at ens produkt netop er blevet solgt og afhentet til den udbudte pris.

Man, ja der er mange der henviser til Ebay eller et køtilbud i Istanbul, til det er der kun at foreslå at de så selv handler de pågældende steder.

____________________________________________________________ ____

He he he... så sandt så sandt

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at folk har en eller anden underlig forventning om at hvis nyprisen lige er pumpet lidt, så hopper folk på med det samme, men det har oftest den modsatte effekt.

Jeg husker stadig, med latterkramper, den Nakamichi PA7E II der var sat til 47995 kr i nypris....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes