Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 00:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Rep. i land udenfor EU (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 30 Juli 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg skal sende en forforstærker til rep. i USA, den er oprindeligt købt i Danmark men hvad siger Told & Skat til at jeg sender den til USA og når den så skal retur, er der så en told og moms som skal betales ?

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Juli 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Hej ! .....ikke for at ødelægge en, sikkert god og interessant, tråd/diskussion .....men hvorfor ikke indlevere den hos forhandleren (du siger selv den er købt herhjemme) og lade ham om det ?

Bond

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Juli 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Nej naturligvis skal du ikke det, da der ikke er tale om en salgssituation hvor du indfører en ny vare til EU.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Juli 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Hvis det er en garantisak så er det mulig at du slipper for å betale moms, hvis ikke er jeg rimelig sikker på at du skal betale moms av kostnadene for reperasjonen, og muligvis også returfrakten (utrolig men sant).

Jeg ville kontaktet Told&Skat. De hjalp meg med mine spørsmål da jeg importerte min SVS fra USA.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 Juli 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:
Nej naturligvis skal du ikke det, da der ikke er tale om en salgssituation hvor du indfører en ny vare til EU.

Ja det er ikke sikkert de vil gå med til det i us .

Der kan ting godt ligge op til ½ år før de sige ok .

Og det danske told og skat er sådan set ok , kun når det går gemmen postdanmark der er de snut dumme , hvergang jeg får sendt noget med dem så er der ikke andet end problemer , de kan bruge en masse timer på at opkræve 20kr .

Brug DFDS eller TNT de har styr på det .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2005 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Jeg vil benytte mig af et tilbud om en rep. fra producenten, grunden er at der er ½ års garanti tilbage og forhandleren som i øvrigt er i Sverige kan ikke få sving i sagerne, de kan ikke finde ud af om der er garanti eller ej.

Det gider jeg så ikke at vente på ! - og producenten i USA tilbyder mig en rep. kvit og frit, eneste besvære er forsendelse.

ang. tiden mht. forsendelse og rep. så ryster jeg ved tanken om evt. ½ år som René skriver, det skulle lige være hindringen for at jeg ikke vil sende den til USA.

Hvis Told & Skat fatter det er en rep. så er der ikke noget problem -eller hvad ?

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2005 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Som en lille opfølgning på rep.'en af min forforstærker så blev det ikke nødvendigt at sende den over til USA.

Den tog lige et smut til Göteborg i sidste uge og kom tilbage i Onsdag - Det er AV-Teknik som stod for rep.'en.

De modtog den Mandag og jeg havde den allerede Onsdag - Det er dælme hurtig service, både fra Golden Age Music som yder garanti og AV-Teknik skal have en stor tak og specielt Martin som i den grad er ihærdig ! TAK !

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes