Forfatter |
|
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 27 September 2005 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har oplevet at folk byder på udstyr jeg har haft til salg, men så springer
fra hvis jeg accepterer buddet!
Har andre også oplevet det og hvad kan man gøre for at undgå de
tåbelige situationer?
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 27 September 2005 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke man kan undgå det, men man har vel også ret til at
fortryde, men hvis det er konsekvent, bliver man da noget irretterret.
|
Til top |
|
|
kvs78 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 27 September 2005 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Har oplevet at folk byder på udstyr jeg har haft til salg, men så springer fra hvis jeg accepterer buddet!
Har andre også oplevet det og hvad kan man gøre for at undgå de tåbelige situationer?
|
|
|
På eBay er et bud så vidt jeg ved bindende, så mon ikke problemet løser sig selv når de engang åbner en side på dansk? __________________ /Karsten
|
Til top |
|
|
Bager Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 221
|
Sendt: 27 September 2005 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være det er her på siden han mener. Tjaa ... se det på den lyse
side; når et bud ikke er bindende, så er der måske flere, der byder og
i sidste ende får man måske solgt sin vare for mere, selvom folk nogle
gange springer fra. Hvis de springer fra, så har ham, der har
næsthøjeste bud jo bare føringen.
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 27 September 2005 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
det sker desværre alligvel at folk så springer fra på ebay !
__________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 27 September 2005 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 27 September 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Har oplevet at folk byder på udstyr jeg har haft til salg, men så springer fra hvis jeg accepterer buddet!
Har andre også oplevet det og hvad kan man gøre for at undgå de tåbelige situationer?
|
|
|
Hvis du har accepteret købers tilbud, har I faktisk en bindende aftale som du kan få tvangsfulbyrdet. Om det er besværet og omkostningerne være er så spørgsmålet. __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 27 September 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
|
|
|
Goddaw kontrast
Jeg har en idé om at det du har oplevet er personer der er lidt hurtige på "aftrækkeren", og dermed glemmer at vurdere sælger inden de springer til?
Hvis jeg reagerede på en annonce, for derefter at få et negativt betonet svar (á la "jeg er sådan set ligeglad"), og i det hele taget får den forkerte "fornemmelse i maven", så ville jeg også prompte springe fra. Har du derfor overvejet din egen part i sagen? __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 27 September 2005 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan uddybe sagen ved at sige at jeg selv reagerede på kontrast's annonce, på det tidspunkt uvidende om hvem der stod bag. I forbindelse med den efterfølgende e-mail udveksling blev følgende klart:
1: Det opgivne navn i annoncen var falsk
2: Sælger erkendte kendskab til mit brugernavn her på forum, men nægtede at oplyse sit eget.
På det grundlag (herunder tonen i mail-udvekslingen) valgte jeg at afbryde kontakten.
Mon ikke der er andre potentielle købere der har fået færten af noget lignende?  __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|
willold Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Status: Offline Indlæg: 201
|
Sendt: 27 September 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har ikke oplevet kontakt med "lyssky" elementer, men jeg har i alt for mange tilfælde oplevet folk der siger ét og gør noget ganske andet...netop folk der accepterer og siden springer fra; ja nogle gange ophører kontaktetn simpelthen bare...
det er en særdeles irriterende uskik - som i sikkert ved så gøres der jo en del tanker omkring køb/salg af grej, hvorfor sådanne hændelser er noget møg.
i det hele taget så er det mindste man kan gøre da at oplyse den anden part om hvor handlen "står", så begge parter er opdateret. dette gælder også svenskere og nordmænd, som jeg har haft mindst lige så mange dårlige oplevelser med...
mvh
|
Til top |
|
|
hajen71 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 207
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej kontrast (eller hvad du nu hedder)
Jeg synes det er meget dårligt af dig at du ikke gider, at svare når man skriver til dig angående en vare du har til salg. det drejer sig om et par sonus faber højtalere du havde til salg...
har mailet til dig 3 gange og har intet svar fået...
Så hvem er det nu der er tåbelig ???
|
Til top |
|
|
McAllan Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man bruger Hotmail som mailadresse, så er der faktisk en del af
dem herindefra, der ryger i Bulk-folderen - så sælger man noget herinde
skal man lige holde øje med Bulk-folderen!
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hajen71 skrev:
Hej kontrast (eller hvad du nu hedder)
Jeg synes det er meget dårligt af dig at du ikke gider, at svare når man skriver til dig angående en vare du har til salg. det drejer sig om et par sonus faber højtalere du havde til salg...
har mailet til dig 3 gange og har intet svar fået...
Så hvem er det nu der er tåbelig ???
|
|
|
Jeg er enig i at det sutter at løbe fra sit ord, men det her begynder at lugte af noget der kan/skal klares internt - jer imellem....
McAllan skrev:
Hvis man bruger Hotmail som mailadresse, så er der faktisk en del af
dem herindefra, der ryger i Bulk-folderen - så sælger man noget herinde
skal man lige holde øje med Bulk-folderen!
|
|
|
Enig - derfor skulle man måske bare droppe hotmail og lign til det formål (eller som du nævner, i det mindste tage det seriøst). __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det hender også mig svært ofte at jeg ikke får svar på mine henvendelser til købere. Nogle ganger skyldes det måske et spamfilter, men andre ganger har jeg efter gentagede henvendelser fået til svar at varen er solgt, og at sælger derfor ikke har svaret.
Jeg har bestemt mig for at i fremtiden opgive mit nick i annoncene, måske burde der være et eget felt for nick?
Og som en siste kommentar, alle disse problemene ville kunne løses om vi hadde et salgsforum  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Jeg er enig i at det sutter at løbe fra sit ord, men det her begynder at lugte af noget der kan/skal klares internt - jer imellem.... |
|
|
Jeg synes egentlig indlæget er meget reelt. En opsummering:
1: Sælger opretter tråd og lufter sin fustration over at potentielle købere løber fra deres skrevne ord.
2: Første potentielle køber (som har henvendt sig til forfatter) forklarer nogle konkrete punkter som gør sælger utroværdig ifht. salg over nettet, hvorved kontakten brydes.
3: Anden potentielle køber (som ligeledes har henvendt sig til trådens forfatter) skriver omkring sine dårlige erfaringer med sælger, og om hans manglende svar ved forespørgsel.
Har kan vi da tale om en tråd der giver svar på tiltale (og ikke mindst det initierende spørgsmål)...  __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|
hajen71 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 207
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad pokker er det jeg skal gøre... har jo ligesom prøvet at klare det med sælger personligt.. men klovnen gider jo ikke bruge tiden på at svare tilbage...
Så det her må vel være den eneste løsning... set med mine øjne...
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
jkjaers skrev:
Jeg er enig i at det sutter at løbe fra sit ord, men det her begynder at lugte af noget der kan/skal klares internt - jer imellem.... |
|
|
Jeg synes egentlig indlæget er meget reelt. En opsummering:
1: Sælger opretter tråd og lufter sin fustration over at potentielle købere løber fra deres skrevne ord.
2: Første potentielle køber (som har henvendt sig til forfatter) forklarer nogle konkrete punkter som gør sælger utroværdig ifht. salg over nettet, hvorved kontakten brydes.
3: Anden potentielle køber (som ligeledes har henvendt sig til trådens forfatter) skriver omkring sine dårlige erfaringer med sælger, og om hans manglende svar ved forespørgsel.
Har kan vi da tale om en tråd der giver svar på tiltale (og ikke mindst det initierende spørgsmål)...  |
|
|
Jeg er enig i at det er det tråden er endt med at omhandle, men som udgangspunkt hed emnet "bindende bud" og spg. sådan:
kontrast skrev:
Har oplevet at folk byder på udstyr jeg har haft til salg, men så springer
fra hvis jeg accepterer buddet!
Har andre også oplevet det og hvad kan man gøre for at undgå de
tåbelige situationer?
|
|
|
Jeg håber da meget de involdverede parter for ordnet deres mellemværende.... jeg blander mig udenom herfra...
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Jeg er enig i at det er det tråden er endt med at omhandle, men som udgangspunkt hed emnet "bindende bud" og spg. sådan:
kontrast skrev:
|
|
|
|
|
|
Og jeg kan ud fra det skrevne komme med et konkret svar:
Vær troværdig som sælger! __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til at få svar på email, har jeg blandede erfaringer med folks svartider.
Det kan jeg fint leve med, da jeg ikke mener at email skal være noget man er slave af, som mange er det af deres mobiltelefon.
Jeg har gjort et stykke over 20 brugthandler efterhånden, og er ikke blevet skuffet i én eneste af handlerne.
Dette er grundet fin kommunikation i perioden op til handlen, hvor sælger svarer på spørgsmål, og sender fotos.
I enkelte tilfælde har jeg også måttet se varer solgt til anden side, da jeg ikke var hurtig nok til at sige 'købt' uden at kende alle detaljer om varens fortid, og data. Sådan er det somme tider, og jeg respekterer da også de sælgere, der bare skal have ryddet op, og sender en forsinket mail hvor der står at varen er solgt.
Jeg har grimme oplevelser med grej der ikke lever op til forventningerne, men det er alt sammen noget jeg har købt fra nyt!
Man må regne med at mange sælgere har jobs med ekstreme arbejdstider, og stort pres, og ikke altid kan svare hurtigt. Det samme er selvfølgelig gældende for købere.
De enkelte gange hvor tingene ikke har været i orden, har jeg kunnet mærke det på sælger, der ikke var meget for at svare på spørgsmål.
Jeg spørger altid om hvor ridset noget er, og om det fungerer 100% som det skal, eller har små skavanker man skal være opmærksom på.
I flere tilfælde har sælger insisteret på at jeg først sendte penge efter at have prøvet varen. Så ved man da at tingene er i orden!
Noget jeg også kan lide er hvis den originale emballage stadig er til stede. Så er der sjældent noget galt med apparatet, da det viser omhu fra sælger (dog garanterer det selvfølgelig intet).
Flabede sælgere der afviser mit bud med bemærkninger som 'det er ikke nogen gavebod' og lignende, har jeg ikke efterfølgende henvendt mig til med andre handler. Så sulten er jeg dog ikke. Han kunne formulere sig bedre, og stadig få sit budskab ud.
Min værste handel (mest besværlige) var en emailveksling hvor sælger hele tiden påstod at have højere bud, hvor det senere viste sig at være enten løgn, eller i alle tilfælde nogen der sprang fra.
Dette endte med at jeg købte en forstærker kr. 800,- billigere end mit første bud, som han flabet afviste. Det viste sig at sælger ikke kunne komme af med varen, og jeg nævnte at nu var mit bud altså lavere end det første bud, og han kunne sælge eller lade være.
Forhandlingerne var på en bekendts vegne, og jeg måtte igennem 19 emails før handlen var en realitet. Han påstod hele tiden at have højere bud, men måtte sætte prisen ned i sidste ende, og mistede altså kr. 800,- på den historie. Meget underholdende, og apparatet var meget mere værd, blot var jeg træt af alt det maileri, og sprang til da han til sidst satte apparatet til salg langt billigere end mit første bud.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
Sendt: 30 September 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dige / Kontrast / Blueyes / John Larsen osv...
Måske prisen på de EA II'ere alligevel var for sat for høj..? Har du ikke snakket om engang at en fair pris for et sæt ville ligge omkring de 11.000,- ?
Det kan være de potentielle købere du omtaler har gjort lidt research på dette forum og fundet at din prisfastsættelse var forkert?
Hvad tror du? 
|
Til top |
|
|