Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 12:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvor varmt er varmt ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 18 November 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har altid syntes at jeg har varme problemer mht. placering af enhederne. Jeg har så for sjovt sat et trådløst termometer oven på min signature 2.0 som igen står ovenpå 2 stk. signature 1.3.

Jeg startede så med moderat musik - nu ved jeg ikke hvordan jeg skal beskrive det, men min volume skaler fra 0-55, og jeg startede så ved 10, og der kom den op på omkring 30 grader, jeg satte den så til 20, og der lagde den mellem 38-40 grader - så turde jeg ikke rigtig længere, da jeg ikke vidste hvor meget termometeret kunne klare, men hvor om alt er - er det alt for varmt ? og hvad er normalt ? og hvor varme bliver i andres egentlig ?

Det er sgu da igrunden en latterlig test, og et latterligt spørgsmål, men jeg stiller det nu alligevel

Edit: kom lige i tanke om at jeg da har et trådløst termometer til grillen - den kan klare flere hundrede grader, så den er nu sat til at måle - og ved trin 25 var den 44 grader varm, og den har nu fået kul op til 30, og den står stadig på 44 grader - det er sgu da igrunden skørt det her
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 November 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
Hej

Jeg har altid syntes at jeg har varme problemer mht. placering af enhederne. Jeg har så for sjovt sat et trådløst termometer oven på min signature 2.0 som igen står ovenpå 2 stk. signature 1.3.

Jeg startede så med moderat musik - nu ved jeg ikke hvordan jeg skal beskrive det, men min volume skaler fra 0-55, og jeg startede så ved 10, og der kom den op på omkring 30 grader, jeg satte den så til 20, og der lagde den mellem 38-40 grader - så turde jeg ikke rigtig længere, da jeg ikke vidste hvor meget termometeret kunne klare, men hvor om alt er - er det alt for varmt ? og hvad er normalt ? og hvor varme bliver i andres egentlig ?

Det er sgu da igrunden en latterlig test, og et latterligt spørgsmål, men jeg stiller det nu alligevel

Det er klart at du må være påpasselig med hvor meget dit termometer kan tåle !  

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 18 November 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Guldkysten skrev:
Hej

Det er klart at du må være påpasselig med hvor meget dit termometer kan tåle !  

Jeg kom i tanke om termometeret til grillen - hvis den svitser af, så er anlægget vist gået op i røg først

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 November 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Jeg lavede samme trick med min daværende H/K AVR7000, den røg ofte op på 45grader. og den fejlede intet..

Begynder du at få brændsår, af at lægge hånden ovenpå forstærkeren, så er der måske noget galt. Med mindre det er en røramp

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 18 November 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

hmm - det kan da være at man skulle sælge komfuret - man kan jo bare bruge HK'erne til opvarmning, og så er der musik til arbejdet også 

Men noget tyder på den stopper ved 44 grader ved alm. cd afspilning, så må jeg jo se hvad der sker, når der skal fyres en dvd af i SS, så bliver det sikkert mere varmt kunne jeg forestille mig, men damsen er kommet hjem, så nu må der pludselig ikke fyres op længere

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 18 November 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

Jeg lavede samme trick med min daværende H/K AVR7000, den røg ofte op på 45grader. og den fejlede intet..

Begynder du at få brændsår, af at lægge hånden ovenpå forstærkeren, så er der måske noget galt. Med mindre det er en røramp

Det letter, er da glad for det ikke kun er mig der kan finde på så mærkelige ting

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 November 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Det kan jeg da også

- min effekt bliver også "håndvarm" skulle jeg hilse og sige. Så den står helt for sig selv, med masser af luft omkring sig. Det foreskriver manualen nu også at den skal.

Jeg bruger heller ikke radiatoren i den ende af min stur, hvor grejet står mere; det er ikke nødvendigt når musikken spiller.

MVh - og god weekend

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 November 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en Denon AVR 3805 surround reciver hvor der var sat 2 stk. B&W DM 604 S3 plus center og baghøjtalere. Og når der virkelig belv fyret op for volume, vi taler næsten alt hvad Denon'en kunne spille, blev dem mere end varm. Faktisk blev den så var at man ikke kunne ligge hænderne på den i mange sekunder før det gjorde ondt i nallerne.

Tror at det er normalt. Specielt hvis det er store højtalere der skal trækkes.

Så jeg vill ikke bekymre mig så meget over det. Så længe det er hørbar ren lyd der kommer ud af højtalerne, så skulle alt være i orden.

Hilsen Michael

Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 November 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

´Jeg har målt min til 58 grader over køleribberne  og det skulle være meget normalt for en M 510´er . Den skal slå fra ved en  temperatur på 130 grader iflg service manualen , men hvor skal det mon måles ?  Jeg er også lidt underlig 

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Twellmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Sendt: 18 November 2005 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

ahhh... varme forstærkere, det bringer minder fra mangt en fest

der er intet der slår duften af varm luxman

slotman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2005
Sendt: 18 November 2005 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har målt 58-60 grader på (køleribberne) min klasse-a effektforstærker og det har kørt fint, i hed sommervarme. Det kommer selvfølgelig an på hvordan kølingen er dimentioneret, men jeg tror bestemt ikke at 38-40 grader er noget at være nervøs over.

Måske skal man ved længere tids intens lytning og omgivelserne er varme, være opmærksom på om den bliver meget varm.

Mvh

Til top Vis slotman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slotman

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 November 2005 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

hihi  Dette bringer minder frem om tiden på efterskole denfang i 80'erne hvor "kraftværket" bestod af en Uniksound 5000 på hele 2*37watt i medvind  indkøbt i en hedengangen bogklub og dantax S80 speakere.

Men når det blev lørdagaften og der blev spillet op til fest i "hulen" blev apperaturet stillet op på en køkkenstol uden sæde og en tryksugeblæser fra fisker og nielsen skubbet ind under til afkøling.
skulle hilse og sige at det kostede nogle støvsugere i årets løb

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 19 November 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Mine Brokoblede Zapzolute Kl.A effekttrin (200W!) bliver godt 40 - 45 grader inden i trods et par ganske effektive monterede PC. blæsekølere, år der spilles. 

Lige udenfor køle åbningerne hvor der blæses UD har jeg målt over!! 60 grader.. (det digitale temp kunne ik gå højre)

Normal når de står i Kl.A. mode på standby ligger temp. stabilt  på omkring 30 grader internt. 

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 November 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Ved ikke hvor varme mine 3 forstærkere bliver, men temperaturen på mit værelse (30 kvm) stiger med 5 grader, så noget varme må de jo lave  Det sjove er så at man overhovedet ikke kan mærke, at de i sig selv er varme, den afgiver de åbenbart til rummet. Så det er jo godt nok, selvom der bliver lidt varmt

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 November 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

En lille krell der har brugt 3kw i noget tid , jaa der brænder man sig sgu , men også derfor jeg har det .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 November 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
En lille krell der har brugt 3kw i noget tid , jaa der brænder man sig sgu , men også derfor jeg har det .

Så lærer fingrene at man ikke må røre ?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes