| Forfatter |
|
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg læser med stor interesse annoncer på KØB, SALG og BYTTE. Men tit og ofte ser man eksempler på førpriser der er taget ud af den blå luft. Jeg vil hermed gerne opfordre folk til at være reelle omkring dette forhold. 
Eksempler: Mark Levinson; NYPRISER: 331= 39000kr, 332= 59000kr og 333= 79000kr.
venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt enig i at det ville være rart hvis folk de skrev realistiske ny-priser.
Men det ville nu også være rart når du kommer med sådan et eksempel hvis du skriver hvilke priser du mener er de rigtige, ellers kan det jo være lidt svært at forholde sig til for de af os der ikke lige går rundt med priserne på ML brændt fast i hjernen  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
den var da værre med den SiriuS dmx100 der pludselig stod til 20k i førpris, og var blevet 2 år yngre  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremmede skrev:
|
Jeg læser med stor interesse annoncer på KØB, SALG og BYTTE. Men tit og ofte ser man eksempler på førpriser der er taget ud af den blå luft. Jeg vil hermed gerne opfordre folk til at være reelle omkring dette forhold. 
venlig hilsen
|
|
|
Hej...
Så vidt jeg husker...er det faktisk de priser apparaterne havde.
Hilsen
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremmede skrev:
|
venlig hilsen
|
|
|
For mig så repræsenterer de opgivne førpriser i bedste fald den højst mulige nypris, som tit er den vejledende listepris, som i mange tilfælde aldrig har været aktuel. I værste fald er de angivne førpriser opspind.
Jeg synes bestemt at din opfordring har sin berrettigelse og alt ville være meget nemmere hvis man kunne stole på dem.
For mig har det dog ikke den store betydning hvad folk skriver fordi:
1. Jeg undersøger altid selv, hvad den pågældende vare har været handlet til i sin tid.
2. Jeg bestemmer mig for en pris jeg vil give og så kan det egentlig være lige meget hvad sælger har givet for den. Jeg har faktisk købt ting brugt, som sælger havde fået billigere fra ny, pga. ekstremt gode forbindelser, hvilket bringer mig til det sidste punkt
3. Hvis folk har fået enorme rabatter ved nykøb, så er de tit tilbøjelige til at opgive den vejl. listepris i stedet. Så får de sneget den afskrivning som der er på brugte vare ind under differencen imellem deres købspris og den vejl. listepris og dermed har de ejet produktet gratis. Dette er nok også en del af årsagen til at mange kvitteringer på næsten nye varer forsvinder i den blå luft. Så en "rigtig" førpris er ikke nødvendigvis den reelle førpris.
Så er vi tilbage ved dit udgangspunkt...alt ville være meget nemmere hvis bare folk var mere reelle omkring førpriser, men det er de ikke altid, søg undersøg det selv.
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
... Enig, det kan bedst betale sig at undersøge tingene selv, i stedet for at stille spørgsmål ved sælgere, som man aldrig kan vide om handler i god eller ond tro.... og så ikke mindst beslutte sg for hvad man mener produktet er værd for EN selv....
den omvendte er dog lige så irriterende, ... når folk henvender sig med amerikanke priser, og sommetider endda med priser fra div amerikanske restsalg.... __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ jetz og Knoxville
Er helt enig, det eneste der for alvor betyder noget er hvor meget man selv er villig til at betale for produktet.
Men derfor er det ny meget sjovt med nogle af de annoncer man ser. F.eks. når folk forsøger at sælge en gammel top-of-the-line pro-logic reciever, typisk til en pris hvor man i dag kan købe en ganske udemærket 7.1 reciever  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
|
... Enig, det kan bedst betale sig at undersøge tingene selv, i stedet for at stille spørgsmål ved sælgere, som man aldrig kan vide om handler i god eller ond tro.... og så ikke mindst beslutte sg for hvad man mener produktet er værd for EN selv....
den omvendte er dog lige så irriterende, ... når folk henvender sig med amerikanke priser, og sommetider endda med priser fra div amerikanske restsalg....
|
|
|
Jep det kan jeg godt følge dig i, men der gælder det også om at kende markedet eller have is i maven og vente på den rigtige køber.
Til de folk der kommer rendende med de priser du taler om, så er det rart hvis man laver et hurtigt salg med en anden køber og dermed kan skrive en mail tilbage til dem om at ens produkt netop er blevet solgt og afhentet til den udbudte pris.
Man, ja der er mange der henviser til Ebay eller et køtilbud i Istanbul, til det er der kun at foreslå at de så selv handler de pågældende steder.
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB: jep, det er genstand for stor underholdning  Nogle er dog lovligt undskyldt, da de handler i god tro idet at de ikke har undersøgt markedet siden de købte den gamle reciever. Ved salget har de så udelukkende fokuseret på prisen på deres kvittering og så bare halveret den...
|
| Til top |
|
| |
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, de priser jeg opgav var de faktiske priser på ML!
En Acurus L10 var til salg her på siden for nogle måneder siden. Nypris var angivet til 9995 kr! HIFI Klubben tog 4995 kr for det pågældende apparat. Jeg købte selv en Acurus L10 og en A250 dengang. 11990 kr for sættet. Efter min mening var det dengang et røverkøb i klubben. Fantastisk til den pris! Value for money! Jeg har stadig A250. Den har fået nye og større lytter. Står på kontoret og trækker et sæt SA 1250.
venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremmede skrev:
|
venlig hilsen
|
|
|
Lige borset fra at de priser du nævner på de 3 modeller faktisk er rigtige nok,det kostede de rent faktisk, indtil dollaren steg, så blev de ca 10.000 kroner dyere herhjemme. Så prøv med et andet eks evt. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
solu Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 419
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
I tidernes morgen har jeg set ML331 til 48.000 kr., så om det er den
pris eller en ældre pris på 39.000 kr. der opgives, er i begge tilfælde
"rigtigt". Hvis den er købt i USA er prisen endnu mindre og hvad
så? Men generelt må man jo undersøge hvad man køber, eller spørge
andre, ellers snyder man jo kun sig selv - kan ikke se det store
problem. Og hvis det endelig betyder så meget, så spørg efter en
kvittering, hvor der sikkert er slået 20% af i prisen
__________________ Roder med digital afspilning
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
solu skrev:
I tidernes morgen har jeg set ML331 til 48.000 kr., så om det er den pris eller en ældre pris på 39.000 kr. der opgives, er i begge tilfælde "rigtigt". Hvis den er købt i USA er prisen endnu mindre og hvad så? Men generelt må man jo undersøge hvad man køber, eller spørge andre, ellers snyder man jo kun sig selv - kan ikke se det store problem. Og hvis det endelig betyder så meget, så spørg efter en kvittering, hvor der sikkert er slået 20% af i prisen  |
|
|
Hvis nogen har købt en ML331 fra ny af med 20 % rabat, så vil jeg meget gerne vide hos hvilken forhandler. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
solu Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 419
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Hvis nogen har købt en ML331 fra ny af med 20 % rabat, så vil jeg meget gerne vide hos hvilken forhandler. |
|
|
Hehe, men nu prutter du jo ikke om prisen, men svinger lystigt dankortet, så det bliver ikke aktuelt
Ej ved selvfølgelig ikke med ML, men uden at starte endnu en tråd om
priser, så har alle de kvitteringer jeg har fået ved køb af brugt
udstyr, haft en eller anden form for rabat påført.
__________________ Roder med digital afspilning
|
| Til top |
|
| |
DogHUNTER Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen....Det hele hænger jo sammen..
Selvom der bliver sat en meget fair brugtpris
for et stereogrej, er Du vis på at få flere
skambud... så at nogen ( bevidst ) tyr til at
opgive for høje nypriser , er vel for nogle gan-
ge at imødegå dette.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
solu skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Hvis nogen har købt en ML331 fra ny af med 20 % rabat, så vil jeg meget gerne vide hos hvilken forhandler.
|
|
|
Hehe, men nu prutter du jo ikke om prisen, men svinger lystigt dankortet, så det bliver ikke aktuelt Ej ved selvfølgelig ikke med ML, men uden at starte endnu en tråd om priser, så har alle de kvitteringer jeg har fået ved køb af brugt udstyr, haft en eller anden form for rabat påført.
|
|
|
Du finder også rabat på min kvitering for ML331, men slet ikke i nærheden af 20%, det ville sælger slet ikke være med til og der er faktisk også tale om næsten 8000 kroner i rabat hvis vi taler 20% , så her tror jeg man skal kende nogen i branchen for at får SÅ meget rabat. .
Bortset fra det så skal før/nypriser vel også opgives til det de reelt var og ikke til hvad man har givet for produktet, ellers vil man sku da se mange forkelige priser på det samme produkt og derved ikke have noget at forholde sig til. Men man skylder da sig selv ,at undersøge de opgivne førpriser, jeg har nemlig også set ekempler på underlige førpriser på brugt grej. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep det kan jeg godt følge dig i, men der gælder det også om at kende markedet eller have is i maven og vente på den rigtige køber.
Til de folk der kommer rendende med de priser du taler om, så er det rart hvis man laver et hurtigt salg med en anden køber og dermed kan skrive en mail tilbage til dem om at ens produkt netop er blevet solgt og afhentet til den udbudte pris.
Man, ja der er mange der henviser til Ebay eller et køtilbud i Istanbul, til det er der kun at foreslå at de så selv handler de pågældende steder.
____________________________________________________________ ____
He he he... så sandt så sandt 
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror at folk har en eller anden underlig forventning om at hvis nyprisen lige er pumpet lidt, så hopper folk på med det samme, men det har oftest den modsatte effekt.
Jeg husker stadig, med latterkramper, den Nakamichi PA7E II der var sat til 47995 kr i nypris.... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |