Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 20:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Nedtur for Pink-Bear (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 26 September 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Ok hvor skal jeg starte…

Altså det startede med at jeg satte to par gulvhøjttalere til salg her på www.hifi4all.dk, da jeg gerne ville have nogle bedre. Jeg havde længe syntes at System-Audio lavede kanon fede højttalere så jeg søgte sådan et par for ”sjov” (regnede ikke med at der var nogle der ville bytte sådan nogle højttalere). Men efter et stykke tid fik jeg en henvendelse fra en gut i Nykøbing F, som gerne ville bytte et par System-Audio 1250 med de højttalere jeg havde til bytte (Dali 909 og Eltax Millenium 300). Jeg slog straks til, da det var en rigtig rigtig god handel for mig.

Han kom op til min adresse og vi lyttede på hinandens højttalere og blev enige om et byt. Vi havde begge kvitteringer på vores højttalere så jeg troede alt var fint. Og f**k hvor var jeg dog glad for de højttalere (husk på jeg er 16, så det var et stort skridt for min hifi-sjæl)

Jeg har så haft SA 1250’erne i godt et år hvorefter de går i stykker (troede vi). En dag jeg kom hjem og tændte for anlægget, så kom der kun diskant ud af venstre højttaler, og ingen diskant ud af højre. Men bas kom der altså ud af højre, højest besynderligt (men ingen diskant). Jeg evaluerede med min storebror og nogle gutter, at det ligesom kun kunne være højttalerens skyld, da de mente at signalet fra forstærkeren ikke kunne cutte diskanten uden at cutte bassen også… Vi prøvede med en anden diskant i højttaleren hvilket heller ikke hjalp, så på den baggrund sendte vi højttaleren til reparation hos Expert (stadig garanti på dem). De ringede fra Expert for at bede om den anden højttaler også, og så gavmilde som vi var kørte vi også den over til dem (selvom den ikke fejlede noget).

En dags tid senere ringede de fra Expert og fortalte at jeg ikke fik mine SA 1250’ere at se igen, da gutten der havde købt dem (tidligere ejer) faktisk slet ikke havde betalt dem (han havde købt dem pr. afbetaling).

Det var skærende at få at vide, syntes jeg, og jeg har virkelig haft det dårligt og været nede. Det var jo et par gode højttalere til 6000 kr. og en virkelig god handel jeg havde gjort mig. Det sårede mig meget og gør det stadig!

Vi begyndte at undersøge sagen og ringe til politiet mm, for at spørge om der var noget at hente i den her sag. Vi fik tidligere ejers adresse og telefonnummer, på baggrund af at vi ikke tog ned og ”legede” med ham, hvilket vi virkelig havde lyst til! (Det skal lige siges at tidligere ejer både har flyttet adresse og telefonnummer så vi kunne ikke selv opspore ham. Takket være hans cpr.nummer på kvitteringen fik vi adressen fra politiet. Og udover det fandt vi ud af at personen står i Ripers).

Jeg snakkede sammen med de gamle om det og blev enige om at snakke med nogle bekendte som er advokater. De har nu sendt et ”afskrækkelsesbrev” til tidligere ejer og har intet svar fået. Sagen med dem er ikke færdig endnu.

Efter denne oplevelse har jeg afsat en del penge for at få nogle nye højttalere. Det er hårdt optjente penge…

Jeg begyndte at finde enheder mm. I samarbejde med frequence.dk til et DIY projekt. Så jeg var nu kommet over sagen ovenover, og var begyndt at tænke fremad igen.

I dag inden jeg ville bestille enhederne ville jeg så lige teste (for en sikkerheds skyld) om min nad 216 effekt stadig virker efter 3 måneders stilhed. Jeg satte et par små Sony sattelitter til (8 ohm, 55 watt max). OG HVAD SKER DER? –Der kommer ingen diskant ud af højre sattelit!

Så det viser sig bare det slet ikke var SA’ernes skyld! Men derimod forstærkeren… Nej hvor er det sørgeligt det her… I realiteten har jeg lige mistet: Dali 909, Eltax Millenium 300, System Audio 1250 og nu også en NAD 216 effekt. Og jeg har ikke råd til en ny forstærker…

Nu er jeg lige kommet ovenpå og finder så ud af det der ****… Så nu er jeg nede igen!

Tak fordi i lige ville tage jer tid til at læse det, for skulle bare ud med det!

P.S tak til Witzel og Kim Olsen for hjælpen de har givet mig!

Til top Vis Pink-Bear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pink-Bear

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 September 2005 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Hej Pink

Ja den var godt nok trist.

Det lyder meget underligt at forstærkeren ikke spiller diskant! Er du sikker på at diskanten i Sony ikke bare er brændt af? Prøv evt. at bytte om på højre og venstre højttaler. Hvis fejlen flytter med så fejler forstærkeren ingenting.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Hej NriK. Fejlen flytter ikke med ... Har tjekket det ud

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 26 September 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Stor medfølelse herfra!
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Tak for medfølelsen. Det varmer alligevel at høre det!

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 September 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Havde jeg et sæt højttalere i overskud, havde du fået dem på stedet. Det er simpelthen for langt ude, at du er blevet udsat for sådan en sjover !

Han burde havde den skåret af og hænges ved daggry.

Håber, du snart får vellyd igen.

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 September 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Den shop skulle skamme sig , at narre en på 16 år til at komme med den sidste højttaler for så ringe og sige at han ikke få dem mere .

Send mig en mail på rail@pc.dk med din adresse , så skal jeg sende et par højttaler til dig .

Expert mig et hvis sted

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 September 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Det er fandme noget svineri, jeg håber da på det bedste for dig og at det ikke slår dig helt af sporet.

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog

McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 September 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Først min dybeste medfølelse!
Hvor uheldig har man lov at være? Havde det været mig havde jeg råbt og skreget nede hos Expert, så andre kunder ikke var i tvivl om hvor uprofessionelt de håndterede den sag, uanset om det er i overensstemmelse med diverse lovgivning eller ej.

jensen skrev:
Send mig en mail på rail@pc.dk med din adresse , så skal jeg sende et par højttaler til dig .

Expert mig et hvis sted

Hold da helt ferie! Hatten af for jensen!

Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 26 September 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Nej det er simpelthen for ondt. Jeg føler med dig og håber virkelig du kan finde ud af noget med Jensen. Det har du fortjent efter den oplevelse.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 September 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

hvis vi ser bort fra det glædelige i at jensen giver et sæt højttalere (så mangler vi bare at der er nogle der kan fikse hans nad...)

så er det uhyggeligt dårlig opførsel af expert... de kunne da i det mindste have ringet og snakket med ham om det... de har vel vist med det samme hvor hunden lå begravet når de beder om nummer to? (her ses helt bort fra det rent juridiske.. det her handler om moral!)

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 26 September 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

De hayden Jensen vil give dig skal efter sigende være virkelig gode  - så tillykke med de nye højttalere her fra   Og godt gået Jensen. 

Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 September 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Den shop skulle skamme sig , at narre en på 16 år til at komme med den sidste højttaler for så ringe og sige at han ikke få dem mere .

Expert mig et hvis sted

JENSEN

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

JENSEN FOR SATAN DA! Jeg ved ikke hvad jeg skal sige!

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 September 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

En gang imellem så går alt da bare helt galt

Håber da efterhånden at du har fået opbrugt din kvote - for det lyder da godt nok for vildt, at man kan være så uheldig. Du skal have held og lykke herfra med at få samlet penge sammen til noget nyt hifi, for det kan man da ikke undvære.

Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 September 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

trist historie,der er dog en fynbo der kan få smilet frem trods alt(heller ikke første gang mindes en sony cdp 930 for ikke længe siden).At der så er en gut der sælger en ht'er som han ikke har betalt,tja de findes jo sådan nogle typer dog syntes jeg at historien om expert tager 1 præmien,den biks kan da ikke have mange tilfredse kunder?
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 September 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Hej Pink-Bear,

Hvis jeg var dig ville jeg starte med at få dine forældres advokat venner til at skrive til forretningen og spørge om de har taget ejendomsforbehold. Hvis de IKKE har det, SKAL forretningen levere højttalerne til dig igen.

Hvis der er taget ejendomsforbehold, ville jeg ikke bruge mere tid på den fyr, for det er vist spild af tid at forfølge sagen så.

Din NAD kan du iøvrigt sende over til os, så skal vi se om vi kan reppe den for dig gratis.

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

KimG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 September 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Expert mig et hvis sted

Respekt

Edit: Respekt også for Sillesen

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 September 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Man bliver jo helt glad indeni når hjælpsomheden i den grad stråler

Stor herfra

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 26 September 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Du har min dybeste sympati. Ekstremt dårligt af Expert at de røvrender dig på den måde. Der skal jeg da aldrig handle mere!

Og så vil jeg i øvrigt benytte muligheden til at tage hatten af for Jensen og Sillesen! Det er mesterligt af jer begge! Man bliver sgu i godt humør over den slags! Sad og fik kuldegys da jeg læste din historie men da jeg læste jensens og sillesens indlæg, blev jeg sku glad!
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes