Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 19:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Lydanlæg til fredagsbar (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tblaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Status: Offline
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Vi er en gruppe der har startet en forening, hvor vi bla. arranger fredagsbar. I den anledning skal vi naturligvis ud og købe noget lyd udstyr, og det er her jeg gerne vil spørge jer til råds! Jeg har tænkt mig at vi skal have fat i følgende:

Forstærker
2 x Højttaler
2 x højttalerstativer
2 x 10-20 m højtaler kabel

Min tanke var at forstærkeren skulle fra starten kunne håndter mindst. 2 sæt højtaler, således at det er muligt at udbygge systemet med flere højttaler. Desuden skal systemet meget gerne være klar til at kunne udbygges med følgende, hvis vi får lyst til at opgrader:

Effekt forstærker
Mixer
CD afspiller
Karaoke anlæg + Mikrofoner (evt. trådløse)

Hvad kan I anbefale mig og har I nogle gode råd, tips eller lign. som kunne gavne mig? Og hvilken prisleje skal vi op i for at sikre at vi får noget brugbart?

Til top Vis tblaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tblaster Besøg tblaster's Websted

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke hjælpe dig så meget, men kan fortælle dig at du nok skal have fat i PA udstyr, og ikke HiFi. Tjek forummet på www.aage.dk, der skulle nok være hjælp at hente.
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Samme råd her. Hifi kan sagtens bruges, men studie og PA markedet har mere fleksible løsninger.

I har brug for en lille mixer, den kan nemlig håndtere en mikrofon. Mikseren kan evt. have en lille indbygget rumklang.

Højttalerne vil jeg anbefale er aktive. Fordelen er at I kan koble så mange sammen som I har lyst til. De koster ikke meget, for omkring 1000 kr. stykket kan man få en rimelig ok aktiv højttaler.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
Jeg kan ikke hjælpe dig så meget, men kan fortælle dig at du nok skal have fat i PA udstyr, og ikke HiFi. Tjek forummet på www.aage.dk, der skulle nok være hjælp at hente.

www.aage.dk er et glimrende site.
Vi beskæftiger desværre ikke med PA udstyr - tag et kik på linket

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

tblaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Takker for jeres kommentar ... jeg har postet et indlæg på aage for at få hjælp der!
Til top Vis tblaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tblaster Besøg tblaster's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes