Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 13:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Og turen går til.. Version 5 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Brædstrup.. med stop i horsens.
og denne gang uden en Crown forstærker !! (er værd at bemærke)

Kim Olsen og jeg, havde aftalt et lille møde med Jimmy Frisk, fra Stoplite. Så vi kørte en tur til det mørke jylland, derude hvor "midtjysk traktor lager" ligger (men er det ikke hele jylland, der er traktor lager??) og en spøjs lille by, der hedder noget som underligt som Nim!?..

vi fandt Hifi Gallery, efter lidt søgen. Det var lidt sværere end først beregnet, måske ville det have været en fordel, hvis man havde taget adressen med hjemmefra. Så man kunne spørge folk efter andet end "den gamle biograf" .. som ingen åbenbart ved hvor ligger

Butikken, der både indeholder hifi og kunst i flere udformninger, om det er kønt eller ej, kommer meget an på, ens promille.

i stueetagen, er der et enkelt lille rum, med højt til loftet. Det egner sig bestemt ikke til at lytte i. Akustikken er mildt sagt elendig, men på 1 salen, er der et stort godt rum, der desværre er noget hæmmet af, af 'entreen' ude ved trappen. så det giver enorm genlyd.

Aftenen blev sluttet af hos Stoplite, der har sit demolokale i kælderen på en sportsbutik.

Her blev der lyttet på Diapason Adamantes, Monrio forstærkersæt+cd, Xindak Cd (vidst nok prototype), Xavian højttalere i flere udgaver. Xindak højttalerkabler.

Jeg er meget imponeret over lyden fra de små Xavian Mia, til 5000kr sættet, nu har jeg hørt dem både med org stander og ovenpå et par andre højttalere (var eneste løsning, da de var her et par timer)..
Og punchet i bassen på XN360, det er noget jeg sjældent hører. Der er et par numre som skal spilles med netop det punch, fx "Janis Ian - guess you should have been there" .. Mens der er andre numre som ikke bliver spillet efter mit hoved

Tak til Hifi Gallery og Stoplite for at vi kunne komme forbi.

Jeg vil gerne undskylde for kvaliteten af billederne, jeg valgte at stole på Kim og hans evner med et kamera. Det lader til at det var forkert..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Hej witzel, lyttede i på JMLab i galleriet ? Nice reportage

Ps, prøv det gratis billede-program Picasa.

mvh
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

micjac skrev:
Hej witzel, lyttede i på JMLab i galleriet ? Nice reportage

Ps, prøv det gratis billede-program Picasa.

mvh

jeg overlever nok billederne.. men næste gang tager jeg mit kamera med ud af bilen.

vi hørte kun kort på JM Lab, men det var nu mest De Xavian der trak. Det er ikke hver dag man får lov at lytte på sådan et sæt. Og så endda på Parasound, det jo skønt.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

skal vi ikke sætte mine evner som fotograf i relief og snakke om dine evner som billist og stifinder? nej vel..... det skal lige siges at jeg ikke lige tænkte over at billederne måske skulle bruges offentligt, det var mere til "privat" brug.

det var en rigtig fin tur, både fra stoplite og hifi galleriet manglede hverken det ene eller andet.

nu var det mest Xavian der skulle lyttes til, med MIA og med sub på kom det meget tæt på næsten live dynamik

jmlab var ok, parasound er ikke lige mig, men jeg må sige at hifi galleriet virkelig formår at give deres udstyr plads, det kunne andre godt lærer af.

Monrio viste at der var vægt bag ordene, men jeg må stadigt indrømme at jeg er lidt overrasket over de Xavian, selvom de italienske indtryk heller ikke var ringe.

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

... imponeret over lyden fra de små Xavian Mia, til 5000kr sættet

Ok, troede det var et eller andet helt vildt dyrt i havde hørt. Kendte
ikke lige navnet. 5000,- sættet er ikke galt.

Ps. tænk hvis ivor fik det demorum at se ...

Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

vildt dyrt er så meget sagt, men kig på www.stoplite.dk, det kan hurtigt komme deropad med netkabler, og det hele

grunden til at netop mia nævnes, er at den spiller urimeligt godt, både som "billig" og som stander højttaler. og det er nu 7.500 inkl standere

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Juli 2005 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Det lyder da som en hyggelig tur i det østjyske, men måske skulle sådan et par øboere få installeret et navigationsanlæg i bilen inden i begiver jer herover til hovedlandet  Og så liiiige snuppe et aftenkursus i "Fotografering for begyndere" på det lokale AMU-center.  

Hvordan er jeres vurdering af lyden fra Xavian ? Selv finder jeg dem meget dynamiske, spilleglade og meget "in-your-face"-lyd med et godt solidt hug i bunden

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Juli 2005 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Hejsa Witzel

Jeg syntes det er kanon fedt , de ture i gør og med foto !

Bare kør på ! kommer i også snart til Synderjyland

King-) 

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Det lyder da som en hyggelig tur i det østjyske, men måske skulle sådan et par øboere få installeret et navigationsanlæg i bilen inden i begiver jer herover til hovedlandet  Og så liiiige snuppe et aftenkursus i "Fotografering for begyndere" på det lokale AMU-center.  

Hvordan er jeres vurdering af lyden fra Xavian ? Selv finder jeg dem meget dynamiske, spilleglade og meget "in-your-face"-lyd med et godt solidt hug i bunden

diskanten eren smule afdæmpet, melletonen lettere fremhævet, og bassen har puch uden at det bliver unaturligt, en neutral, men alligevel meget behagelig lyd de fleste kan leve med. nogle vil måske savne lidt glød og noget mere åben dynamik, men det er igen smag og behag.

xn360 har absolut punch i bassen, den forsøger helt bevidst at give det slam man kender fra livekoncerter. det lykkedes naturligvis ikke set med koncertøjne, men i hifimæssig forstand er det helt fint.

Frisk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Stoplite

Bruger siden: 21 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Juli 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Det mørke Jylland - nånå, det bliver meget værre når gadelyset slukkes mellem 1og 5 !!

Til Olsen og Witzel først tak for besøget, det var hyggeligt.

Vil lige tillade mig at tilføje lidt faktuelle oplysninger om hvad der er i har lyttet på.

I Horsens har det været Xavian Accorda til sætpris 18k og Xavian XN 125 II sætpris 7k.

Her bler der lyttet til Xavian Althea sætpris 12k - Xavian XN 185 II sætpris 14k -  Xavian Mia sætpris 5k - Xavian Coure sub til 10k - Diapason Adamantes sætpris 24½k og Xavian XN 360 sætpris 60k.  (Mia og Coure i skøn forening - lynhurtig sat sammen og flytigt justeret ind - Coure sågar frisk fra kassen.

Elektronikken var fra Monrio Asty pre og Mp2 effekt og Toploader CD

Der blev benyttet Xindak kabler FA1 - FA2 signal og FS2.0 højttalerkabel

Yderligere forsøgte vi lidt med Monrio 207 integreret 85W, en Xindak cd og nogle netop hjemkomne (ikke tilspillede) Xindak FS3.0 højttalerkabler. Der blev ligeledes eksperimenteret lidt med ErAudio spaceharmonizers under 360 og Xindak VT3 dæmpere under cd'en samt lidt bytten rundt på standard netkabler og til Xindak netkabler. 

Til top Vis Frisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frisk Besøg Frisk's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 23 Juli 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

king skrev:

Hejsa Witzel

Jeg syntes det er kanon fedt , de ture i gør og med foto !

Bare kør på ! kommer i også snart til Synderjyland

King-) 

vi bliver ved til der ikke er flere steder vi kan/må besøge. og vi skal nok komme til sønderjylland en dag. hvornår vides ikke endnu. Der er jo oftest et par måneder imellem vores ture. Denne gang havde jeg bil i en uge, så det skulle da udnyttes.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes