Sendt: 21 September 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde idag glæden af at have fri og valgte derfor at kører ind i den store hifiklub på åboulevarden i KBH for at se den nye butik og lytte lidt på noget af alt det nye udstyr.
Butikken er blevet noget mindre end den var, men den er faktisk blevet bedre og med mindre spild plads.
Jeg gennemlyttede alle deres bio demorum og gik alle tingene godt igennem nu hvor jeg alligevel havde tid nok.
Jeg må nok indrømme at rummet med hele Dali Euphonia sættet og Denons monster AVC A1XV surround forstærker i samarbejde med Denon DVD A1XV var lidt af en oplevelse. jeg fik en lang demo sammen med en anden kunde og vi blev da både tilbudt kaffe osv. så alt i alt "thumbs up" til HFK her fra. selve opsætningen overraskede mig positivt på alle måder, jeg var sikker på at den var effekter på fronthøjttalerne og sikkert hele vejen rundt men til min store overraskelse viste det sig at det "bare" var Denon monsteret som trak hele skidtet. vi så bl.a ringenes herre for fuld udblæsning og på intet tidspunkt lød forstærkeren præsset eller noget lign. Forstærkeren havde hele tiden fuld kontrol og der var eller mega knald på. man fatter simpelthen ikke hvor godt surround kan lyde før man har oplevet dette sæt. Vi så også noget Eric Clapton koncert og igen her viste udstyret virkeligt sin styrker, musikken lød behagelig og meget naturtro og lydbilledet som helhed hang sammne på en måde som jeg ikke har hørt magen til. Så min anbefaling må være at hvis du bor i nærheden af KBH så stik lige næsen indenfor og tag et lyt på denne hjemmebio, det er simpelthen en oplevelse som rejser de små hår i nakken og giver gåsehud over hele kroppen.
Når du så måske allerede er i butikken så tag også lige og giv den nye Denon DCD 2000AE cdafspiller et lyt. jeg lyttede på den i en lille time i kombination med Denon PMA 2000 og et sæt Dali Helicon 400 og jeg må sige at jeg var positivt overrasket. det er en forrygende cdafspiller. det er jo afløseren for Denon S10mk" og Denon 1650AR og i forhold til min 1650AR var den en del mere velopløst og med en detaljeret og meget behagelig lyd til trods for at det er en Denon som ellers godt kan ligge lidt til det lyse. Den har selvfølgeligt stadigvæk Denon lyd men lidt på en anden måde. så jeg kunne godt finde på at invisterer i sådan en fætter.
Det var min lille fortælling og min gode oplevelse, jeg syntes lige jeg måtte dele den med jer nu hvor jeg netop brugte så lang tid (3-4 timer) i samme butik.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|