Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 19:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Sjov annonce (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Faldt lige over visse "passager" som jeg synes var lidt skæg i denne annonce.

Introduktions tilbud:

eAR Thauma Turge, ultimativt
Der er tale om det absolut ypperste indenfor high-end audio forstærkere, som nogenside er set eller hørt.

Bl.a. erstattede 6 stk. eAR Thauma Turge 6 stk. Wavac SH-833 mono-blokke, der har en pris af ca. 7 mill. dkr. plus moms i Danmark.

Og ligeledes blev de sammenlignet med 6 stk. Audio Aero mono-blokke, deres nyeste top model.

Og ligeledes med Einstein top model mono-blokkene fra Tyskland.

De 6 stk. mega tunge PassLab 1000 mono-blokke var for længst dumpet i forhold til omtalte modeller, så dem gad ingen høre!

Dette skete for 6 uger siden i Chicago i vel verdens bedste lytterum, hvor der var indkaldt de mest audiofile personer fra staten IL, USA.

OG intet kunne være med, UANSET PRIS.

Det tager også en mande-måned at håndbygge en eAR Thauma Turge mono-block, dvs. 2 måneder pr. sæt. Bl.a. er ICEpower teknologien med fin-sølv i demodulatoren, samt 25% andet er optimeret og er erstattet med de ypperste komponenter på markedet. Derfor er prisen så høj, men stadigvæk meget billig, set i forhold til hvad eAR Thauma Turge sammenlignes med.

Hvis du ikke har penge til dette, så tilbyder vi også mange andre modeller til markedets absolut bedste priser. Årsagen er vi sælger direkte fra fabrik.

Eks: eAR 202 med 2 x 200 Watt RMS ICEpower til kun 3999 dkr.

Vores kunde er i denne uge på privat besøg hos Kina's præsident.
Når han kommer hjem, så har vi en ogave, som er at udvikle verdens bedste højttaler, hvor prisen er totalt ligegyldig.

Du kan nok regne ud, at kunden er millardær og i dag bruger han 6 stk. eAR Thauma Turge, en eAR Master, samt en NoteBook PC (sidstnævnte to komponenter bankede hans top model rack system fra Accuphase).

Gad vide hvorfor vi skal vide at præs. Clinton eller Brian Laudrup er kunde i denne butik? :-O

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

For det første laver Accuphase ikke rack-systemer og for det andet er det utroligt at man vil hælde så meget vand ud af ørerne for at promovere sig selv - jeg kan ikke forestille mig at effekten er overvældende.

Jeg tolker annoncerne som et kikset forsøg på at give de forskellige importører af de tungere grejer herhjemme en overhaling der vil noget.....

Fine produkter - skrækkelige annoncer!!

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

meget sjov annonce...

hva er forskellen egentlig på den akm ice og eAR Thauma Turge 6 modellen??

Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer

Madhouse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

Denne slagsannocer er desværre blevet standarden fra Acoustic Reality. Man får næsten tanken, at de overkompenserer for noget? Jeg synes, det er en skam, at de gang på gang skal promovere sig selv på bekostning af andre. Hvorfor ikke bare sige hvad deres produkter kan, og hvorfor der er gode, også lad den ligge ved det. Alt det andet kan alligevel ikke bruges til noget (det kan jo være den rene løgn)!

jero
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 01:54 | IP-adresse registreret  

Ja, det er ligegyldig nonsens af værste skuffe
Til top Vis jero's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jero

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 02:04 | IP-adresse registreret  

det er vel som med alt andet hifi, er der gjort lidt for meget ud af indpakning og annoncer, ja så er det nok fordi at produktet ikke kan sælges på sin ydelse...

men AR, vær lidt friske,. lån et par stykker ud, til hifi4all, deres brugere eller andre der gerne vil høre dem.

hvis de er så gode har i vel intet imod at uvildige tester dem? jeg skal da glædeligt æde ethvert ondt ord om ice power i mig igen hvis de er så fantastiske som i påstår. og gladeligt poste et indlæg om deres fantastiske evner. men jeg vil høre det før end at jeg tror det.

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 02:35 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

det er vel som med alt andet hifi, er der gjort lidt for meget ud af indpakning og annoncer, ja så er det nok fordi at produktet ikke kan sælges på sin ydelse...

desuden vil jeg da gerne høre hvor der er erstattet 6 stk pass labs? jeg går stærkt ud fra at det er privat, for en inaktiv emf returvej går altså ikke i et professionelt miljø.

men AR, vær lidt friske,. lån et par stykker ud, til hifi4all, deres brugere eller andre der gerne vil høre dem.

hvis de er så gode har i vel intet imod at uvildige tester dem? jeg skal da glædeligt æde ethvert ondt ord om ice power i mig igen hvis de er så fantastiske som i påstår. og gladeligt poste et indlæg om deres fantastiske evner. men jeg vil høre det før end at jeg tror det.

Ja det kunne være interessant om sådan en test kunne komme på tale, men det tror jeg neppe, da jeg har fået afvide at vedkommende der har firmaet ikke ønsker at deltage i debatterne herinde. Lidt en skam synes jeg, om ikke andet kunne man da få konstateret om der er "gods" i påstandende om at det er så godt eller skidt som andre siger hvis det var. Men det tror jeg desværre ikke vi skal regne med sker.

Jeg selv er hverken FOR eller IMOD produktet indtil videre, da jeg ikke kan sige at jeg kender det, men jeg skal da undre mig over hvorfor det er nødvendigt at skrive sådanne ting i en annonce og hvorfor man ikke ønsker at deltage i debatten herinde og "forsvarer" sit produkt, det må jeg da nok indrømme.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Teerex
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

"Sjov" annonce. Om ikke andet må man da sige, at den er et frisk pust her i Jante lovens Danmark. Uanset produkternes kvalitet synes jeg dog personligt at AR er ved at slå sig selv hjem.

1 mande måned om at modificere et ICE modul ? Hvis det er tilfældet vil jeg på det kraftigste anbefale at de optimerer produktions flowet for det er jo økonomisk selvmord ellers. Eller, skal man ligesom mange af de andre "high end" leverandører refærdiggøre en måske lidt for høj retail pris i forhold til produktions pris ?

En af de første regler for reklamer er vel at man aldrig skal nedgøre sin potentielle kunde i en reklame. Siger AR ikke du er fattigrøv :-) 

Til top Vis Teerex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Teerex

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

Uanset hvorledes AR anvender brugen af reklamesproget med henblik på at sælge deres produkt, så opstår der altid en ny tråd i dette fora.

jeg kan kun sige at der er nogen som har brug for en pude så ondt i r**** som i har.

Herre-gud det er en reklame, slap nu af

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Teerex
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

Hej Alex

Mon ikke du skulle ligge dig ned i sengen igen og få det rigtige ben ud af den :-)

Ingen indlæg antyder "ondt i røven" og nedgør produkterne. Blot kommenteres det at det er en sjov annonce, hence trådens overskrift.

Fortsat god dag.

Til top Vis Teerex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Teerex

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Wooow.... Nu fik jeg lige læst lidt mere på den anonnce .....okay... I rest my case

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Ja

for at sige det lige ud han er jo ...

Til Peter hvem kalder du for dum ? håber ikke jeg er en af dem , for nolge ting skal man finde sig i og andre ikke .

PS

Audio aero har ikke nogle nye monoblokke de er gammel , så når du lyver så gør det rigitg .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Cabal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Det er da fedt at der er gang i eksporten.. :-)

Og annoncen - ja, den er lidt højtråbende.. men omvendt, hvis jeg havde haft en lignende succes, havde jeg nok plastret flere aviser til også

..Søren

Til top Vis Cabal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cabal

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
kim olsen skrev:

desuden vil jeg da gerne høre hvor der er erstattet 6 stk pass labs? jeg går stærkt ud fra at det er privat, for en inaktiv emf returvej går altså ikke i et professionelt miljø.

Ja det kunne være interessant om sådan en test kunne komme på tale, men det tror jeg neppe, da jeg har fået afvide at vedkommende der har firmaet ikke ønsker at deltage i debatterne herinde. Lidt en skam synes jeg, om ikke andet kunne man da få konstateret om der er "gods" i påstandende om at det er så godt eller skidt som andre siger hvis det var. Men det tror jeg desværre ikke vi skal regne med sker.

Jeg selv er hverken FOR eller IMOD produktet indtil videre, da jeg ikke kan sige at jeg kender det, men jeg skal da undre mig over hvorfor det er nødvendigt at skrive sådanne ting i en annonce og hvorfor man ikke ønsker at deltage i debatten herinde og "forsvarer" sit produkt, det må jeg da nok indrømme.

Michael

Ja næsten synd han ikke er herinde .

Men han læser jo alt det kan man se som mange andre også gør og ikke tør at deltage .

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Som jeg læser annoncen virker den i umiddelbart strid med markedsføringslovens regler om god markedsføringsskik, og punkterne vedr. vildledning, nedsættende omtale.

Og mest af alt som en plat salgstale...

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Det her er sku da sjov på den gode måde:

Tilbud:
Prima INTEGRATED AMP
MKII
2 stk tilbage i silver .

Den slår alt også det meget vilde eAR som er noget af det bedste du kan få , men denne er så vild at selv de glade pingviner på sydpolen danser med .

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=6791

Aldrig har jeg grinet af en annonce før, men nu! HAHAHAHA

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%"><T>
<T>
<TR>
<TD vAlign=bottom width=384>Tilbud:</TD></TR>
<TR>
<TD width=396 colSpan=2></TD></TR>
<TR>
<TD width=10 height=15></TD>
<TD vAlign=top width=384 height=15>Prima INTEGRATED AMP </TD></TR>
<TR>
<TD width=599 colSpan=3 height=10></TD></TR>
<TR>
<TD width=10 height=18></TD>
<TD width=587 colSpan=2 height=18>MKII</TD></TR>
<TR>
<TD width=599 colSpan=3 height=10></TD></TR>
<TR>
<TD width=599 colSpan=3>
<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%"><T>
<T>
<TR>
<TD width=10></TD>
<TD vAlign=top width=380>2 stk tilbage i silver .Den slår alt også det meget vilde eAR som er noget af det bedste du kan få , men denne er så vild at selv de glade pingviner på sydpolen danser med .</TD></TR></T></T></TABLE>< ;/TD></TR></T></T></TABLE>

Ja et bevis på hvor Latterligt det er og kan blive .

Og det værste er jeg har hørt det .

glemte lige det tager kun 3 timer at bygge sådan en , de må ikke holde fri før de har bygget 3 om dagen hver mand .

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003

L.B. skrev:

Tilbud:
Prima INTEGRATED AMP
MKII
2 stk tilbage i silver .

Den slår alt også det meget vilde eAR som er noget af det bedste du kan få , men denne er så vild at selv de glade pingviner på sydpolen danser med .

Kaufen, kaufen, kaufen!!!

Jensen er nu ikke uden humor

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004

I PDF'en til forstærkeren står en mystisk sætning:

Custom developed super-grade components, that may be patented

Enten er de patenteret, eller også er de ikke?
Hvis de ikke er, så er den høje pris temmelig ligegyldig, da vi så snart vil få forstærkere at se, produceret på billig kinesisk arbejdskraft.

http://www.acoustic-reality.com/brochures/earTT.pdf

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Enig - PLAT er det helt rigtige ord for denne annonce (men derfor kunne det da være meget sjovt at høre grejet)

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum