Gab!!... har hørt SACD og ja! der er lidt mere luft og hul igennem i toppen.. LIDT!... så lidt at man knap nok bemærked det i dagligdagen..
Har en gammel Denon DCD3560 maskine, der er blevet modeficeret en smule! så den er en lille smule mere up to date.. men stadig en 16/44 formidler.. og den gør jobbet ganske fornemt!, forskellen på denne og nye maskiner er forbavsende lille!.. og forskellen den og en SACD er også af en så'n grad at jeg ikke gider at hive tegnebogen op og købe nyt!...
Jeg har i 1000 vis at cd. skiver og de giver en musik nydelse i en grad der er god nok!.. jeg savner ikke noget som helst!.. ( for mig ses jagten efter noget endnu bedre som nærmest fanatisme!..)
Musikken og oplevelsen bliver ikke bedre af et par bit mere eller mindre!..
Skal der VIRKELIG ske noget der rykker er det måske suround optagelser, der så på en måde 2 kanal aldrig kan det, ( trods man kan komme ganske langt her!) kan give den fuldkommende "bee there" oplevelse!.. og som faktisk er vigtigere i mine øjne / øre end lidt ekstra luft i den øverste top.. ( jeg kan sgu dårligt høre over 15 kHz. alligevel efterhånden! og det kan de fleste alligevel heller ikke!..)
Måske er vinyl bedre som nogle siger, i forhold til alm. 16/44 cd.??? men for at slå dagens cd. maskiner og udnytte den potencielle kvalitet der er i Vinyl kræves for flere hundrede tusinde kr. afspille grej... alt her under kommer i mine øre til "kort" og at leve uden den støj og det slid der er ved vinyl aftastning er en fornøjelse!.. så fred med det!!..
16/44 cd. kvalitet er ganske god nok til at give mig den fede oplevelse!... og skulle SACD rykke og en dag blive standarden, og med det ekstra pif. det giver! så ok! fint nok!!...( samme gælder for DVD audio eller hvad de nu må finde på!..) så tar vi det med... ik fordi jeg mener at det er SÅ! meget bedre end det bedste 16/44 der fås i dag..
Der står dog stadig mange tusinde alm. gamle cd. skiver på hylden! med god musik!.. og det er sgu stadig godt og godt nok i kvalitet.. ( efter min menig!)
Så jeg kan på ingen måde hidse mig op over nye formater eller den gamle vinyl vs. digital diskution!... for mig er den sten død!... R.I.P!! 
Nu vil jeg gå¨ind og ligge en god gammel 16/44.1 skive i min 15 år gamle Denon DCD3560 og læne mig tilbage i min gode stol og lade rummet forsvinde omkring mig og lade mig suge ind i musikken!...
( og fred med om der mangler fra 20 - 25 khz. op til 50 khz. i toppen
de 20 til 25000 hz. +-/ 3 db. jeg har nu er RIGELIGT til overnævnte oplevelse!)
mvh.