Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 14:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Handler... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 03 November 2005 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har indimellem set tråde herinde hvor folk enten har følt sig snydt af andre som de har købt brugt af, eller på den anden måde har en handel som ikke er gået som forventet, så derfor tænkte jeg på om det kunne være en idé at lave EN tråd omkring disse "sager" så andre måske kan slippe for at komme galt afsted?

Det samme gælder handler "ude i byen".

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 November 2005 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Det lyder som en glimrende tråd, såfremt du har ret i at folk er blevet snydt eller på anden måde villedt i en handel kunne det være et godt sted at få "luget" ud!!!

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2005 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

mn1974: Jeg ved ikke HVOR udbredt det er og om denne tråd har sin berettigelse, men jeg har indimellem stødt på tråde, hvor noget er "gået galt" på en eller anden måde.

Michael

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 November 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

undertegnede har købt flere hifiting via nettet uden at lytte på det,
so far er det gået godt, men det kunne lige så vel være den anden vej rundt.
Ex. en aftale om at indbetale et beløb på købers konto hvorfter køber forsvinder og lige glemmer at sende det produkt man har købt....
Det er hørt og jeg tror også at der findes flere tråde herinde omhandlende dette....

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 03 November 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at det eneste universal-råd er at man er nødt til at se tingesten "live", og dermed også hjemføre den selv. Kun da kan man sikre sig, og så måske endda ikke altid...

De problemer jeg har oplevet ville alle kunne have været undgået hvis jeg havde hentet varen personligt, og desværre er det for mig umuligt langt de fleste gange - har ingen bil, og bor ikke et af de centrale steder rent hifi-mæssigt.

Men jeg synes at jeg efterhånden føler større og større utilfredshed ved handel på afstand... En ting er om der går noget galt under transporten, men direkte usandheder er en anden ting.

Senest har jeg oplevet at en cd-afspiller slet ikke har den lovede COAX digital udgang, men inden da oplevede jeg da det der var værre:

Jeg købte en Denon DCD-1560, for drevet i den serie skulle være godt til at drive en DAC med (det synes jeg så ikke, desværre). Men det modtagne eksemplar led af følgende fejl:

• En ca. 20 cm lang og kraftig ridse på låget - mig bekendt ikke oplyst i annoncen. Sælger påstod at det var oplyst, men annoncen var selvfølgelig væk da jeg ville finde den. Og hermed et lille tip til www.hifi4all.dk: Når man svarer på en annonce bør salgsteksten altid inkluderes automatisk! Alt for ofte er jeg efterfølgende nødt til at fremfinde annoncen igen, hvilket er umuligt hvis sælger har slettet den.
  • Skruerne i siderne manglede simpelthen! Sælger spillede forbløffet og sagde at han godt nok mente at de var skruet i.
  • Der manglede en fjernbetjening! Sælgers kommentar: Det havde modellen ikke.

På positiv-siden kan nævnes at han sagde at han solgte den fordi lyd-udgangen ikke virkede, men det gør den så alligevel - hvor meget forstand har den person lige, og hvor meget forstand i det hele taget

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen: Det var netop sådanne historier som jeg gerne vil have fren i "lyset" så andre kan undgå at komme ud for det samme. Måske er der lidt sjaria lov over det, men jeg kunne da godt tænkte mig, hvis folk har sådanne historier at man så satte navn på på vedkommende. På den måde vil andre kunne undgå at handle med en sådan vedkommende.

Michael

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 03 November 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Kim Petersen: Det var netop sådanne historier som jeg gerne vil have fren i "lyset" så andre kan undgå at komme ud for det samme. Måske er der lidt sjaria lov over det, men jeg kunne da godt tænkte mig, hvis folk har sådanne historier at man så satte navn på på vedkommende. På den måde vil andre kunne undgå at handle med en sådan vedkommende.

Jeg sætter skam gerne navn på, men Redaktionen ser surt på sådan noget  Jeg mener netop også at man på den måde kunne sortere rosset fra, men i tvivlstilfælde kan det være svært at pege på synderen...

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes