Forfatter |
|
Pink-Bear Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 557
|
Sendt: 26 September 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok hvor skal jeg starte… 
Altså det startede med at jeg satte to par gulvhøjttalere til salg her på www.hifi4all.dk, da jeg gerne ville have nogle bedre. Jeg havde længe syntes at System-Audio lavede kanon fede højttalere så jeg søgte sådan et par for ”sjov” (regnede ikke med at der var nogle der ville bytte sådan nogle højttalere). Men efter et stykke tid fik jeg en henvendelse fra en gut i Nykøbing F, som gerne ville bytte et par System-Audio 1250 med de højttalere jeg havde til bytte (Dali 909 og Eltax Millenium 300). Jeg slog straks til, da det var en rigtig rigtig god handel for mig.
Han kom op til min adresse og vi lyttede på hinandens højttalere og blev enige om et byt. Vi havde begge kvitteringer på vores højttalere så jeg troede alt var fint. Og f**k hvor var jeg dog glad for de højttalere (husk på jeg er 16, så det var et stort skridt for min hifi-sjæl)
Jeg har så haft SA 1250’erne i godt et år hvorefter de går i stykker (troede vi). En dag jeg kom hjem og tændte for anlægget, så kom der kun diskant ud af venstre højttaler, og ingen diskant ud af højre. Men bas kom der altså ud af højre, højest besynderligt (men ingen diskant). Jeg evaluerede med min storebror og nogle gutter, at det ligesom kun kunne være højttalerens skyld, da de mente at signalet fra forstærkeren ikke kunne cutte diskanten uden at cutte bassen også… Vi prøvede med en anden diskant i højttaleren hvilket heller ikke hjalp, så på den baggrund sendte vi højttaleren til reparation hos Expert (stadig garanti på dem). De ringede fra Expert for at bede om den anden højttaler også, og så gavmilde som vi var kørte vi også den over til dem (selvom den ikke fejlede noget).
En dags tid senere ringede de fra Expert og fortalte at jeg ikke fik mine SA 1250’ere at se igen, da gutten der havde købt dem (tidligere ejer) faktisk slet ikke havde betalt dem (han havde købt dem pr. afbetaling).
Det var skærende at få at vide, syntes jeg, og jeg har virkelig haft det dårligt og været nede. Det var jo et par gode højttalere til 6000 kr. og en virkelig god handel jeg havde gjort mig. Det sårede mig meget og gør det stadig!
Vi begyndte at undersøge sagen og ringe til politiet mm, for at spørge om der var noget at hente i den her sag. Vi fik tidligere ejers adresse og telefonnummer, på baggrund af at vi ikke tog ned og ”legede” med ham, hvilket vi virkelig havde lyst til! (Det skal lige siges at tidligere ejer både har flyttet adresse og telefonnummer så vi kunne ikke selv opspore ham. Takket være hans cpr.nummer på kvitteringen fik vi adressen fra politiet. Og udover det fandt vi ud af at personen står i Ripers).
Jeg snakkede sammen med de gamle om det og blev enige om at snakke med nogle bekendte som er advokater. De har nu sendt et ”afskrækkelsesbrev” til tidligere ejer og har intet svar fået. Sagen med dem er ikke færdig endnu.
Efter denne oplevelse har jeg afsat en del penge for at få nogle nye højttalere. Det er hårdt optjente penge…
Jeg begyndte at finde enheder mm. I samarbejde med frequence.dk til et DIY projekt. Så jeg var nu kommet over sagen ovenover, og var begyndt at tænke fremad igen.
I dag inden jeg ville bestille enhederne ville jeg så lige teste (for en sikkerheds skyld) om min nad 216 effekt stadig virker efter 3 måneders stilhed. Jeg satte et par små Sony sattelitter til (8 ohm, 55 watt max). OG HVAD SKER DER? –Der kommer ingen diskant ud af højre sattelit!
Så det viser sig bare det slet ikke var SA’ernes skyld! Men derimod forstærkeren… Nej hvor er det sørgeligt det her… I realiteten har jeg lige mistet: Dali 909, Eltax Millenium 300, System Audio 1250 og nu også en NAD 216 effekt. Og jeg har ikke råd til en ny forstærker…
Nu er jeg lige kommet ovenpå og finder så ud af det der ****… Så nu er jeg nede igen!
Tak fordi i lige ville tage jer tid til at læse det, for skulle bare ud med det!
P.S tak til Witzel og Kim Olsen for hjælpen de har givet mig!
|
Til top |
|
|
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
Sendt: 26 September 2005 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pink
Ja den var godt nok trist.
Det lyder meget underligt at forstærkeren ikke spiller diskant! Er du sikker på at diskanten i Sony ikke bare er brændt af? Prøv evt. at bytte om på højre og venstre højttaler. Hvis fejlen flytter med så fejler forstærkeren ingenting.
|
Til top |
|
|
Pink-Bear Forum Bruger

|
Sendt: 26 September 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej NriK. Fejlen flytter ikke med ... Har tjekket det ud
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 26 September 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stor medfølelse herfra!
|
Til top |
|
|
Pink-Bear Forum Bruger

|
Sendt: 26 September 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for medfølelsen. Det varmer alligevel at høre det!
|
Til top |
|
|
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
Sendt: 26 September 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde jeg et sæt højttalere i overskud, havde du fået dem på stedet. Det er simpelthen for langt ude, at du er blevet udsat for sådan en sjover !
Han burde havde den skåret af og hænges ved daggry.
Håber, du snart får vellyd igen.
Happy
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 26 September 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den shop skulle skamme sig , at narre en på 16 år til at komme med den sidste højttaler for så ringe og sige at han ikke få dem mere .
Send mig en mail på rail@pc.dk med din adresse , så skal jeg sende et par højttaler til dig .
Expert mig et hvis sted
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
Sendt: 26 September 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fandme noget svineri, jeg håber da på det bedste for dig og at det ikke slår dig helt af sporet.
__________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
Til top |
|
|
McAllan Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
Sendt: 26 September 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først min dybeste medfølelse!
Hvor uheldig har man lov at være?  Havde
det været mig havde jeg råbt og skreget nede hos Expert, så andre
kunder ikke var i tvivl om hvor uprofessionelt de håndterede den sag,
uanset om det er i overensstemmelse med diverse lovgivning eller ej.
jensen skrev:
Send mig en mail på rail@pc.dk med din adresse , så skal jeg sende et par højttaler til dig .
Expert mig et hvis sted  |
|
|
Hold da helt ferie! Hatten af for jensen!
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
Til top |
|
|
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 26 September 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det er simpelthen for ondt. Jeg føler med dig og håber virkelig du kan finde ud af noget med Jensen. Det har du fortjent efter den oplevelse.
__________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 26 September 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis vi ser bort fra det glædelige i at jensen giver et sæt højttalere (så mangler vi bare at der er nogle der kan fikse hans nad... )
så er det uhyggeligt dårlig opførsel af expert... de kunne da i det mindste have ringet og snakket med ham om det... de har vel vist med det samme hvor hunden lå begravet når de beder om nummer to? (her ses helt bort fra det rent juridiske.. det her handler om moral!) __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
Sendt: 26 September 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
De hayden Jensen vil give dig skal efter sigende være virkelig gode  - så tillykke med de nye højttalere her fra  Og godt gået Jensen.  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
Til top |
|
|
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
Sendt: 26 September 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Pink-Bear Forum Bruger

|
Sendt: 26 September 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
JENSEN FOR SATAN DA! Jeg ved ikke hvad jeg skal sige!
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 26 September 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
En gang imellem så går alt da bare helt galt 
Håber da efterhånden at du har fået opbrugt din kvote - for det lyder da godt nok for vildt, at man kan være så uheldig. Du skal have held og lykke herfra med at få samlet penge sammen til noget nyt hifi, for det kan man da ikke undvære.
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 26 September 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
trist historie,der er dog en fynbo der kan få smilet frem trods alt(heller ikke første gang mindes en sony cdp 930 for ikke længe siden).At der så er en gut der sælger en ht'er som han ikke har betalt,tja de findes jo sådan nogle typer dog syntes jeg at historien om expert tager 1 præmien,den biks kan da ikke have mange tilfredse kunder?
|
Til top |
|
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
Sendt: 26 September 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pink-Bear,
Hvis jeg var dig ville jeg starte med at få dine forældres advokat venner til at skrive til forretningen og spørge om de har taget ejendomsforbehold. Hvis de IKKE har det, SKAL forretningen levere højttalerne til dig igen.
Hvis der er taget ejendomsforbehold, ville jeg ikke bruge mere tid på den fyr, for det er vist spild af tid at forfølge sagen så.
Din NAD kan du iøvrigt sende over til os, så skal vi se om vi kan reppe den for dig gratis.
Med venlig hilsen
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
Sendt: 26 September 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
Sendt: 26 September 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|

Man bliver jo helt glad indeni når hjælpsomheden i den grad stråler
Stor  herfra
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
Til top |
|
|
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
Sendt: 26 September 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har min dybeste sympati. Ekstremt dårligt af Expert at de røvrender dig på den måde. Der skal jeg da aldrig handle mere!
Og så vil jeg i øvrigt benytte muligheden til at tage hatten af for
Jensen og Sillesen! Det er mesterligt af jer begge! Man bliver sgu i
godt humør over den slags! Sad og fik kuldegys da jeg læste din
historie men da jeg læste jensens og sillesens indlæg, blev jeg sku
glad!
|
Til top |
|
|