Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 12:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hifi Viden.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JayZ98
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2005
Status: Offline
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Hey, jeg er en dreng på 15 år Kunne mega godt tænke mig mere viden på Hifi .. Alt og det .. hvordan man bygger højttalere op og hvad det er bedst at sætte de rigtige højttalere til den rigtige forstærker for man kan yde det hele fuld ud ..

Men hvordan kan jeg få den viden ? ved lidt, men ikk ret meget ..

Hilsen Marck. 

Til top Vis JayZ98's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JayZ98

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Hej jayZ98
Jeg var også i din alder da jeg startede....en ven der var en 4 år ældre end jeg selv, havde en del stereo udstyr dengang.....og samme år udkom der et blad der hed high fidelity, det var i dec 67...der fik jeg det meste af min viden, da kunne vi jo ikke gå på nettet, jeg har købt alle nr af bladet.....så gennem venner og forretninger, men det er en jungle du starter på nu min ven.......så kom godt igennem den, vi andre har fået kronisk hifiditys....håber ik den rammer dig også, for den er uhelbredelig!!

mvh Velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Jeg ville starte med at læse så meget som muligt her på siderne - altså de forskellige tråde

Der er mange forskellige meninger, men sådan er hifiverdenen. Dog er der en masse ting som går igen og det er jo fordi, DET bare er sådan - F.eks at en forstærker aldrig kan blive for stor - eller watt-tallet på højttalere ikke RIGTIG kan bruges til noget - men sæt noget tid af og læs lidt eller meget af de forskellige "tråde" der er her.

En god ide - for sådan rigtigt at forstå: ohm (impedans), watt, volt osv - er at sætte sig, bare lidt, ind i OHM´s lov - - det gør mange gange det hele lidt nemmere.

Men start med at læse lidt rundt omkring her - og så måske lidt OHM´s lov senere

Til top Vis skruerselv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skruerselv

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Hejsa, og velkommen til siden og hifiverdenen 
Selv er jeg 16. Jeg ved efterhånden nogen gode ting at vide om hifi, og det meste jeg ved har jeg fundet ud af her fra siden og andre sider på nettet, og ud fra egne erfaringer. Desuden har jeg haft et par livlige diskussioner med venner og familie omkring emnet. Det eneste råd jeg kan give dig, er, at du bør kigge rundt på denne side og evt. kigge på mange af de gamle tråde (hvis du ikke finder nok info i de nye tråde).
Jeg blev først rigtigt interesseret i hifi, i marts 05. Det var også der jeg fandt siden her, og siden da er det gået op ad bakke med min viden.. sååeh..

Hvis du vil vide lidt om OHM's lov, så kan jeg anbefale dig at kigge i din fysik bog (går ud fra du skal starte i 9. klasse til næste år - eller?). Der står garanteret noget om det. Har selv brugt Ohm's lov (det var dog til fysik eksamen og emnet var elektricitet. Fortalte også lidt om højttalere og lyd [som jeg har lært en del om her fra siden]+andre ting, og kan da lige sige at jeg fik 11 - og havde regnet med et 6 eller 7 tal. Tak, Hifi4all !).

Men jaa..

Held og lykke med det, håber du finder noget du kan bruge her.

Af ren nysgerrighed: Har du noget hifi på nuværende tidspunkt? Og i såfald, hvilket?

Mvh
Christian
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

jeg kan kraftigt anbefale at besøge nærmeste bibliotek, tygge sig igennem hvad de har, og så tage turen til nærmeste teknikum.

her vil du finde en masse bøger om ikke bare elektronik, men også psykoakkustik og andre interessante fænomener

god fornøjelse

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Held og lykke! Husk at dyrk din musik også og begynd at lytte. Ved ikke hvor du bor men måske har du en rigtig hifi butik i nærheden der har brug for et par hænder til de løse. Så kunne du tjene lidt og få en masse viden i praksis.
Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes