Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 03:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Forslag til anlæg til 4k. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Sendt: 19 September 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Godaften!
En ven af mig vil købe et anlæg. Desværre vil han ikke give mere end 4000 kr., trods det har jeg nægtet ham at købe et supermarkedsanlæg. Har lovet at hjælpe ham med at finde et par højttalere, forstærker og ikke mindst en cdafspiller til ham. Selvfølgelig brugt. Han hører næsten kun hiphop. Jeg tænkte lidt på en kombination af NAD og noget af det lidt ældre Cerwin Vega, men spørgsmålet er om det kan fåes til 4000 kr.? Cdafspilleren behøver såmænd ikke koste mere end 200 kr., hvis det er - den skal bare virke. Og det behøver heller ikke være separat for- og effektforstærker. Men højt skal det kunne spille uden at lyde grimt, og det skal have en bas-autoritet der vil noget. Hvad siger i til dette?
Helst ville jeg finde ham nogle Dali, da jeg næsten ikke mener jeg kan være bekendt at foreslå Cerwin Vega til ham, men om de kan findes til så billige penge ved jeg ikke? Jeg tror ikke han går så meget op i lydkvalitet, så længe der er meget bas og det kan spille højt uden at lyde dårligt. En typisk dansker.

Nogle forslag?

Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

lars99
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 19 September 2005 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
Godaften!
En ven af mig vil købe et anlæg. Desværre vil han ikke give mere end 4000 kr., trods det har jeg nægtet ham at købe et supermarkedsanlæg. Har lovet at hjælpe ham med at finde et par højttalere, forstærker og ikke mindst en cdafspiller til ham. Selvfølgelig brugt. Han hører næsten kun hiphop. Jeg tænkte lidt på en kombination af NAD og noget af det lidt ældre Cerwin Vega, men spørgsmålet er om det kan fåes til 4000 kr.? Cdafspilleren behøver såmænd ikke koste mere end 200 kr., hvis det er - den skal bare virke. Og det behøver heller ikke være separat for- og effektforstærker. Men højt skal det kunne spille uden at lyde grimt, og det skal have en bas-autoritet der vil noget. Hvad siger i til dette?
Helst ville jeg finde ham nogle Dali, da jeg næsten ikke mener jeg kan være bekendt at foreslå Cerwin Vega til ham, men om de kan findes til så billige penge ved jeg ikke? Jeg tror ikke han går så meget op i lydkvalitet, så længe der er meget bas og det kan spille højt uden at lyde dårligt. En typisk dansker.

Nogle forslag?

Et hurtigt kig på dba. Der er masser af dali'er til ca. 1000 kr. Der var lidt Dali 808, Lidt 104, 107, 109 osv. Det passer fint til rock / hiphop. En ældre NAD cd-afspiller til en plov og du har 2500 kr. til en brugt integreret forstærker - det kan man godt få noget fornuftigt for.

Lidt afhængig af hvor store højttalerne er, og hvor højt han vil spille, kan man justere prisforholdet på cd og forstærker. Og reserver et par hundrede kr. til nogle bedre kabler end elektrikerens bedste og de medfølgende lakridsbånd.

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 21 September 2005 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har, om man så må sige, besluttet at det skal være enten Cerwin Vega DC10/12/15 eller Dali 606, 808 eller måske 109.
Hvad ville være en foretrukken forstærker til de forskellige modeller? 
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

lars99
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 September 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
Jeg har, om man så må sige, besluttet at det skal være enten Cerwin Vega DC10/12/15 eller Dali 606, 808 eller måske 109.
Hvad ville være en foretrukken forstærker til de forskellige modeller? 

808 og 109 er ret store højttalere. Så de har godt af effekt. CV er også store, men de er hysterisk følsomme. 606 er lidt mindre. Mit forslag er en 60-80 rigtige Watt til 606 og Vegaerne. 100 W eller mere til 808/109.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes