Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 08:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: IR Repeater - Kan købes hvor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 28 August 2005 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har behov for en IR Repeater, som kan transmitere det infrarøde signal fra mine fjernbetjeninger og ir keyboard + mus i stuen til, min HTPC og Surround Sound Receiver, som står i bryggeseret.

I går købt jeg et sæt DIGIALITY IR-200 Link, som kan sende IR signaler trådløst. Eneste problem, er at de virklig er elendige. De kan knapt nok nå gennem én dør, så jeg håber at HIFI klubben vil tage dem til bage.

Derfor er jeg på udkig efter noget kabel baseret. F.eks. noget i retningen af dette her: http://www.nilesaudio.com/products/irremkit.html.

Eneste problem, er at jeg ikke kan finde noget sted i Danmark, hvor man kan købe den slags. Jeg har spurgt forhandleren af ovenstående link, og de tilbød mig at jeg kunne købe et set for 565€, hvilke måske lige er i overkanten.

Nogen forslag? Jeg bor i Århus, men jeg køber meget gerne være over nettet.

Thomas

PS:

Til top Vis tjementum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjementum

Hanien
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 August 2005 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Hvor langt er der fra stuen til bryggerset?

Der findes flere kablede løsninger i DK, men det afhænger lidt af hvor lange kablerne skal være.

Kan det her bruges:

http://www.direktetildig.dk/category.146.article.273

/Jonas

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Hej Jonas

Tak for svaret.

Der er 3-4 meter i luftlinje, men omkring det dobbelte via kabel vejen. Så vidt jeg kan se, har det produkt du henviser til ikke lange nok kabler. Og det kræver vidst også et par store huller i vægen.

Det jeg godt kan lide ved Niles produkt linje er at man bare bruger almindlige kategori 5 netværks kabler, som man kan trækket i præcis den længde man har behov for.

Der er så mulighed for at sætte et IR øje op i både stuen og køkkenet. Det må meget gerne være af den diskrete slags. Dem forbinder man til en Main Unit, som sender signalet vidre vha. en IR Flasher.

Det behøver ikke være helt så konfigureretbart som Niles. Men jeg skal have mulighed for at forbinde mindst 2 ir øjer i stue og køkkent, og de skal fjernstyre PC og SurroundSound Forstærker i bryggerset.

Thomas

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der slet ikke nogen, der ved hvor man kan købe en IR repeater i DK eller på nettet?

Jeg vil helst have mulighed for at kunne tilkoble 2 ir øjer i stue og køkken, men jeg er nu så desperat, at jeg er villig til at nøjes med 1 ir øje i stuen (så må jeg jo købe 2 sæt). Bare det er kabel baseret (ikke trådløst) og kan trækkes mindst 7-8 meter.

Thomas

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes