Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 00:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Det nye Denon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 21 September 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Jeg havde idag glæden af at have fri og valgte derfor at kører ind i den store hifiklub på åboulevarden i KBH for at se den nye butik og lytte lidt på noget af alt det nye udstyr.

Butikken er blevet noget mindre end den var, men den er faktisk blevet bedre og med mindre spild plads.

Jeg gennemlyttede alle deres bio demorum og gik alle tingene godt igennem nu hvor jeg alligevel havde tid nok.

Jeg må nok indrømme at rummet med hele Dali Euphonia sættet og Denons monster AVC A1XV surround forstærker i samarbejde med Denon DVD A1XV var lidt af en oplevelse. jeg fik en lang demo sammen med en anden kunde og vi blev da både tilbudt kaffe osv. så alt i alt "thumbs up" til HFK her fra. selve opsætningen overraskede mig positivt på alle måder, jeg var sikker på at den var effekter på fronthøjttalerne og sikkert hele vejen rundt men til min store overraskelse viste det sig at det "bare" var Denon monsteret som trak hele skidtet. vi så bl.a ringenes herre for fuld udblæsning og på intet tidspunkt lød forstærkeren præsset eller noget lign. Forstærkeren havde hele tiden fuld kontrol og der var eller mega knald på. man fatter simpelthen ikke hvor godt surround kan lyde før man har oplevet dette sæt. Vi så også noget Eric Clapton koncert og igen her viste udstyret virkeligt sin styrker, musikken lød behagelig og meget naturtro og lydbilledet som helhed hang sammne på en måde som jeg ikke har hørt magen til. Så min anbefaling må være at hvis du bor i nærheden af KBH så stik lige næsen indenfor og tag et lyt på denne hjemmebio, det er simpelthen en oplevelse som rejser de små hår i nakken og giver gåsehud over hele kroppen.

Når du så måske allerede er i butikken så tag også lige og giv den nye Denon DCD 2000AE cdafspiller et lyt. jeg lyttede på den i en lille time i kombination med Denon PMA 2000 og et sæt Dali Helicon 400 og jeg må sige at jeg var positivt overrasket. det er en forrygende cdafspiller. det er jo afløseren for Denon S10mk" og Denon 1650AR og i forhold til min 1650AR var den en del mere velopløst og med en detaljeret og meget behagelig lyd til trods for at det er en Denon som ellers godt kan ligge lidt til det lyse. Den har selvfølgeligt stadigvæk Denon lyd men lidt på en anden måde. så jeg kunne godt finde på at invisterer i sådan en fætter.

Det var min lille fortælling og min gode oplevelse, jeg syntes lige jeg måtte dele den med jer nu hvor jeg netop brugte så lang tid (3-4 timer) i samme butik.

Nicolai 

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 September 2005 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Super "anmeldelse"....ville ikke skade vi fik nogle flere af disse "amatør" oplevelser mht. hvor man som HIFI-interesseret kan opleve lidt ud over det sædvanlige

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 September 2005 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

God læsning. Glæder mig til selv at høre det nye Denon. 

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 September 2005 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Tak for anmeldelsen.

Tror at jeg må få arrangeret en tur til KBH, så jeg kan få hørt Euphonia med A1XV. Især subben vil jeg gerne opleve irl. Hvilke ht fra Euphonia serien er opstillet?

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 September 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:

Tak for anmeldelsen.

Tror at jeg må få arrangeret en tur til KBH, så jeg kan få hørt Euphonia med A1XV. Især subben vil jeg gerne opleve irl. Hvilke ht fra Euphonia serien er opstillet?

MS5 som fronter og RS3 som bag og side højttaler og så selvfølgeligt den tilhørenden sub og center. det er helt vildt så meget knald der er på og alligevel er alt under 112% kontrol hele tiden.

Nicolai

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 September 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

En lille korrektion - DCD-2000AE afspilleren afløser ikke S10-serien. Der er kommet en afløser til den i form af DCD-SA10, men om Hifi Klubben tager den hjem, er dagens store spørgsmål.

Ellers et ret potent hjemmebio-setup du har hørt der.....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes