| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde i weekenden lejlighed til at lytte til dette lille anlæg, som var opstillet hos et familiemedlem. Det stod på et sæt stander i en stue på 25 m2. Det fyldte stort set ingenting - og slet ikke noget i forhold til mit eget mega anlæg...! Det var da også med en noget reserveret indstilling til anlægget, at jeg lod mig overtale til at lytte på det. For sådant et minianlæg kan jo ikke spille hifi - troede jeg... 
Men allerede efter få numre med blandet musik, var hele min hifi-opfattelse rystet i sine grundvolde. Dette minianlæg leverede en lydgengivelse, der overgik mine vildeste forventninger. Det kunne have kostet 80.000 kr. uden problemer, hvis man lukkede øjnene og kun bedømte ud fra lydkvaliteten. Her var dyyyb bas, en lækker og åben mellemtone og noget af den mest bløde, detaljerede og lækre diskant, som jeg kan mindes at have hørt. Det var nærmest naturstridigt for sådant et lille anlæg.
Nu har jeg så læst lidt om anlægget, herunder den omtale, der er postet her på siden i august måned, hvor det blev introduceret her i Danmark. Anlægget indeholder bl.a. et lækkert og dyrt Philips VAM-1204 drev, Burr Brown D/A konvertere, glasfiber printplader med de fineste komponenteren samt en 1” dome diskant, hvor membranen er lavet af ægte silke, som er blevet coatet med en særlig silikone olie.
Dette anlæg til 8.000 kr. må derfor være årets High-end kup. Jeg har allerede bestilt et sæt med det samme. Det kan stærkt anbefales
Lars
|