Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hjælp til scart tilslutning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bad Ass Mike
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 06:44 | IP-adresse registreret  

Hej experter, jeg har brug for hjælp!

I går investerede min far i en (bambus-)DVD-optager, og jeg lovede, jeg nok skulle sætte den til hurtigt.. Men NEJ, jeg kunne ikke få det til at du..

Problemet er som følger: vi har et gammelt Dantax-fjernsyn (én scart-udgang), en digital parabol (2 scart) og så den nye DVD-optager (også 2 scart) - men jeg kan ikke få det hele til at virke samtidigt...

Hvis DVD'en ikke er tændt, er der ingen problemer med at se alm. kanaler eller parabol.. Men så snart den tændes (ikke på stikkontakten, men fra stand by) hopper fjernsynet over på AV, og DVD'en vises; fint nok, men nu kan man ikke se andet, hverken DR, TV2 eller parabol. Her er i stedet et meget grumset billede af "DVD'en". Dog er lyden fra kanalerne der stadig, hvilket jeg ikke fatter et klap af..??

Summa summarum: spørgsmålet er, om jeg er en kegle til at forbinde de tre ting rigtigt, eller om det ikke kan lade sig gøre når fjernsynet som nævnt kun har én scartudgang..?

På forhånd tak for hjælpen!

Til top Vis Bad Ass Mike's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bad Ass Mike

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Bad Ass Mike skrev:
Hvis DVD'en ikke er tændt, er der ingen problemer med at se alm. kanaler eller parabol.. Men så snart den tændes (ikke på stikkontakten, men fra stand by) hopper fjernsynet over på AV, og DVD'en vises; fint nok, men nu kan man ikke se andet, hverken DR, TV2 eller parabol. Her er i stedet et meget grumset billede af "DVD'en". Dog er lyden fra kanalerne der stadig, hvilket jeg ikke fatter et klap af..??

Punkt 1: Det er en hjælp for alle hvis overskriften til en tråd siger lidt om indholdet af tråden, så behøver alle der ikke ved noget om scart-stik ikke at klikke ind på tråden...

Mht. dit problem, så er der visse tv ("mærkeligt nok" typisk at finde mellem de billige discount-tv) der låser fast på scart-indgangen så snart de får et signal på ben 8. Ben 8 fortæller tv'et blandt andet at apparatet på scart-indgangen er tændt, og bruges også til at fortælle tv'et om signalet er RGB, og om det er 16:9. For at løse problemet må du klippe ben 8 i det scart-kabel du har fra DVD'en til tv'et. Dette betyder at du fremover vil skulle skifte indgang manuelt, og skifte manuelt til 16:9, men det vil løse dit problem.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Prøv med en lidt mere sigende overskrift..... så er hjælpen nok nærmere

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Bad Ass Mike
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Otto skrev:

"Mht. dit problem, så er der visse tv ("mærkeligt nok" typisk at finde mellem de billige discount-tv) der låser fast på scart-indgangen så snart de får et signal på ben 8. Ben 8 fortæller tv'et blandt andet at apparatet på scart-indgangen er tændt, og bruges også til at fortælle tv'et om signalet er RGB, og om det er 16:9. For at løse problemet må du klippe ben 8 i det scart-kabel du har fra DVD'en til tv'et. Dette betyder at du fremover vil skulle skifte indgang manuelt, og skifte manuelt til 16:9, men det vil løse dit problem."

Klippe ben 8? I begge ender, eller hva'? I øvrigt er fjernsynet ikke 16:9, så jeg skal vel bare se bort fra det sidste..?

Til top Vis Bad Ass Mike's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bad Ass Mike

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes