| Forfatter |
|
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 11 Juli 2005 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Jeg skal bruge et netstøjfilter, pga problemer med mine højtalere Har i dag været ude og lede efter et, men uden held. Så ville høre om I herinde kendte et sted man kunne købe et færdigt et? Eller evt bestille det over nettet.
På forhånd tak!
M.v.h.
Tylle
|
| Til top |
|
| |
boholm Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 11 Juli 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay problemet er som følger:
Mit setup herhjemme består af mine 3 crown amps, som når jeg tænder for dem giver et lille knald/dunk i højtalerne. De to af dem trækker fronterne (JBL pro. højtalere) og den sidste trækker subben alene. Jeg lavede en tråd under "højtalere", hvor der var delte meninger om hvorvidt det var skadeligt for højtalerne.
Fik også sådan et lille knald på mit gamle setup med kun 2 forstærkere, men det var når jeg slukkede Fik så af vide, at et netstøjfilter ville afhjælpe dette problem. Men er noob inden for denne verden, så ved ikke hvad jeg skal gøre 
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 11 Juli 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det hjælper et netsstøjsfilter ikke på,et netstøjsfilter kan hjælpe hvis andre apperater elelr et køleskab feks knalder i højtlaeren når det starter..
Det der med at forstærkeren giver et lille knald er vidst helt normalt,det har min Mark Levison amp gjort i lystigt i 10 år uden noget eller nogen har taget skade. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
He okay det lyder jo godt, men kan man købe andre ting som kunne hjælpe på det?
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 11 Juli 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil tro det hjælper, hvis du skruer ned når du tænder dine forstærkere...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Juli 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
| Jeg vil tro det hjælper, hvis du skruer ned når du tænder dine forstærkere... |
|
|
Det er altid en god ting, men det er nu ikke noget der hjælper på det tror jeg, det gør det ikek hos mig, nogen forstrækere er bare kontrueret sådan, men spørg mig ikke hvorfor,men det kunne have noget med strømudladninger at gøre, dont no. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Malbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 11 Juli 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet kan være at der ikke er udgangsrelæer på forstærkeren...
Jeg ved ikke om det vil kunne afhjælpes af et softstart kredsløb. Softstart kredsløbet, er en modstand der er imellem trafo og lysnet, de første sekunder, når man tænder.... __________________ Mvh
Malbjerg
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Juli 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Malbjerg skrev:
|
Problemet kan være at der ikke er udgangsrelæer på forstærkeren...
|
|
|
hmm, der sidder nu hele 4 stk udgangsrelæer på min ML331, sååå......
Men helt ærligt, så er problemet vel heller ikke så stort,jeg har sku da levet med det længe uden problemer. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Malbjerg Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skrev også kan være problemet....
På mange forstærkere med udgangsrelæer, venter de et par sekunder med at koble til. __________________ Mvh
Malbjerg
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine forstærkere har så vidt jeg ved ikke udgangsrelæ, idet de er beregnet til altid at stå tændt. Men sådan et relæ, er det noget der kan købes færdigt?
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 11 Juli 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft de fleste versioner af LC Audios The End, og de har aldrig sagt noget ved opstart, til trods for at der IKKE er nogen relæer til forsinkelse af højtalertilkoblingen. Det undrer mig MEGET at en ML skulle gøre det... Den slags burde de have styr på. Særligt hvis der vitterligt er udgangsrelæer i udgangen. Det kan kun betyde, at der er en lille smule DC på udgangen (Og det er for ringe på så dyr en forstærker). Når så relæerne kobler ind, vil denne DC give et lille pop.... Prøv selv at måle efter....
Blops kan også opstå, hvis du tænder effektforstærkeren før forforstærkeren.... Så er effektforstærkeren "klar" inden forforstærkeren, og hvis så forforstærkeren giver et lille blob (ofte pga AC-kobling i udgangen), vil effekforstærkeren naturligvis forstærke dette blob. Tænd der for altid fra signalkilden og frem... Altså: CD-afspiller --> Forforstærker --> Effektforstærker
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 11 Juli 2005 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tylle skrev:
| Mine forstærkere har så vidt jeg ved ikke udgangsrelæ, idet de er beregnet til altid at stå tændt. Men sådan et relæ, er det noget der kan købes færdigt? |
|
|
Er dine forstærkere konstrueret til altid at stå tændt??? Hhmmm... tvivler jeg på. Mange producenter anbefaler det godt nok, da man derved altid har optimal lydkvalitet. Men man laver ikke bevidst en forstærker der giver blops i højtalerne, fordi den skal stå tændt altid.
Jeg ved ikke om du kan købe færdiglavede relæstyringer, der selv tænder efter et par sekunder. Men det er noget man forholdsvis nemt selv kan lave.
Skriv en privat besked, så skal jeg guide dig, og måske endda lave det for dig....
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 11 Juli 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Juli 2005 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Jeg har haft de fleste versioner af LC Audios The End, og de har aldrig sagt noget ved opstart, til trods for at der IKKE er nogen relæer til forsinkelse af højtalertilkoblingen. Det undrer mig MEGET at en ML skulle gøre det... Den slags burde de have styr på. Særligt hvis der vitterligt er udgangsrelæer i udgangen. Det kan kun betyde, at der er en lille smule DC på udgangen (Og det er for ringe på så dyr en forstærker). Når så relæerne kobler ind, vil denne DC give et lille pop.... Prøv selv at måle efter....
|
|
|
Tja, det lyder desværre meget sansynligt det du siger der, Det kommer lige nøjagtig efter relæret har åbnet sig. Nu er det en lidt sjov tænd og sluk knap og man kan iøvrigt kun tænde den fra standby funktion og der går ca. 2 sek fra man trykker on til relæret åbner og den pop. Den har gjort det alle sine 10 leveår.
Har andre med Mark levison fortærkere opserveret dette?. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Malbjerg Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg aner ikke hvordan en Mark Levinson er opbygget, men havde en gang et par Treshold monoblokke, der gjorde det samme. Jeg fik løst problemet da der futtede en transistor af, værkstedet fortalte at de var ude af justering. Der sidder to rækker transistorer i dem, så hvis der ikke er skruet lige meget op for dem, flytter nul punktet sig mellem plus og minus. og så står der Dc på udgangen... __________________ Mvh
Malbjerg
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Malbjerg skrev:
|
Jeg aner ikke hvordan en Mark Levinson er opbygget, men havde en gang et par Treshold monoblokke, der gjorde det samme. Jeg fik løst problemet da der futtede en transistor af, værkstedet fortalte at de var ude af justering. Der sidder to rækker transistorer i dem, så hvis der ikke er skruet lige meget op for dem, flytter nul punktet sig mellem plus og minus. og så står der Dc på udgangen...
|
|
|
Jamen det kan jeg heller ikke afvise kan være grunden da den aldrig har været til service,men det undre mig dog hvis der skule være en sådan kontruktionsfejl i den da den har kørt sådan i 10 år uden noget er futtet af så. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Malbjerg Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der behøver ikke at futte noget af, det var ikke det der var årsagen at til at transistoren var brændt af.... Det kan have været en kortslutning på et tidligere tidspunkt eller bare en dårlig transistor....
__________________ Mvh
Malbjerg
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Malbjerg skrev:
| Der behøver ikke at futte noget af, det var ikke det der var årsagen at til at transistoren var brændt af.... Det kan have været en kortslutning på et tidligere tidspunkt eller bare en dårlig transistor.... |
|
|
Oki doki. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har snakket med Hasselhof herinde fra som hjalp mig med at finde de her amps, og han siger at det intet betyder Så i første omgang køber jeg ikke noget filter af nogen art, da økonomien heller ikke er for god lige p.t. 
Men tak for alle jeres svar endnu en gang!
|
| Til top |
|
| |